Sove på eget værlese råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
19 svar
11 synes godt om
7. april 2014

Moar2011

hej baby.dk.

Jeg har en søn der bliver tre år om 9dage, og jeg har måske været lidt den her "det iorden du sover i mores seng, så jeg jeg ikke kæmpe med dig agtig" (VED GODT DET ER DET DUMMESTE MAN KAN GØRE)

jeg valgte så igår at han fald i søvn ved mig, og senere sen aften, løfte ham ind i hans egen seng (så han var i dyb søvn) .. det gik sleeeet ikke, ligeså snart jeg prøvede at lette mig fra hans seng, BLINK så havde han store bambie øjne, kl 02.30 lettede jeg igen ind til mig selv, og kl 03.30 opdaget han at jeg var "væk" ..

what to do?

hvordan vil i gøre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nu er det sikkert meget nemmere sagt end gjort, men vi putter ham i hans seng, synger/læser, siger godnat og går ud. Når det ikke virker og han mangler mere tryghed, bliver vi derinde til han sover. Vågner han om natten og er ked sætter en af os sig ind til ham, holder i hånd og beroliger til han sover igen. 

Anmeld

7. april 2014

Moar2011

Mor11 skriver:

Nu er det sikkert meget nemmere sagt end gjort, men vi putter ham i hans seng, synger/læser, siger godnat og går ud. Når det ikke virker og han mangler mere tryghed, bliver vi derinde til han sover. Vågner han om natten og er ked sætter en af os sig ind til ham, holder i hånd og beroliger til han sover igen. 

er det vejen frem? eller vil han lege med hjørner med mig?

han vågmet utrolig mange gange bare inat, for at sikre sig at jeg var der :s..

Anmeld

7. april 2014

A&F

Når du starter , så være fast besluttet , og fortæl ham hvad der sker- at han nu skal sove på eget værelse. Så kan du putte ham i hans seng med en bamse han kan lide, læse en godnathistorie, evt. synge en sang, og så kysse godnat . brokker han sig i starten, så bliv,  der indtil han falder i søvn. 

Anmeld

7. april 2014

Moar2011

A&F skriver:

Når du starter , så være fast besluttet , og fortæl ham hvad der sker- at han nu skal sove på eget værelse. Så kan du putte ham i hans seng med en bamse han kan lide, læse en godnathistorie, evt. synge en sang, og så kysse godnat . brokker han sig i starten, så bliv,  der indtil han falder i søvn. 

okey, og hvis han så bruger 2 timer på at falde i søvn " er det okey"? - vil jo gerne det bliver en god oplevelse for ham, man han virker utryg ved siturationen..

Anmeld

7. april 2014

A&F

okey, og hvis han så bruger 2 timer på at falde i søvn " er det okey"? - vil jo gerne det bliver en god oplevelse for ham, man han virker utryg ved siturationen..

Hvis det er to timer det tager, så må du bide i det sure æble til at starte med. Så tager det måske 1 time og 30 min det tager osv. Han vil til sidst forstå, at det er der han skal sove, og opgive kampen . Det er vigtigt, at du også putter ham på det tidspunkt han er træt. Så han ikke er overtræt, eller slet ikke træt. Og put ham på et fast tidspunkt, med en godnathistorie /sang. Det bliver en rutine. Jeg gjorde det, at jeg de første måneder min datter havde brug for det , sad hos hende indtil hun faldt i søvn. Så begyndte jeg, at fortælle hende inden vi sagde godnat, at jeg skal hænge vasketøj op fx. Og at jeg er lige her. Så kunne hun høre at jeg var der, selvom jeg ikke sad hos hende, og hun faldt i søvn. Til sidst kunne jeg kysse hende godnat, og fortælle hende, at mor er her, men sidder i stuen, og at hun skulle sove nu, godnat. Hvor hun så selv faldt i søvn. Det har selvfølgelig taget tid, men det er vigtigt at holde ud, og ikke blive frustreret. Og der findes nætter, hvor hun kommer ind til mor og far, hvilket også er okay. Er han vant til at være på sit værelse?

