"Hej hund, hils på baby"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2014

Blirnokaldrigfru

Clgh skriver:

Ved godt at det er en lidt mærkelig overskrift, men er lige nødt til at spørge jer med hund om hvordan I introducerede jeres hund for jeres lille nyfødte?

Har hørt at far eller et familiemedlem kan tage noget af babyens brugte tøj med fra barselshotellet hjem til hunden, så den kan vænne sig til lugten så baby ikke er helt fremmed.
Men har I andre idéer? 

Min kæreste havde en bodystocking , men også en af mine trøjer, med hjem da han var hjemme en tur ved hunden mens vi var på sygehuset og så fik den lov til at snuse lidt til baby da vi kom hjem, og tror måske den fik en trøje mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

1990h

Clgh skriver:

Ved godt at det er en lidt mærkelig overskrift, men er lige nødt til at spørge jer med hund om hvordan I introducerede jeres hund for jeres lille nyfødte?

Har hørt at far eller et familiemedlem kan tage noget af babyens brugte tøj med fra barselshotellet hjem til hunden, så den kan vænne sig til lugten så baby ikke er helt fremmed.
Men har I andre idéer? 

ja vores hunde hilste på ida da vi kom fra sygehuset

Anmeld

6. april 2014

Aabye

Clgh skriver:

Men har I andre idéer? 

Da jeg ventede min den første gik jeg med de samme tanker.. Jeg kontaktede en bekendt som lige havde fået en dreng.. Og hun fortalte mig dette: 

Tag noget af barnets sygehus tøj med hjem til hunde. Noget som barnet evt har sovet i. Giv det til hunden. 
Når du kommer hjem med barnet lader du baby sidde i autostolen, og stiller evt barn og stol i sofaen, på bordet eller på gulvet. Og så lad for guds skyld hunden snuse ALT det den vil.. Selvfølgelig under opsyn.. 

Tillykke, du har nu introduceret hunden til barnet..

Vi gjorde det med stor succes. Og hunden har ikke viget fra vores 3 åriges side, siden De er bedste venner i dag.. Når han stod ude i haven i barnevognen og sov, lå hunden ned ved hjulene og sov. Var han syg, så lå hun inde ved hans seng (det gør hun i øvrigt stadig). Og hvis han græd var hun der med det samme.. 
De ser sådan her ud i dag: 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. april 2014

SandraXOXO

Vi gjorde ikke noget stort nummer ud af det. Vi gav ikke hunden babys tøj, Vi lod ikke hunden oversnuse baby, æde moderkage eller andet. Vores børn er blevet accepteret som en del af flokken lige fra start da vi kom hjem i og med hunden hurtigt fattede at vi mennesker havde fået en unge, og unger skal man være forsigtige omkring. :-) nu er de små blevet store og de elsker at løbe og lege med hunden, der måske er blevet lidt forkælet ;-) man kan lære en hund ikke at tigge ved bordet. Men at lære en 1 årig ikke at håndfodre sin bedste pelsede ven er straks meget sværere :-P

Anmeld

6. april 2014

L&V

Clgh skriver:

Men har I andre idéer? 

Vores hund har fået lov til at snuse til dem i autostolen også har den ligesom fået styret sin lyst.. Den syntes de er ret uinteressante

Anmeld

6. april 2014

Karla

Clgh skriver:

Men har I andre idéer? 

Vi har 3 små hunde, de blev passet ved mine forældre i de dage vi var på sygehuset. Min mor fik en stofble som vores datter havde lagt med med hjem. Den fik hundene, så de kunne vænne sig til lugten. Da vi kom hjem, kom hundene først senere på dagen. Min mand hentede dem, og de kom ind og blev introduceret for den lille. Først stod jeg med hende i armene og da de havde afreageret lidt, satte jeg mig på hug, så de kunne snuse til hende. Der har ingen problemer været med dem. Det første lange stykke tid, var de ligeglade med hende. De skulle lige lære hendes lyde at kende, de første gange hun græd vidste de ikke lige, hvordan de skulle reagere men nu har de helt vænnet sig til hende. De kommer gerne og leger, når hun ligger på gulvet og leger hun elsker at kigge på dem og er begyndt at gribe ud efter dem (4,5 måned)

Anmeld

6. april 2014

LBK

Clgh skriver:

Men har I andre idéer? 

vi gjorde blot det, at vi kom hjem med baby pakket forholdsvis godt ind og tæppe og favn og bukkede os ned til hundene og lod dem snuse alt hvad de ville.

Derudover havde vi en hængevugge som hun lå i uden for hundenes rækkevidde, men de kunne godt nå op og snuse til hende.

Anmeld

6. april 2014

Annemette07

Men har I andre idéer? 

Vi lagde vores dreng på gulvet så han kunne lufte til ham. Han fik denne ene gang lov til at lugte lige så længe han ville, hvilket kun var kort da baby sked så hunden blev bange ;-) bagefter var der som sådan ikk noget mellem dem. Han gøede når vores dreng sagde noget, men det var mere sådan et "har i hørt det gø" også skulle han ellers med for at se hvad der var "galt" efter en uge var der intet overhovedet :-)

eller er han sad vidst egentlig i autostolen først, da vi kom ind af døren hvor hunden lige lugtede. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.