Hva mener i? (skoldkopper)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rikke skriver:

Puha, lyder godt nok grimt

Hvad skete der siden du havde smerter så mange år efter?
Og hvordan ved du at det er på grund af skoldkopperne?

Jeg er bare lidt nysgerrig, for har aldrig hørt om det før.

helt i orden!
Jeg har siden jeg var 15 fået tilbagevendende Zoster angreb som bl.a. har givet mig lammelser og helvedes ild i nerverne... det er ikke en smerte der på nogen måde kan beskrives!
Men det har været en rigtig barsk omgang som har givet mig lange sygdomsperioder med indlæggelser og voldsomme behandlinger og undersøgelser. Så de år jeg var syg havde jeg ikke en eneste dag uden smerter eller frygt for at sygdommen skulle blusse op igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Sygdomme undgår man så vidt det er muligt,....jeg ville aldrig kunne leve med at jeg "medvilje"(hvordan man så kan gøre det helt konkret) havde fået mit barn smittet, og der så kom følge sygdomme, bivirkninger, voldsmmere symptomer end forventet osv...det ville i så fald være MIN skyld.
Mine børn har vidst haft skoldkopper...de fik to tre stykker og de var over 3 år allesammen. Jeg tror på at sygdomme nemmere bekæmpes hvis immunforsvaret er i top og der mener jeg faktisk at lidt alder er at foretrække.
Jeg synes det er smagløst og naivt at lade sine børn blive syge medvilje.
Knus Eva.

er fuldstændig enig

Anmeld

10. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes det er en god idé. Det er altid bedre at få sygdommen, når man har tid til det, hvis det er muligt - end et tidspunkt, hvor man fx er tilbage på arbjede. Derudover har jeg hørt at det ikke er nær så slemt for de små pus

(jeg har flyttet tråden )

Anmeld

10. august 2009

mariamiss6

et barn har ikke godt af at få skoldkopper, før det e rmindst 6 måneder, da immunforsvaret ikke vil stærkt nok...

altså kan barnet ikke altid danne antistoffer når det er så ungt som 4 måneder, og du risikerer enten langvarige mén, og eller at barnet kan smittes igen senere, da barnet så ikke er blevet immun over for smitten...

Caroline forresten, er du egentlig så kronisk bærer af skoldkoppevirus, eller er du helt smittefri, sådan at det kun rører dig selv.... her tænker jeg når din sygdom for eksempel går i udbrud, er der så mulighed for at du kan smitte en eller anden, så vedkommende får skoldkopper????

ud over det synes jeg det er fint at prøve at få smittet barnet, inden man selv skal starte arbejde, eller barnet skal i institution, så det ligesom e roverstået... jo mindre de er, jo lettere kommer de igennem det siger de kloge... men man anbefaler at undgå smitten når barnet er under 6 måneder.... er den info jeg har fået... da barnet først kan forventes at have et ordentligt immunorsvar over 6 måneders alderen....

Anmeld

10. august 2009

Smølf

Jeg ville heller aldrig smitte mit barn med vilje...

En ting er, at man altid er i risiko for smitte i dagligdagen. Nogen andet er at opsøge den. Bare tanken, at han reagerede voldsomt på virusset ex. udviklede meningitis eller andre komplikationer, det ville jeg slet ikke kunne leve med.

Sygdom kommer, når det kommer. Jeg skal bare ikke være årsagen!

Neta

Anmeld

10. august 2009

Kristina V

Jeg er jo så en af dem som selv har smittet mit barn.
Jeg fik helvedsild som er det som Caroline beskriver, og den smitter til skoldkopper.
Så Line fik altså skoldkopper ved at være sammen med mig..

Jeg må give Caroline hetl ret i at det smertehelved ikk er noget jeg vil byde min væreste fjende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.