Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.011 visninger
21 svar
18 synes godt om
7. april 2014

Anonym trådstarter

Ja, ren nysgerrighed! ;-)

i hvilken alder synes i, at man er for ung til at blive forældre? 

Hvor gamle var i selv, og faren til barnet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

Ciss

Det går ikke kun på alder.

Personlig synes jeg, at det for de aller fleste er det lidt for tidlig, før man er 20. Enkelte er sikkert modne nok, men der sker meget i livet og i hjernen i de år, så jeg tænker, at det er en fordel, hvis man er blevet 20 år, før man får børn.

Jeg synes afgjort, at det er for tidlig, før man selv er blevet myndig.

Selv var jeg ved at udgå på dato, før jeg fik børn, men livet er ikke så A4, at man bare kan følge et skema. Ting sker nogle gange før og nogle gange senere, end man ønsker sig.

Anmeld

7. april 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

jeg blev 19 i august som min søn kom i januar... hans far var blevet 27 i oktober...

Anmeld

7. april 2014

Rikke2404

Anonym skriver:

Vil ikke rigtigt sætte en alder på, som er 'for ung'.
Jeg syntes ens væremåde, holdninger osv. har meget mere at sige.
Jeg fik mine tvillinger lige før jeg blev 19år, med min 19 årige kæreste.
Vi er meget unge, det er vi klar over. Men vi hører faktisk kun folk sige, at vi bestemt ikke opfører os som et forældrepar på 19år. Man skulle tro at vi var meget ældre, med de holdninger og den måde vi har valgt at prioritere tingene og familielivet på

Anmeld

7. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Nu er jeg selv 19, og bliver mor til juni. Men helt ærligt så synes jeg egentlig ikke at det kommer så meget an på alder som på modenhed. Jo, jeg synes måske der er liiiiige tidligt nok at begynde på når man er 14-15-16 år. Men ellers synes jeg sådan set godt at man kan være helt klar til børn selvom man ikke er fyldt 20 endnu

Anmeld

7. april 2014

CaWi

Anonym skriver:

Før man er 20 år, synes jeg er for tidligt.
Egentlig synes jeg også det er tidligt at få børn, inden man har fået sin uddannelse.
Men folk er forskellige, og gør jo hvad de selv finder er bedst for dem, og et evt kommende barn

Anmeld

7. april 2014

lineog4

Kommer vel an på hvem man er.... Jeg er dog glad for jeg ikke fik barn i alt for ung en alder - ikke for barnets skyld var  da sikkert blevet en super mor.

Men jeg er glad for den modenhed der fulgte med årene og erfaringerne især nær morrollen ikke bare var en dans på roser.

Og ja så er jeg nu også glad for alt det jeg nåede at se og som jeg da sagtens kunne have set med et eller flere børn men bare ikke har pengene til da det jo koster lidt mere jo flere man er afsted.

Ej og så vil jeg sige jeg nok ville aige det var ungt hvis en 15 årig kom og ville have barn.

Et planlagt barn før man i det mindste har en ungdomsuddannelse, kan stemme og har sit eget hjem og økonomi er for mig for ungt.

Anmeld

7. april 2014

Anna2706

Det kommer meget an på hvem man er, synes jeg. Jeg bliver 20 om 2 måneder og har en søn på 6,5 måneder Hans far er 22. 

Anmeld

7. april 2014

Jj1709

Jeg selv var 14 år! da jeg fik min datter, Hendes far var lige fyldt 19.. 

Min mening er at det var ALT for tidligt, og jeg vil på INGEN måde opfordre nogen til at få børn i den alder!  

Jeg synes en passende alder er omkring 22-25, der tror jeg man er ved at være mentalt voksen nok, og man har måske os festet det man skal, og man har formentlig styr på sit liv, har færdiggjort en uddannelse, eller er igang med en.. 

Jeg har indset at det ikke kun er vigtigt at man kan passe sit barn, og give det kærlighed.. Der er nogle rammer der er nød til at være i orden, for barnets skyld, inden man sætter det til verden.. 

Anmeld

7. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes det kommer an på mange ting.  Tror jeg synes det er for tidligt at PLANLÆGGE en graviditet når man er under 20, men hvis det sker ved et uheld ville jeg aldrig råde en 18-19årig til prompte at få en abort fx.  En på 17 ville jeg nok synes var for ung, ligeså meget fordi man ganske enkelt ikk engang er myndig endnu og man er midt i fasen hvor man finder sig selv. Men dermed ikke sagt at det ikke kan falde godt ud med en 17årig mor. 

Ja, hehe, det er nok ikke sådan liiiige at sætte en alder på.

jeg var 21 da jeg fik den første, bliver 24 med nummer 2 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.