Morgenmad til 5 mdr. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2014

CaWi

heidi30 skriver:

Hej derude,

Jeg har prøvet med Øllebrød til Emil, men han kan slet ikke li smagen af det også selvom jeg prøver at søde det med frugt så der skal noget andet til.

Havregrød er nok lige optimistisk nok, så vil gerne høre hvad jeres små får om morgenen.

God dag 

Heidi

Jeg moste havregrøden rigtig godt med en gaffel, så det blev lidt mere fint i det.
Måske man kan blende havregrynene inden man bruger dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2014

heidi30

JulieWH skriver:

Øllebrød og havregrød er tidligst fra 6 måneder! 

Hej,

tak for svar.

Jeg ved godt hvad anbefalingerne er, men her har vi ingen maveproblemer så han får lidt allerede nu. Vi starter også allerede med grød da han var 3 mdr. det samme gjorde vi med storebror uden problemer 

Anmeld

11. april 2014

heidi30

modesty skriver:

Han er fuldstændig ligeglad med hvad der er morgenmad og hvad der er aftensmad, så bare giv ham det du ved han kan lide.

Får han grønsagsmos? Der er mange flere vitaminer og næringsstoffer i grønsagsmos end i grød, så det ville jeg helt klart forsøge mig med.

Ja det er rigtigt 

Han får grønsagsmos hver aften, som han spiser med velbehag. FRokosten er der også styr på så det var bare morgenmaden jeg var lidt lost på . Jeg kan simpelthen ikke huske hvad søren vi gav storebror. Tænk man allerede kan glemme det, selvom han kun er 3,5 

Anmeld

11. april 2014

heidi30

mor88 skriver:

Øllebrød undlades helst før 6 måneder pga risiko for udvikling af cøliaki. Du kan variere imellem majsmel, hirsemel, rismel, boghvedemel, hirseflager, majsflager, risflager og boghvedeflager, og toppe det med mos af kogte æbler eller pærer.

Til aftensmad kan du give kogte kartofler, broccoli, blomkål eller gulerødder

Og altid en teskefuld olie eller smør

Held og lykke

Hej,

tak for svar.

Alt det du skriver, er vi allerede i fuld gang med  Han er tidligt ude i mad verdenen, men det var storebror også uden problemer.

Jeg var bare total fantasiforladt på morgenmaden, men tror den er opklaret nu 

Anmeld

11. april 2014

anynom

heidi30 skriver:

Hej,

tak for svar.

Jeg ved godt hvad anbefalingerne er, men her har vi ingen maveproblemer så han får lidt allerede nu. Vi starter også allerede med grød da han var 3 mdr. det samme gjorde vi med storebror uden problemer 

Det har intet at gøre med om maven kan klare det, det er for at undgå glutenallergi. 

Anmeld

11. april 2014

Chris86

Her var det havregrød på vand, nu lavet på mælk..

Anmeld

11. april 2014

TrineMine86

heidi30 skriver:

Hej,

tak for svar.

Det kan godt være deres maver kan klarer det, men det kan give dem gluten allergi længere fremme i livet, der er en grund til at man laver disse anbefalinger 

Men derudover, så blendede jeg den færdig lavede havregrød, så den blev hel fin,. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.