2. Graviditet noget hårdere end med nr. 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.661 visninger
15 svar
4 synes godt om
10. april 2014

Sujan

Puha.. Er kun 17 uger henne og synes allerede denne graviditet er noget hårdere end den første...

Havde glædet mig til at blive gravid igen, da jeg synes det var så fedt med den første.. Men puha. Synes allerede jeg er øm mere træt og stor. Får ikke lavet så meget hjemme da jeg er helt færdig når jeg kommer hjem fra job og der er spist, badet puttet o.s.v....
Jeg er væk hjemmefra fra kl. 6-17.30 så når kl. er 20 er jeg færdig. I weekenderne arbejder manden ofte så der er ikke så meget til til afslapning.

Så tænker hvis jeg allerede synes det er lidt hårdt nu, hvordan skal de næste måneder dig gå??

Andre der synes at 2. graviditet er hård?? Og gjorde i noget anderledes??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes at nr 2 graviditet var noget hårde end nr 1, som bare fløj afsted! 

Anden gang fik jeg bækkenløsning, hvilket var mega øv, jeg forstuede ryggen på mit arbejde, og jeg gik til extra læge kontroller og Scaninger pga jeg havde udviklet ssf/ hellp i min første graviditet. Syntes der var mange flere "bekymringer" anden gang! 

Jeg blev delvis sygemeldt fra mit job i uge 28 pga bækkenløsning. Jeg sov så snart jeg ku komme til det, da jeg var meget mere træt anden gang. Jeg havde konstant halsbrand. 

Så snart alberte var født, savnede jeg bare min gigantiske gravide mave, og gjorde det nok i virkeligheden gerne igen, hvis det sku være vh stine

Anmeld

10. april 2014

JacobsMoar

Jeg synes 2. gang er SÅÅÅ grum.. Jeg er konstant træt.. Startede med at kaste op til uge 15, herefter fik jeg konstateret en depression som jeg har kæmpet med siden.. Nu har jeg endelig fået "godkendt" mit planlagte kejsersnit og fået en dato, nu kan jeg se enden

Anmeld

10. april 2014

Clisolka

Sujan skriver:

Puha.. Er kun 17 uger henne og synes allerede denne graviditet er noget hårdere end den første...

Havde glædet mig til at blive gravid igen, da jeg synes det var så fedt med den første.. Men puha. Synes allerede jeg er øm mere træt og stor. Får ikke lavet så meget hjemme da jeg er helt færdig når jeg kommer hjem fra job og der er spist, badet puttet o.s.v....
Jeg er væk hjemmefra fra kl. 6-17.30 så når kl. er 20 er jeg færdig. I weekenderne arbejder manden ofte så der er ikke så meget til til afslapning.

Så tænker hvis jeg allerede synes det er lidt hårdt nu, hvordan skal de næste måneder dig gå??

Uf, jeg syntes også 2. graviditet var hårdere end den første! Øv, hvor var jeg træt - og samtidigt have en pige der gerne ville have sin mor  Det er som om man bliver træt på en anden måde 

Jeg har de samme arbejdstider som dig, så jeg var også helt flad når jeg var hjemme fra arbejde. Jeg fik dog lov til at tage en snue på sofaen mens kæresten stod for maden 

Anmeld

10. april 2014

-Sigrid-

Jeg stemmer i, den er nemmere end første, men fordi jeg har nummer et som også skal passes syntes jeg ikke den føltes nær så "nem". Min hyperemesis er hurtigere overstået og min bækkenløsning er ikke nær så slem endnu, men puha! Glæder mig meget til at få den overstået 

Anmeld

10. april 2014

lineog4

At jeg blev så træt kom totalt bag på mig i 1. Graviditet og det gjorde det ikke de andre - så ville nok egentlig sige den første var hårdest, men nu har jeg været så heldig (7-9-13) at ingen af mine graviditeter har været hårde fysisk.

Anmeld

11. april 2014

Mor til Ella

Sujan skriver:

Synes det har været mega hårdt denne gang.

Men altså er jo også i gang fra 6- ca 21, så tror det er fordi der ikke er den samme tid til at slappe af som første

Med en på 2 år er der bare ikke den samme plej dig selv tid.

Derudover havde jeg en problemfri 1 gang hvor jeg havde døgn kvalme i 29 uger, det er dig stilnet lidt af nu.

Synes jeg har været gravid i en evighed

Anmeld

11. april 2014

Ciss

2. gang var hårdere. Mest fordi jeg ikke i samme grad kunne tage hensyn til, hvad min krop ønskede og havde brug for. Det nytter ikke at ligge på sofaen og slappe af, når den kommende storesøster er sulten og træt og har brug for sin mor.

Mange dage lagde jeg mig kl otte om aftnen, for jeg var helt færdig.

Anmeld

11. april 2014

siw84

Sujan skriver:

Har det på præcis samme måde.
ved selvfølgelig ikke om det her noget at gøre med der er 2 denne her gang, men synes godt nok også at der så kan virke langt til de så kommer ud.
prøver at nyde det men nogle dage magter jeg bare intet.

Anmeld

11. april 2014

Sujan

JacobsMoar skriver:

Jeg synes 2. gang er SÅÅÅ grum.. Jeg er konstant træt.. Startede med at kaste op til uge 15, herefter fik jeg konstateret en depression som jeg har kæmpet med siden.. Nu har jeg endelig fået "godkendt" mit planlagte kejsersnit og fået en dato, nu kan jeg se enden

Puha lyder hårdt..

Så har jeg det nok ikke så slemt da jeg kun har kvalme om aftnenen...
Er bare træt, føler mig stor og er irriteret over ikke at kunne alt det som før...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.