Plus og minus i dagplejen. Hvad synes I er vigtigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.798 visninger
12 svar
5 synes godt om
9. april 2014

anjamichell@gmail.com

Hvad er vigtigt i en dagpleje synes I??

Gør jeres dagplejer noget I synes er luksus eller der ikk er som I kunne tænke jer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

mor88

anjamichell@gmail.com skriver:

Gør jeres dagplejer noget I synes er luksus eller der ikk er som I kunne tænke jer??

Jeg synes det er dejligt at dp viser omsorg, siger godmorgen med et smil og tager godt imod min datter hver morgen, hun giver sig altid god tid til børnene. Der er mange positive sider ved dp'eren, og for at nævne nogle: hun husker sjove episoder, specielle ting, et ord min datter har sagt osv, og fortæller gladeligt om det når vi henter, de er udenfor nærmest hver morgen og ofte på tur, hun giver god(ofte hjemmelavet) varieret kost til børnene, hun lytter til dem og er med i deres leg, hun danser med dem og læser historier, hun er god til at holde styr på børnene og vise dem rigtigt og forkert samt god til at støtte dem i basisting som f.eks. at tage tøj på osv.

Jeg synes faktisk ikke der er nogle deciderede dårlige ting

Anmeld

10. april 2014

liten-mamma

anjamichell@gmail.com skriver:

Jeg synes det er enormt vigtigt at dp viser omsorg, kærlighed og tager sig tid til børnene. 

Noget jeg elsker ved vores dp mor er hendes udstråling. Hun er simpelthen altid så glad og hun står altid med åbne arme når jeg aflevere min datter og giver hende enormt meget kærlighed og et kæmpe kram. 

En anden ting er, at hun giver børnene god mad og lækre råvare. Hun bager selv alt, laver selv syltetøj og diverse pålæg, laver frugt mos til min datter, fisken kommer direkte fra havet og så ordner hun den selv. 

Kan ikke sætte en finger på vores dp mor

Anmeld

10. april 2014

Valle81

Vi elskede vores dagplejer til vores drenge

Hun er privat dagplejer, og trods det, havde vi mange fordele
Hun havde en vikar, så sygdom var der aldrig noget af - hvis hun eller hendes børn var syge brugte hun virkar - hun brugte også vikar, hvis hun skulle til tandlæge med mere. Vi skulle selvfølgelig selv sørge for ferier, men det var aldrig noget problem

Hun elskede ungerne, der var altid kys kram og varme i luften. Hun tog meget hensyn til det enkelte barn - var det en mandag, hvor alle var lidt trætte og pyldrede, jamen så kunne der godt blive redt op i sofaen og sat en film på, og så blev der puttet og hygget Og ellers var der bare gang i den - ud og se med dagplejeb. Skovture, ture i Zoo, ture til andre. Hun var enormt kreativ med ungerne og bagte rigtig meget både med ungerne óg til dem

Hmm, hvad kunne jeg ikke lide - Hun havde det med ikke altid at opdage puhableer, når de var ude og lege - det kunne give en rød numse i ny og næ. Meen ikke noget, der gik mig på

Alt i alt bare et dejligt sted

Anmeld

10. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores egen dp er virkelig ikke god. Hun fortæller ikk om dagen (nok mest fordi de aldrig laver noget andet end "fri leg") hun kan ikk huske fra næse til mund når vi snakker om noget og hun er bare generelt ikk særlig opmærksom. Hun forstår fx kun halvdelen af hvad vores dreng siger på trods af at han har været der siden han var 9mdr og nu er 2,5 og har et virkelig godt sprog. Hun giver ikke ret meget nærkontakt af sig selv. Og arrangere aldrig noget hyggeligt aktivitet (som at gå tur, lave påsketing eller lign) og så har de kun et lillebitte legerum hvor der også er spisebord til dem, så pladsen er virkelig minimal. 

