Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Jj1709 skriver:

Jeg selv var 14 år! da jeg fik min datter, Hendes far var lige fyldt 19.. 

Min mening er at det var ALT for tidligt, og jeg vil på INGEN måde opfordre nogen til at få børn i den alder!  

Jeg synes en passende alder er omkring 22-25, der tror jeg man er ved at være mentalt voksen nok, og man har måske os festet det man skal, og man har formentlig styr på sit liv, har færdiggjort en uddannelse, eller er igang med en.. 

Jeg har indset at det ikke kun er vigtigt at man kan passe sit barn, og give det kærlighed.. Der er nogle rammer der er nød til at være i orden, for barnets skyld, inden man sætter det til verden.. 

Det er altså syret at tænke på. 14år? Min kærestes fætter er 14 og har en jævnaldrende kæreste, de er seriøst børn i min optik 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

Jj1709

Mor11 skriver:

Det er altså syret at tænke på. 14år? Min kærestes fætter er 14 og har en jævnaldrende kæreste, de er seriøst børn i min optik 

Som en skrev før, så er der jo meget forskel på hvordan man er i de forskellige aldre.. 

Men JA, 14 er en meget ung alder at få barn i, og osse alt for ung... Og det er på ingen måde noget jeg vil anbefale nogen 

Anmeld

7. april 2014

Timmner

Anonym skriver:

Ja, ren nysgerrighed! ;-)

i hvilken alder synes i, at man er for ung til at blive forældre? 

Hvor gamle var i selv, og faren til barnet? 

Alt under 18 år vil jeg sige

Jeg var lige fyldt 21 år da jeg fødte min søn. Og hans far var også 21 år,
Vi venter nr 2 barn til sep

Anmeld

7. april 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Var selv 22 og min kæreste 23, da vi blev forældre. Jeg vil sige at under 18 er MEGET ungt, men altså jeg er 23 nu, og føler mig som en ung mor

Anmeld

7. april 2014

MissTas

Anonym skriver:

jeg selv blev mor som 21 årig, et par måneder før jeg blev 22 og faren var 27 ..

Anmeld

7. april 2014

Anonymo

Anonym skriver:

Det er svært at definere syntes jeg, men jeg syntes det er ofte at alderen ikke der gør ung - hvis det er til at forstå nogenlunde 

Jeg blev mor her som 18 årig, farmand ligeså 

Anmeld

7. april 2014

Mortil223

Jeg er 23 år og venter bare nr 2 rent samfundsmæssigt jeg jeg ung mor, men jeg føler mig ikke sådan vi planlagde nr 1 og nr 2 er mere end velkommen. 

Jeg elsker at være mor og har været klar fra jeg fik min først mens nærmest Hehe. Det faldt mig aldrig ind at jeg var ung før jeg blev gjort opmærksom på det af jm og sp, men det ved ikke noget der har ville have ændret mit valg  

der findes ikke alder på en god mor, det er noget der er i hjertet 

Hvornår man er for ung? Hvis jeg skal sætte en alder, vil det nok være inden man er fyldt 18 ved bebs ankomst 

Anmeld

7. april 2014

IngenKoPåIsen

Jeg er lige fyldt 23- har en på knap 5 og en på 10 måneder :-) Det har været helt perfekt for mig, men ved godt at det ikke ville være det ideelle for mange andre på min alder :-)

Anmeld

7. april 2014

Krussedulle

Anonym skriver:

Det kommer sandelig an på hvem man er

Jeg fik min den første, 4 mdr før jeg fyldte 19. Farmand blev 20 er par uger efter fødslen

Jeg gik i mødregruppe med en, som kun var 16, og hun er en super mor!

Men det er lidt sjov, når man ser nogle man kender som måske er 22-23 år og man tænker "gud det var tidligt de skal være forældre"

Jeg glemmer tit at jeg selv har været der

Anmeld

7. april 2014

Mutti2B

Under 23 år. Med det siger jeg ikke at man ikke vil blive en god mor . Jeg synes bare at man skal have tid og lov til at finde sig selv først og få lov til at være ung og egoistisk før man får ansvaret for en lille én. Og nej, jeg tænker ikke byture, som jeg efterhånden har læst som argument så mange gange. Hvis man virkelig mener at det eneste der forandrer sig i sit liv er færre eller ingen byture, ja så synes jeg ikke man helt har forstået hvor stor en omvæltning et barn er. Det er bare ikke muligt at have egotid på samme måde mere. Ingen spontane cafeture, bifture, shoppeture, ferier og venindebesøg. Ikke noget med at kunne sove længe i weekenderne og spise når man er sulten. Man skal altid planlægge og være der 100% for det her lille barn.
Jeg blev selv mor i en alt for sen alder (35), men det var ikke med min gode vilje. Men selvom jeg elsker mit barn højere end noget andet så synes jeg stadig at jeg kan savne bare at gøre hvad jeg har lyst til og når jeg har lyst til det uden at skulle arrangere børnepasning. Derfor er jeg glad for at jeg har fået lov til at være mig og kun mig i min ungdom.
Men det er jo ikke alle der har det behov og gudskelov for at vi er så forskellige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.