Anmeld

7. april 2014

Moar2011

A&F skriver:

Hvis det er to timer det tager, så må du bide i det sure æble til at starte med. Så tager det måske 1 time og 30 min det tager osv. Han vil til sidst forstå, at det er der han skal sove, og opgive kampen . Det er vigtigt, at du også putter ham på det tidspunkt han er træt. Så han ikke er overtræt, eller slet ikke træt. Og put ham på et fast tidspunkt, med en godnathistorie /sang. Det bliver en rutine. Jeg gjorde det, at jeg de første måneder min datter havde brug for det , sad hos hende indtil hun faldt i søvn. Så begyndte jeg, at fortælle hende inden vi sagde godnat, at jeg skal hænge vasketøj op fx. Og at jeg er lige her. Så kunne hun høre at jeg var der, selvom jeg ikke sad hos hende, og hun faldt i søvn. Til sidst kunne jeg kysse hende godnat, og fortælle hende, at mor er her, men sidder i stuen, og at hun skulle sove nu, godnat. Hvor hun så selv faldt i søvn. Det har selvfølgelig taget tid, men det er vigtigt at holde ud, og ikke blive frustreret. Og der findes nætter, hvor hun kommer ind til mor og far, hvilket også er okay. Er han vant til at være på sit værelse?

ja selvfølgelig er det okey, og det må han også - bare ikke som nu både hans og min skyld, og tager gerne kampen op med ham, så det bliver på en go måde han kommer ind i hans egen seng..

Anmeld

7. april 2014

LeneKE

Min søn på 2 år og 3 måneder er lige i weekenden, begyndt at sove på sit eget værelse. Vi har snakket meget om at det bare bliver totalt sejt at sove derinde og at man er en stor dreng når man har sit eget værelse og at det er helt okay at kalde på mor eller far hvis man lige savner dem  Han har en lampe fra IKEA tændt (sådan en med blødt, farvet lys) og så en bordlampe, som vi så slukker når vi går i seng og han sover - altså så IKEA lampen er tændt hele natten. Vi har ingen problemer oplevet overhovedet, tværtimod - han synes det er top sejt at sove derinde 

Jeg håber det kan hjælpe en lille smule 

Lene

Anmeld

7. april 2014

Mor til Ella

Storms-Mor skriver:

hej baby.dk.

Jeg har en søn der bliver tre år om 9dage, og jeg har måske været lidt den her "det iorden du sover i mores seng, så jeg jeg ikke kæmpe med dig agtig" (VED GODT DET ER DET DUMMESTE MAN KAN GØRE)

jeg valgte så igår at han fald i søvn ved mig, og senere sen aften, løfte ham ind i hans egen seng (så han var i dyb søvn) .. det gik sleeeet ikke, ligeså snart jeg prøvede at lette mig fra hans seng, BLINK så havde han store bambie øjne, kl 02.30 lettede jeg igen ind til mig selv, og kl 03.30 opdaget han at jeg var "væk" ..

what to do?

hvordan vil i gøre det?

Jeg vil hvertfald sige at den der med at lade ham falde i søvn hos dig og flytte ham ikke er så god, da han jo vågner op og oplever at være blevet lagt, og alt det trygge er væk

Han skal puttes i sin seng hvis det er der i vil have han skal sove, og han er jo utrolig bevist nu så der er vist kun den hårde vej.

En gang for alle at tage beslutningen og så holde ved, holde i hånd en periode hvis det er det er der behovet, hugge med lidt læsning osv.

Anmeld

7. april 2014

modesty

hej baby.dk.

what to do?

hvordan vil i gøre det?

Du skal være konsekvent og ærlig. Tag en beslutning at nu sover han på eget værelse, og så er det sådan det bliver. 

Kommunikér med ham omkring det, fortæl ham hvad du har tænkt dig. Gør det evt. til en god ting ved at han kan få en ny bamse som hører til i hans egen seng på hans eget værelse, eller køb noget nyt sejt sengetøj til sengen på hans eget værelse - eller hvad du nu tror vil virke på ham. Snak om det som en god begivenhed.

Og hav tålmodighed. Giv ham omsorg og tryghed, vis ham at du er der hvis han har brug for at du sidder ved ham. Og ja, hvis det er to timer, så sid ved ham i to timer. I det første stykke tid skal han have så meget tryghed som muligt, og når du føler at det mest af alt er vane at du sidder der i så lang tid, så begynd at trappe ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.