Jeg er så bange!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.175 visninger
11 svar
7 synes godt om
6. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg er i dag 9+3 og jeg sidder seriøst og tænker på, om jeg vil have mit barn. Grunden til denne frygtelige tanke er at jeg er SÅ bange for fødslen. Jeg ved godt at der er længe til, men jeg er så bange.
Jeg kan sidde og få tårer i øjnene ved tanken om timelange smerter, panik og råb og skrig. Ja, jeg har set og læst for meget af det dårlige!
Jeg har lige fået Anja Bays bog "Smertefri fødsel" ind ad døren og er gået i gang med at læse i den. Jeg bliver bare mere og mere angst. Jeg lider i forvejen af angst og har også denne diagnose på papir.
Jeg tænker konstant på fødslen med angst og skræk. I går var jeg ude og spise med familien, men jeg var ikke til stede i ret lang tid ad gangen. Tankerne tog over og de var svære at styre.
Jeg sidder lige nu i denne skrivende stund og ønsker at jeg kunne få et planlagt kejsersnit. 
Hvem kan dog berolige mig? - Jeg føler mig som en kylling. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

LilleSmølf

Jeg var førstegangsfødende, valgte hjemefødsel, ungen var stjernekigger - og der var ingen skrig og panik, det var bare et super godt forløb

Ikke alle fødsler er som i film. Prøv at kigge på youtube under hjemmefødsler eller "home births", så skal du se hvor stille og roligt det kan gå (:

Og snak med din JM om dine bekymringer, hun er der for at hjælpe.

Anmeld

6. april 2014

Savvy

Hvis du lider af angst og du har den følelse, så er det bare og fortælle din jordemoder om dine tanker omkring fødslen. 

Jeg mener faktisk at man som person med angst for fødsel godt kan få planlagt kejsersnit, min mands fætters kone (lidt langt ude) hun havde angst for fødsel af hendes barn og hun fik planlagt kejsersnit.

men du skal ikke lade tankerne kører rundt med dig. Det hele bliver nemmere At takle, når du har snakket med din jordemoder 

Håber det kan hjælpe dig lidt

Anmeld

6. april 2014

Aabye

Anonym skriver:

Jeg er i dag 9+3 og jeg sidder seriøst og tænker på, om jeg vil have mit barn. Grunden til denne frygtelige tanke er at jeg er SÅ bange for fødslen. Jeg ved godt at der er længe til, men jeg er så bange.
Jeg kan sidde og få tårer i øjnene ved tanken om timelange smerter, panik og råb og skrig. Ja, jeg har set og læst for meget af det dårlige!
Jeg har lige fået Anja Bays bog "Smertefri fødsel" ind ad døren og er gået i gang med at læse i den. Jeg bliver bare mere og mere angst. Jeg lider i forvejen af angst og har også denne diagnose på papir.
Jeg tænker konstant på fødslen med angst og skræk. I går var jeg ude og spise med familien, men jeg var ikke til stede i ret lang tid ad gangen. Tankerne tog over og de var svære at styre.
Jeg sidder lige nu i denne skrivende stund og ønsker at jeg kunne få et planlagt kejsersnit. 

Jeg ved ikke om jeg kan berolige dig.. Men du skal have fat i din læge.. 

Jeg var også bange for fødslen da jeg ventede min den første.. Men jeg kan fortælle dig at smerten ved en fødsel er ikke som alle andre smerter.. Man får pauser fra smerterne, mellem veerne. Desuden så kan du få tilbudt både epidural osv, hvis du ikke føder hurtigt.. 

Jeg har født 2 gange, begge gange uden smertestillende, og begge gange gik det lyn hurtigt.. Min ældste (3 år) er født efter knap 5 timer med veer, hvor de ikke gjorde synderligt ondt før ca 2 timer inden han var født.. 

Nr 2 tog mig kun 1 time og 20 fra første ve.. 

Uanset hvad så er det her en ting du skal have bearbejdet, og jeg vil anbefale dig at starte hos din læge, og senere din jordemoder så i kan få lagt en god plan for dit forløb. 

Lad VÆRE med at se fødselsvideoer, og frebed dig historier omkring fødsler hvor de fødende råber og skriger af smerte..

Anmeld

6. april 2014

LMX

Du kan godt få et planlagt kejsersnit.. Min veninde lider også af angst og hun fik det. Hun havde en super god oplevelse med sit kejsersnit. 

Synes det er synd hvis selve tanken om fødslen skal ødelægge din graviditet. 

Ånd lettet op og bed om snittet når du kommer til jdm første gang. 

