Vores økonomi hænger slet ikke sammen :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
7 svar
5 synes godt om
7. april 2014

Anonym trådstarter

Vi har skåret alt overflødigt fra, tv, fagforening, akasse, forsikring, hvis vi røg havde vi også droppet det!
Men min sagsbehandler er ikke til at hugge eller stikke i. Jeg er syg og kan pt ikke deltage i aktivering, dog deltaer jeg i behandling, med andre der fejler det samme som mig (angst) og de får et tillæg bare for at deltage og der har ingen problemer været for dem økonomisk, de sprang endda de tre mdrs karantæne over fordi økonomiproblemerne ville blive for store for dem, hvad med mig, jeg er altså primær forsøger?! Vi er alle i samme båd, aktivitetsparat- bortset fra at vi ikke er det. Men jeg er den eneste der ikke får tillægget. Det er bare så snyd, føler vi skraber bunden, og det gør mig så stresset at jeg ikke kan koncentrere mig om at få det bedre. Jeg kan ikke engang følge min datter i skole, for vi har ikke råd til en skide busbillet til mig!
Og jeg bliver konstant spidst af med at så må jeg se at blive rask og starte i aktivering. Jeg kan altså ikke presses til at blive rask ved at må gå fra hus og hjem. Nogen der har gode råd? Vi køber kun ting på tilbud, har skåret ind til benet, og køber stort ind til fryser når der er tilbud. Det er bare ikke nok. :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

lille-fisen

Øv det lyder rigtigt hårdt  Måske kan du lægge lidt af jeres budget ind, så der er noget at gå ud fra? så vi forhåbentlig kan give nogle gode råd

Det er rigtigt hårdt at døje med angst - og det er da klart at det ikke hjælper dig at være i sådan en usikker situation samtidig.

Anmeld

7. april 2014

Morjanne76

Anonym skriver:

Vi har skåret alt overflødigt fra, tv, fagforening, akasse, forsikring, hvis vi røg havde vi også droppet det!
Men min sagsbehandler er ikke til at hugge eller stikke i. Jeg er syg og kan pt ikke deltage i aktivering, dog deltaer jeg i behandling, med andre der fejler det samme som mig (angst) og de får et tillæg bare for at deltage og der har ingen problemer været for dem økonomisk, de sprang endda de tre mdrs karantæne over fordi økonomiproblemerne ville blive for store for dem, hvad med mig, jeg er altså primær forsøger?! Vi er alle i samme båd, aktivitetsparat- bortset fra at vi ikke er det. Men jeg er den eneste der ikke får tillægget. Det er bare så snyd, føler vi skraber bunden, og det gør mig så stresset at jeg ikke kan koncentrere mig om at få det bedre. Jeg kan ikke engang følge min datter i skole, for vi har ikke råd til en skide busbillet til mig!
Og jeg bliver konstant spidst af med at så må jeg se at blive rask og starte i aktivering. Jeg kan altså ikke presses til at blive rask ved at må gå fra hus og hjem. Nogen der har gode råd? Vi køber kun ting på tilbud, har skåret ind til benet, og køber stort ind til fryser når der er tilbud. Det er bare ikke nok. :-(

Hvad er det, du får 3 mdr's karantæne for? 

Det er en god ide at hæve penge til mad.  Fordele pengene i 4 kuvert med x antal kroner pr uge. 1 kuvert = 1 uge. 

Anmeld

8. april 2014

serinasmor

Anonym skriver:

Hvordan ser jeres budget reelt ud ? Hvad er indkomsten og hvad er udgifterne på de forskellige poster (husleje, medicin, mad, institution, diverse, forsikring, transport osv?

Det er svært at hjælpe med at se muligheder når vi ikke ved hvordan det ser ud

Anmeld

8. april 2014

Fuglemor

Vi sidder også rigtig hårdt i det og manden har et ekstra job for vi kan få til mad.

her svarer udgifter næsten til indtægter. Men er også vores egen skyld. Vi har huslån, bil lån, forbrugs lån (i stedet for su lån da manden studerede) og klatgæld. Og de to sidste poster tynger os. De andre kan vi ikke gøre noget ved. Men vi har skåret helt ind. Dog har hi valgt at beholde TDC home trio, men ellers ikke noget unødvendigt. Vi laver madplan og kan leve for 700 kr 4 personer, og det er med bleer og mme.

Anmeld

8. april 2014

Fuglemor

700 kr om ugen

Anmeld

8. april 2014

et-ønske

Fuglemor skriver:

700 kr om ugen

Hvor meget skal de 700 kr i ugen dække?? Er det kun mad eller??
Vi har ca 650 kr Per uge til mad - vi er to voksne og et barn på 8 hveranden uge - og den anden er vi 2 voksne og tre børn på hhv 7, 8 og 12 år - ham på 12 tæller nærmere som en voksen.

Anmeld

8. april 2014

Fuglemor

et-ønske skriver:

Hvor meget skal de 700 kr i ugen dække?? Er det kun mad eller??
Vi har ca 650 kr Per uge til mad - vi er to voksne og et barn på 8 hveranden uge - og den anden er vi 2 voksne og tre børn på hhv 7, 8 og 12 år - ham på 12 tæller nærmere som en voksen.

Det dækker mad, bleer, cremer, vådservietter, rengøringsmidler osv. Alt det man bruger i husholdningen. Og det går meget fint med at holde sig på de 700 kr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.