"Hej hund, hils på baby"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.618 visninger
17 svar
22 synes godt om
6. april 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Ved godt at det er en lidt mærkelig overskrift, men er lige nødt til at spørge jer med hund om hvordan I introducerede jeres hund for jeres lille nyfødte?

Har hørt at far eller et familiemedlem kan tage noget af babyens brugte tøj med fra barselshotellet hjem til hunden, så den kan vænne sig til lugten så baby ikke er helt fremmed.
Men har I andre idéer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

Louise H.

Nu har jeg ikke selv prøvet det, men jeg har læst at når man kommer hjem fra sygehuset er det godt lige at lade baby ligge i liften/autostolen og lade hunden komme hen og dufte lidt

Anmeld

6. april 2014

Jupiter

Her kørte far frem og tilbage fra sygehuset i et par dage, så han har nok lugtet lidt af hospital og baby, før vi kom hjem.

Men jeg havde brug for at hilse på hundene, som jeg plejede (savnede dem i de fire dage jeg var indlagt), så vi lukkede dem i haven, far tog baby med ind i stuen og jeg gik ud i haven til hundene. Da de så havde sagt hej og brændt lidt krudt af, kom de med ind i stuen sammen med mig, og fik lov at snuse til liften og autostolen osv.

I dag er baby og hunde bedste venner - der har intet problem været, udover at vi skal bede hundene om ikke at kysse på baby hver gang hun sidder på gulvet  

Anmeld

6. april 2014

Janni.

Her stod han i liften og de kom hen og hilste da de havde lyst.
Silas og Susie er de bedste venner. Hvor imod Silas og Silke er knap så gode venner..

Silke gider bare ikke børn, hun går/løber sin vej. Hun kunne aldrig drømme om at skade ham.

Hundene er nu 10 og 11 år så et par ældre damer som har accepteret Silas bedre end vi forventede. Silas er 3 år nu. Hundene er gravhunde.

Anmeld

6. april 2014

Dinsen

det er godt nok nævnt, men her tog far duft af baby med hjem fra sygehuset, bla. en stof ble, som babyen havde lagt med.

Og da vi kom hjem, fik hunden lov til at dufte og hilse på baby i liften/autostolen....

vi havde ingen problemer :-)

Anmeld

6. april 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Jupiter skriver:

Her kørte far frem og tilbage fra sygehuset i et par dage, så han har nok lugtet lidt af hospital og baby, før vi kom hjem.

Men jeg havde brug for at hilse på hundene, som jeg plejede (savnede dem i de fire dage jeg var indlagt), så vi lukkede dem i haven, far tog baby med ind i stuen og jeg gik ud i haven til hundene. Da de så havde sagt hej og brændt lidt krudt af, kom de med ind i stuen sammen med mig, og fik lov at snuse til liften og autostolen osv.

I dag er baby og hunde bedste venner - der har intet problem været, udover at vi skal bede hundene om ikke at kysse på baby hver gang hun sidder på gulvet  

Lyder som en rigtig god idé 

- Dog tror jeg ikke vi får "kysse" problemet, da Fister ikke slikker folk i hovedet. 

Anmeld

6. april 2014

Elgaard73

Her sørgede vi for at det var Far der bar baby ind i huset, så jeg havde frie hænder til at hilse på hunden (hun havde jo ikke set mig i flere dage, og er en Mor's hund). Far satte baby ned på gulvet i auto stol, og så fik hun (hunden) selv lov at hilse og snuse i hendes tempo. Og det var det. Hun accepterede fuldstændig at nu skulle baby altså bo hos os. 

Hunden er en Retriever blanding, og de er jo udpræget familiehunde. Så måske var det derfor at det gik så let.

Idag hænger de to sammen som ærtehalm (og jeg er allerede begyndt at grue, for den dag vores hund er mæt af dage og vi er nød til at sige farvel).

Anmeld

6. april 2014

CaWi

Clgh skriver:

Ved godt at det er en lidt mærkelig overskrift, men er lige nødt til at spørge jer med hund om hvordan I introducerede jeres hund for jeres lille nyfødte?

Har hørt at far eller et familiemedlem kan tage noget af babyens brugte tøj med fra barselshotellet hjem til hunden, så den kan vænne sig til lugten så baby ikke er helt fremmed.
Men har I andre idéer? 

Min veninde fik at vide på barselsgangen, at de skulle tage babys første brugte ble med hjem, og lade hunden snuse til den først.
Det har de gjort to gange nu, og der har absolut ingen problemer været

Anmeld

6. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi blev spurgt om vi ville have moderkagen med hjem hvis vi havde hund da den så ville lugte til den og spise den for at lære barnets lugt...

Vi havde og har heller ikke hund...

Anmeld

6. april 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Wampires skriver:

Vi blev spurgt om vi ville have moderkagen med hjem hvis vi havde hund da den så ville lugte til den og spise den for at lære barnets lugt...

Vi havde og har heller ikke hund...

Puha.... Det er måske en tand for bizart efter min mening 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.