nu er han så i gæste-dp på ubestemt tid og er du gal hvor ville vi gerne bare have fast plads hos hende!!!! Hun starter hver dag med at tage min dreng op, sige godmorgen, give ham en stor krammer og et smækkys på kinden!  Hun bruger hele huset som legerum og laver hver dag noget hyggeligt/kreativt (bager, går tur, klippe/klistre, tegner, sår karse i æsker de selv dekorere, besøger de andre dp'ere osv) og så fortæller hun vidt og bredt om dagen og hvad de har lavet/leget og sagt af sjove ting. Hun tager dem ind om morgenen og lader dem være en del af hendes egne børns rutiner, ja jeg kunne blive ved.  Vi har været omkring 5 gæste-dp udover vores egen, og alle har vi syntes var virkelig ringe og burde finde noget andet. Men ikke hende her! Hun er SÅ imødekommende, omsorgsfuld og mega glad for ungerne. 

Anmeld

10. april 2014

cdk29

Mor11 skriver:

Vores egen dp er virkelig ikke god. Hun fortæller ikk om dagen (nok mest fordi de aldrig laver noget andet end "fri leg") hun kan ikk huske fra næse til mund når vi snakker om noget og hun er bare generelt ikk særlig opmærksom. Hun forstår fx kun halvdelen af hvad vores dreng siger på trods af at han har været der siden han var 9mdr og nu er 2,5 og har et virkelig godt sprog. Hun giver ikke ret meget nærkontakt af sig selv. Og arrangere aldrig noget hyggeligt aktivitet (som at gå tur, lave påsketing eller lign) og så har de kun et lillebitte legerum hvor der også er spisebord til dem, så pladsen er virkelig minimal. 

nu er han så i gæste-dp på ubestemt tid og er du gal hvor ville vi gerne bare have fast plads hos hende!!!! Hun starter hver dag med at tage min dreng op, sige godmorgen, give ham en stor krammer og et smækkys på kinden!  Hun bruger hele huset som legerum og laver hver dag noget hyggeligt/kreativt (bager, går tur, klippe/klistre, tegner, sår karse i æsker de selv dekorere, besøger de andre dp'ere osv) og så fortæller hun vidt og bredt om dagen og hvad de har lavet/leget og sagt af sjove ting. Hun tager dem ind om morgenen og lader dem være en del af hendes egne børns rutiner, ja jeg kunne blive ved.  Vi har været omkring 5 gæste-dp udover vores egen, og alle har vi syntes var virkelig ringe og burde finde noget andet. Men ikke hende her! Hun er SÅ imødekommende, omsorgsfuld og mega glad for ungerne. 

Det lyder meget som den dagplejer vi har. Nu starter vores heldigvis snart i børnehave og det tror jeg virkelig kommer på et rigtig godt tidspunkt.

Problemet opstår så nu at vi venter nr. 2. Vi har derfor valgt at tage en privat dagplejer i stedet for, eftersom det kommunale system simpelthen ikke fungere for os. Det er fint med at man altid er garanteret gæstedagpleje, men når vi snakker om 7 forskellige og man bliver kastet rundt i hele kommunen  Problemet opstår selvfølgelig fordi hun har mange sygedage, men vi får også tit ferier at vide så sent at vi ikke selv kan få det til at passe ind med vores arbejde

Ved den private får vi at vide ved et nyt år, hvornår hun holder ferie, så her kan vi planlægge os igennem. Så må de kære bedsteforældre dække ind ved evt. sygdom.

Så vi ser frem til en lysere tid uden den kommunale dagpleje.

Anmeld

10. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
cdk29 skriver:

Det lyder meget som den dagplejer vi har. Nu starter vores heldigvis snart i børnehave og det tror jeg virkelig kommer på et rigtig godt tidspunkt.

Problemet opstår så nu at vi venter nr. 2. Vi har derfor valgt at tage en privat dagplejer i stedet for, eftersom det kommunale system simpelthen ikke fungere for os. Det er fint med at man altid er garanteret gæstedagpleje, men når vi snakker om 7 forskellige og man bliver kastet rundt i hele kommunen  Problemet opstår selvfølgelig fordi hun har mange sygedage, men vi får også tit ferier at vide så sent at vi ikke selv kan få det til at passe ind med vores arbejde

Ved den private får vi at vide ved et nyt år, hvornår hun holder ferie, så her kan vi planlægge os igennem. Så må de kære bedsteforældre dække ind ved evt. sygdom.

