Anonym skriver:
Jeg er i dag 9+3 og jeg sidder seriøst og tænker på, om jeg vil have mit barn. Grunden til denne frygtelige tanke er at jeg er SÅ bange for fødslen. Jeg ved godt at der er længe til, men jeg er så bange.
Jeg kan sidde og få tårer i øjnene ved tanken om timelange smerter, panik og råb og skrig. Ja, jeg har set og læst for meget af det dårlige!
Jeg har lige fået Anja Bays bog "Smertefri fødsel" ind ad døren og er gået i gang med at læse i den. Jeg bliver bare mere og mere angst. Jeg lider i forvejen af angst og har også denne diagnose på papir.
Jeg tænker konstant på fødslen med angst og skræk. I går var jeg ude og spise med familien, men jeg var ikke til stede i ret lang tid ad gangen. Tankerne tog over og de var svære at styre.
Jeg sidder lige nu i denne skrivende stund og ønsker at jeg kunne få et planlagt kejsersnit.
Hvem kan dog berolige mig? - Jeg føler mig som en kylling. 
Din stakkel, du trænger vidst til et 
Synes det er så synd, du frygter fødslen sådan. Det bliver simpelthen den mest fantastiske oplevelse i dit, og ja, det gør lidt ondt, men når du er i det, tager din krop styringen og fortæller dig hvad du skal. Alle dine instinkter og kærlighed vil hjælpe dig igennem det, og bagefter vil det ikke være smerterne, du husker.
Når du har det så slemt, som du har, skal du kontakte din læge så de kan tage specielt vare på dig. Du skal ikke gå og være bange i din graviditet - du skal nyde den søde ventetid og glæde dig til du skal møde din baby.
Håber du får angsten under kontrol og får en dejlig graviditet og fødsel.
Anmeld