Morgenmad til 5 mdr. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.599 visninger
16 svar
15 synes godt om
7. april 2014

heidi30

Hej derude,

Jeg har prøvet med Øllebrød til Emil, men han kan slet ikke li smagen af det også selvom jeg prøver at søde det med frugt så der skal noget andet til.

Havregrød er nok lige optimistisk nok, så vil gerne høre hvad jeres små får om morgenen.

God dag 

Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

Trekløver(:

heidi30 skriver:

Hej derude,

Jeg har prøvet med Øllebrød til Emil, men han kan slet ikke li smagen af det også selvom jeg prøver at søde det med frugt så der skal noget andet til.

Havregrød er nok lige optimistisk nok, så vil gerne høre hvad jeres små får om morgenen.

God dag 

Heidi

Speltgrød eller hirsegrød kunne i prøve

Anmeld

7. april 2014

heidi30

M_V skriver:

Speltgrød eller hirsegrød kunne i prøve

Tak for svar.

Han får Hirse, majs , ris osv. grød til frokost så jeg mangler noget "morgenmads agtigt" .

Men ok, han ved jo selvfølgelig ikke hvad morgenmad "normalt" indeholder, så kunne vel godt give ham det to gange 

Anmeld

7. april 2014

Annemette07

heidi30 skriver:

Hej derude,

God dag 

Heidi

Hvad med at blende havregrynene så de ikke er så grove også med enten frugtmos eller mælk og smør? :-)

Anmeld

7. april 2014

anynom

Øllebrød og havregrød er tidligst fra 6 måneder! 

Anmeld

7. april 2014

modesty

Tak for svar.

Han får Hirse, majs , ris osv. grød til frokost så jeg mangler noget "morgenmads agtigt" .

Men ok, han ved jo selvfølgelig ikke hvad morgenmad "normalt" indeholder, så kunne vel godt give ham det to gange 

Han er fuldstændig ligeglad med hvad der er morgenmad og hvad der er aftensmad, så bare giv ham det du ved han kan lide.

Får han grønsagsmos? Der er mange flere vitaminer og næringsstoffer i grønsagsmos end i grød, så det ville jeg helt klart forsøge mig med.

Anmeld

7. april 2014

Annemette07

JulieWH skriver:

Øllebrød og havregrød er tidligst fra 6 måneder! 

Ja, men jeg fik af vide de godt måtte få havregrød hvis det var glutenfri fra 5 mdr af min sp, da min dreng kun vil have rigtig mad ikk næsten ikk gider spise grød og mos.

Anmeld

7. april 2014

Trekløver(:

heidi30 skriver:

Tak for svar.

Det ville jeg prøve i hvert tilfælde men du kan jo skifte grøden ud med grøntsagsmos til frokost, hvis han bliver træt af det samme

Anmeld

7. april 2014

anynom

Annemette07 skriver:

Ja, men jeg fik af vide de godt måtte få havregrød hvis det var glutenfri fra 5 mdr af min sp, da min dreng kun vil have rigtig mad ikk næsten ikk gider spise grød og mos.

Det er jo så også noget andet når det er glutenfri

Anmeld

7. april 2014

mor88

heidi30 skriver:

Hej derude,

God dag 

Heidi

Øllebrød undlades helst før 6 måneder pga risiko for udvikling af cøliaki. Du kan variere imellem majsmel, hirsemel, rismel, boghvedemel, hirseflager, majsflager, risflager og boghvedeflager, og toppe det med mos af kogte æbler eller pærer.

Til aftensmad kan du give kogte kartofler, broccoli, blomkål eller gulerødder

Og altid en teskefuld olie eller smør

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.