Under 23 år. Med det siger jeg ikke at man ikke vil blive en god mor

. Jeg synes bare at man skal have tid og lov til at finde sig selv først og få lov til at være ung og egoistisk før man får ansvaret for en lille én. Og nej, jeg tænker ikke byture, som jeg efterhånden har læst som argument så mange gange. Hvis man virkelig mener at det eneste der forandrer sig i sit liv er færre eller ingen byture, ja så synes jeg ikke man helt har forstået hvor stor en omvæltning et barn er. Det er bare ikke muligt at have egotid på samme måde mere. Ingen spontane cafeture, bifture, shoppeture, ferier og venindebesøg. Ikke noget med at kunne sove længe i weekenderne og spise når man er sulten. Man skal altid planlægge og være der 100% for det her lille barn.
Jeg blev selv mor i en alt for sen alder (35), men det var ikke med min gode vilje. Men selvom jeg elsker mit barn højere end noget andet så synes jeg stadig at jeg kan savne bare at gøre hvad jeg har lyst til og når jeg har lyst til det uden at skulle arrangere børnepasning. Derfor er jeg glad for at jeg har fået lov til at være mig og kun mig i min ungdom.
Men det er jo ikke alle der har det behov og gudskelov for at vi er så forskellige
Anmeld