Fravælge moderkagebiopsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.038 visninger
13 svar
4 synes godt om
10. april 2014

Allornothing

Hej søde mennesker :-)

Sad netop igår og snakkede med manden, om den forestående nakkefoldsscanning og hvad vi vælger - hvis vi får et lavt tal.

Vi blev enige om, at alt under 1:100 får vi tjekket ved moderkage biopsi. Men ellers gør vi ikke :-)

Hvad med jer andre? Er der nogen der har fået en lavt tal, og har fravalgt biopsien?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

M&N

Allornothing skriver:

Sad netop igår og snakkede med manden, om den forestående nakkefoldsscanning og hvad vi vælger - hvis vi får et lavt tal.

Vi blev enige om, at alt under 1:100 får vi tjekket ved moderkage biopsi. Men ellers gør vi ikke :-)

Hvad med jer andre? Er der nogen der har fået en lavt tal, og har fravalgt biopsien?

Knus

Hvis jeg havde fået et lavt tal til NF, så havde jeg fravalgt biopsien uanset tal og få lavet en NIFTY blodprøve...

Anmeld

10. april 2014

Enskønhed14

Jeg fik at vide der var normal risiko for DS ved NF, men jeg fra valgte moderkagebiopsi. Jeg fandt det ikke nødvendigt at få det tjekket, så skulle det ske at den lille havde en kromosom fejl, ville jeg tage det som det nu var  

Anmeld

10. april 2014

os2

Mener vores var 1:168   Og vi fik lavet moderkagebiopsi. 

Det er så rart at kunne nyde graviditeten og vide alt er ok 

Selvfølgelig er der en lille risiko men er den ikke på under 1 % ?

Anmeld

10. april 2014

FruK

Jeg fik 1:93 og valgte moderkagebiopsien. Jeg kunne ikke holde ud at gå resten af graviditeten og spekulere. 

Vi fik at vide, at risikoen ved biopsien er under 0,5 procent. Og i det tal er medregnet alle, hvor det går galt indenfor en periode efter biopsien - dvs at man ikke kan sige med sikkerhed, om det er derfor.

For mig betød det meget, at det ikke "bare" er downs der kan være tale om, men også "værre" ting. Også ting der ville betyde, at barnet ikke kunne overleve. 

Anmeld

10. april 2014

lenemor77

Allornothing skriver:

Knus

Vi fik 1:125. Vi fravalgte biopsien. Risiko for abort var større end risiko for misdannelse, såvidt "togchancen" har ikke fortrudt. Lillesøster fejler intet.

Anmeld

11. april 2014

Tin

Profilbillede for Tin
Allornothing skriver:

Knus

Vi har arveligt muskelsvind i min familie,bog alene af den grund blev jeg tilbudt moderkage biopsi, men trods den relative store riciko,valgte jeg det fra.

Efter mange lange overvejelser,vidste jeg bare at jeg alligevel ikke ville kunne få fjernet barnet,hvis vi ville få et negativt svar.

Og derfor så jeg ingen grund til at få foretaget prøven. Og da jeg var ret afklaret omkring det, nød jeg graviditeten uden at tænke yderlig over det.

Valgte også fra ved vores øvrige 4 børn og alle er sunde og raske:-)

Tænker lidt at alle de prøver ofte er med til at skabe mere utrykhed og bekymringer.

Anmeld

11. april 2014

GUSO

Allornothing skriver:

Knus

Hej.. Jeg har selv stået i situationen med et tal der hed 1:25 og valgte biopsi heldigvis blev lillebror erklæret sund og rask, men dog er han født med en hjertefejl, med min historie vil jeg blot fortælle at en biopsi ikke kan give garantier for et sundt og raskt barn, blot udelukke det den leder efter og så vil jeg tilføje at en beslutning om biopsi eller ej kan man først tage når man står i situationen håber selvfølgelig du færdig får behov for at vælge Camilla

Anmeld

11. april 2014

liten-mamma

Allornothing skriver:

Knus

Kan ikke huske vores tal, men det var også lavt og fik derfor tilbudt en moderkage biopsi og vi sagde pænt ja tak. 

Jeg ville ikke kunne nyde min graviditet uden at vide, at mit barn var sundt og rask. Og jeg skal da også ærligt indrømme, at havde barnet haft downs el.l, havde vi ikke beholdt det. 

Anmeld

11. april 2014

isabellasmor

Allornothing skriver:

Knus

Jeg havde som en anden skriver, fravalgt biopsien og fået lavet nifty hvis tallet var lavt. Men kun for at forberede os, vi ville ikke vælge fra pga Down syndrom. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.