et barn har ikke godt af at få skoldkopper, før det e rmindst 6 måneder, da immunforsvaret ikke vil stærkt nok...
altså kan barnet ikke altid danne antistoffer når det er så ungt som 4 måneder, og du risikerer enten langvarige mén, og eller at barnet kan smittes igen senere, da barnet så ikke er blevet immun over for smitten...
Caroline forresten, er du egentlig så kronisk bærer af skoldkoppevirus, eller er du helt smittefri, sådan at det kun rører dig selv.... her tænker jeg når din sygdom for eksempel går i udbrud, er der så mulighed for at du kan smitte en eller anden, så vedkommende får skoldkopper????
ud over det synes jeg det er fint at prøve at få smittet barnet, inden man selv skal starte arbejde, eller barnet skal i institution, så det ligesom e roverstået... jo mindre de er, jo lettere kommer de igennem det siger de kloge... men man anbefaler at undgå smitten når barnet er under 6 måneder.... er den info jeg har fået... da barnet først kan forventes at have et ordentligt immunorsvar over 6 måneders alderen....
Anmeld