Så vi ser frem til en lysere tid uden den kommunale dagpleje.

Jeg synes ikk vi har haft problemer ift gæste-dp, vores dreng er god til at komme nye steder, det er mere det der med at de alle, undtagen denne ene, virkelig ikk er særlige gode og dedikerede dagplejere! Det synes jeg godt nok er vildt ærgerligt og også skræmmende når man tænker på hvilken opgave det er de skal varetage. 

Anmeld

10. april 2014

2721

Mor11 skriver:

Hej
Håber det er okay jeg spørger.

Hvis jeres dp er så dårlig hvorfor har I så valgt at beholde hende?

Det er på ingen måde dømmende ment, har bare svært ved at forstå hvorfor I vælger at bliv ved med at sende jeres barn et sted hen hvor I ikke er tilfredse med dp.

Jeg håber at du vil modtage mit spørgsmål positivt, da jeg på ingen måde mener det negativt eller dømmende.
Knus

Anmeld

10. april 2014

Fuglemor

Jeg har vores den yngste i kommunal dagpleje, men jeg er selv privat dagpleje. 

Først hvad jeg elsker ved den hvor vores datter er i. Dagplejen viser hun er glad for at se hende, tager glad imod hende med smil og åbne arme. Tager hensyn til der måske er nogle ting vores barn ikke tåler, eller hvis det er tåget må hun ikke sove uden grundet ab. Hun danser, leger, synger og er kreativ med børnene. Og de er ude og gå næsten hver dag.

det jeg selv lægger vægt på er at de børn jeg har er trygge, glade for at være hos mig. Det er noget jeg virkelig går op i og arbejder meget med. Vi er ude og lege formiddag og eftermiddag hvis vejret tillader. Vi spiser ude i godt vejr. Vi leger, danser, synger og er kreative. Har et barn en øv dag eller har brug for en lur om formiddagen så laves der plads til det. Jeg laver sjældent planer for flere dage af gangen, da der skal være plads til at vi kan ændre hvis et barn har brug for at være hjemme i trygge omgivelser eller en formiddags lur. Vi tager på ture i zoo osv. En gang i mellem får vi varmt mad til frokost. Vi har hygget med en film foran tv når det har været rigtig møg vejr. Jeg har et legehjørne i stuen og de må være i hele stuen og gangen. Jeg har lukket af til køkken, badeværelse og tre værelser. Men de har stadig masser af plads at lege på.

Anmeld

10. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea's første dp var helt igennem fantastik og ih hvor var det trist da hun blev tvunget på efterløn. Hver morgen blev ungerne mødt med et kæmpe knus, Hej og hvor er det dejligt at se dig osv. De var rigtig meget ude hver dag, gik ture, tog i skoven, og hvis der feks kun var 2 børn pga sygdom, jamen så tog de da alle sammen med hendes mand med ud og fiske osv. Hun kendte alle ungerne som sine egene, og vi ses stadig med dem, selvom det er 3 1/2 år siden thea stoppede hos hende.

Theas anden dp var også god, men der var ik helt den sammen varme osv. Hun bagte meget med børnene osv, men de var ik ret meget ude desvære.

Alberte er i en dobbelt dp, hvor både konen og manden er dp'er, så de har altid 8 børn. Der er vildt gang i den, og alberte elsker at være der. De har et stort lege rum med legetøj osv, også har de et stort tumlerum, med madresser på gulvet og der ka sættes en rutchebane op. De har et kæmpe stort køkken, hvor de alle sidder sammen og spiser, bager og klippe/ klistre. De har en kæmpe have med stor legeplads, sandkasse og legehus. De har høns, som ungerne hjælper med at fodre. De går i legestue og holder åben have, hvor de mødes med alle de andre dp'er i deres gruppe, hvilket betyder at ska alberte i gæste dp, så kender hun den dp hun ska om til. Elsker vores dp'er! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.