Håber du kan nyde resten af din graviditet. 

Knus

Anmeld

6. april 2014

LilleSmølf

Aabye skriver:

Jeg ved ikke om jeg kan berolige dig.. Men du skal have fat i din læge.. 

Jeg var også bange for fødslen da jeg ventede min den første.. Men jeg kan fortælle dig at smerten ved en fødsel er ikke som alle andre smerter.. Man får pauser fra smerterne, mellem veerne. Desuden så kan du få tilbudt både epidural osv, hvis du ikke føder hurtigt.. 

Jeg har født 2 gange, begge gange uden smertestillende, og begge gange gik det lyn hurtigt.. Min ældste (3 år) er født efter knap 5 timer med veer, hvor de ikke gjorde synderligt ondt før ca 2 timer inden han var født.. 

Nr 2 tog mig kun 1 time og 20 fra første ve.. 

Uanset hvad så er det her en ting du skal have bearbejdet, og jeg vil anbefale dig at starte hos din læge, og senere din jordemoder så i kan få lagt en god plan for dit forløb. 

Lad VÆRE med at se fødselsvideoer, og frebed dig historier omkring fødsler hvor de fødende råber og skriger af smerte..

Nej, ingen videoer. Det er SÅ meget bedre at forestille sig det værste end at se hvor stille og roligt det kan være

Anmeld

7. april 2014

Aabye

LilleSmølf skriver:

Nej, ingen videoer. Det er SÅ meget bedre at forestille sig det værste end at se hvor stille og roligt det kan være

Prøv at læs hvad jeg skriver. Lad være med at se fødselsvideoer hvor kvinden råber og skriger.. -.-'

Anmeld

7. april 2014

modesty

Hvis du har en angst-diagnose kan du godt få planlagt kejsersnit. Jeg synes at du skal snakke med din læge om at blive tilknyttet jordmoder hurtigst muligt, og fortælle JM hvordan du har det. Sæt dig ind i hvad det vil sige at føde, deltag i nogle kurser, indsaml en masse viden. Og hvis du stadig, på oplyst grundlag, har reel angst over fødslen, så kan du få et kejsersnit. 

Jeg var vildt glad for at deltage i fødselsforberedelse hvor der er praktiske øvelser, man bruger sin krop o.s.v. I stedet for bare at sidde derhjemme med en bog, det får man ikke så meget ud af. Jeg gik hos APA i København, men jeg ved ikke hvor du bor...

Du skal ikke bruge hele din graviditet på at være bange, du skal vide at du altid kan vælge at få kejsersnit. Du har et sikkerhedsnet. Og så kan du bruge de næste måneder på at tage en overvejet beslutning.

Anmeld

8. april 2014

LMX

modesty skriver:

Hvis du har en angst-diagnose kan du godt få planlagt kejsersnit. Jeg synes at du skal snakke med din læge om at blive tilknyttet jordmoder hurtigst muligt, og fortælle JM hvordan du har det. Sæt dig ind i hvad det vil sige at føde, deltag i nogle kurser, indsaml en masse viden. Og hvis du stadig, på oplyst grundlag, har reel angst over fødslen, så kan du få et kejsersnit. 

Jeg var vildt glad for at deltage i fødselsforberedelse hvor der er praktiske øvelser, man bruger sin krop o.s.v. I stedet for bare at sidde derhjemme med en bog, det får man ikke så meget ud af. Jeg gik hos APA i København, men jeg ved ikke hvor du bor...

Du skal ikke bruge hele din graviditet på at være bange, du skal vide at du altid kan vælge at få kejsersnit. Du har et sikkerhedsnet. Og så kan du bruge de næste måneder på at tage en overvejet beslutning.

Jeg ku ikke ha skrevet det bedre selv 

Anmeld

8. april 2014

Chewy

Anonym skriver:

Din stakkel, du trænger vidst til et

Synes det er så synd, du frygter fødslen sådan. Det bliver simpelthen den mest fantastiske oplevelse i dit, og ja, det gør lidt ondt, men når du er i det, tager din krop styringen og fortæller dig hvad du skal. Alle dine instinkter og kærlighed vil hjælpe dig igennem det, og bagefter vil det ikke være smerterne, du husker.

Når du har det så slemt, som du har, skal du kontakte din læge så de kan tage specielt vare på dig. Du skal ikke gå og være bange i din graviditet - du skal nyde den søde ventetid og glæde dig til du skal møde din baby.

Håber du får angsten under kontrol og får en dejlig graviditet og fødsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.