okey, og hvis han så bruger 2 timer på at falde i søvn " er det okey"? - vil jo gerne det bliver en god oplevelse for ham, man han virker utryg ved siturationen..
Hvis det er to timer det tager, så må du bide i det sure æble til at starte med. Så tager det måske 1 time og 30 min det tager osv. Han vil til sidst forstå, at det er der han skal sove, og opgive kampen . Det er vigtigt, at du også putter ham på det tidspunkt han er træt. Så han ikke er overtræt, eller slet ikke træt. Og put ham på et fast tidspunkt, med en godnathistorie /sang. Det bliver en rutine. Jeg gjorde det, at jeg de første måneder min datter havde brug for det , sad hos hende indtil hun faldt i søvn. Så begyndte jeg, at fortælle hende inden vi sagde godnat, at jeg skal hænge vasketøj op fx. Og at jeg er lige her. Så kunne hun høre at jeg var der, selvom jeg ikke sad hos hende, og hun faldt i søvn. Til sidst kunne jeg kysse hende godnat, og fortælle hende, at mor er her, men sidder i stuen, og at hun skulle sove nu, godnat. Hvor hun så selv faldt i søvn
. Det har selvfølgelig taget tid, men det er vigtigt at holde ud, og ikke blive frustreret. Og der findes nætter, hvor hun kommer ind til mor og far, hvilket også er okay. Er han vant til at være på sit værelse?
Anmeld