Hva mener i? (skoldkopper)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.868 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. august 2009

Henni

Emnet har skabt stor debat inde på en anden side og nu skal jeg altså lige hører.
Hva er jeres mening om at få sit barn smittet med vilje så det er overstået?

Min søn er 4 måneder og er blevet smittet af sin fætter, Min dreng tager det som om ingenting er sket på trods af lidt feber og massere af røde knopper.

Der er åbenbart mange der mener at det er vildt rystende at jeg har gjort det og som hellere vil vente til deres er 2-3-4 år. Det synes jeg jo er synd for til den tid forstår de at de har det dårligt og kan klø i det og få grimme ar. Man siger jo at jo ældre de er jo værre er det for dem..

Vil meget gerne hører jeres mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
nu kommer der en skræmmehistorie, så lad være med at læse videre, hvis ikke du vil læse hvad der KAN ske!!

jeg havde skoldkopper da jeg var én måned gammel... og det kan jeg ikke anbefale! den virus (Herpes zoster) som forårsager skoldkopper kan sætte sig i kroppen og give problemer resten af livet... jeg har haft mange år hvor jeg slet ikke fungere som menneske, og jeg ønsker ikke for min værste fjende at de skal gå igennem de ting jeg har været igennem.. smertehelvede ud over alle grænser!
Jeg blev smittet af min ældre søster som var blevet smittet i vuggestuen...
Selvom jeg betragter mig selv som værende rask den dag i dag (snart 2 år siden jeg havde sidste angreb) så har jeg evige ar på sjæl og krop!

Mine børn skal holdes væk fra det skidt så længe som muligt, og ja måske er det hårdere at de får det som 3-årige i stedet for 4 måneder gamle, men til gengæld er der langt mindre risiko for at de skal smerterne x1000 igennem senere i livet!
det var min lille historie og holdning!
knus Caroline

Anmeld

9. august 2009

Mca<3

Jeg ville afgjort ikke påføre min 4 mdr dreng sygdomme el børnesygdomme .. Deres immunforsvar er jo slet ikke bygget op endnu  Jeg ville holde ham så langt fra det som muligt .

Anmeld

9. august 2009

TbCp

Jeg ville aldrig med vilje få Liva smittet. Selvom det kan være rart når en børnesygdom er ovverstået, ser jeg ingen ide i ligefrem at opsøge det.

Har hørt at børn der er kommet nemt over det kan få det igen senere i livet.

Anmeld

9. august 2009

Henni

9. august 2009

TbCp

Henni skriver:

prøv lige at læs dette her

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/skoldkopper.htm

Noget specielt du mener eller?

Anmeld

9. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg ville aldrig få mine børn smittet med en sygdom med vilje. Hvis de er i vuggestue eller børnehave eller lignende skal de nok blive smittet på et tidspunkt alligevel.
Desuden kan man godt få skoldkopper flere gange, det har min datter haft. Og har hørt det er mere sandsynligt hvis de var så små første gang de blev smittet.

Anmeld

9. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Caroline86 skriver:

nu kommer der en skræmmehistorie, så lad være med at læse videre, hvis ikke du vil læse hvad der KAN ske!!

jeg havde skoldkopper da jeg var én måned gammel... og det kan jeg ikke anbefale! den virus (Herpes zoster) som forårsager skoldkopper kan sætte sig i kroppen og give problemer resten af livet... jeg har haft mange år hvor jeg slet ikke fungere som menneske, og jeg ønsker ikke for min værste fjende at de skal gå igennem de ting jeg har været igennem.. smertehelvede ud over alle grænser!
Jeg blev smittet af min ældre søster som var blevet smittet i vuggestuen...
Selvom jeg betragter mig selv som værende rask den dag i dag (snart 2 år siden jeg havde sidste angreb) så har jeg evige ar på sjæl og krop!

Mine børn skal holdes væk fra det skidt så længe som muligt, og ja måske er det hårdere at de får det som 3-årige i stedet for 4 måneder gamle, men til gengæld er der langt mindre risiko for at de skal smerterne x1000 igennem senere i livet!
det var min lille historie og holdning!
knus Caroline

Puha, lyder godt nok grimt

Hvad skete der siden du havde smerter så mange år efter?
Og hvordan ved du at det er på grund af skoldkopperne?

Jeg er bare lidt nysgerrig, for har aldrig hørt om det før.

Anmeld

9. august 2009

Honningblomst

Sygdomme undgår man så vidt det er muligt,....jeg ville aldrig kunne leve med at jeg "medvilje"(hvordan man så kan gøre det helt konkret) havde fået mit barn smittet, og der så kom følge sygdomme, bivirkninger, voldsmmere symptomer end forventet osv...det ville i så fald være MIN skyld.
Mine børn har vidst haft skoldkopper...de fik to tre stykker og de var over 3 år allesammen. Jeg tror på at sygdomme nemmere bekæmpes hvis immunforsvaret er i top og der mener jeg faktisk at lidt alder er at foretrække.
Jeg synes det er smagløst og naivt at lade sine børn blive syge medvilje.
Knus Eva.

Anmeld

9. august 2009

Henni

TbCp skriver:

Noget specielt du mener eller?

Nej det var bare sådan til orientering

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.