Når man bliver gravid første gang, gennemgår kroppen og især sindet en kæmpemæssig forandring.
nogle mennesker tackler sig selv fint i forbindelse med en Førstegangs graviditet, og andre har sværere ved det.
som gravid oplever man tit at end veninder falder fra. og for den gravide kan de ikke selv se grunden og det er især fordi at veninderne måske ikke vil fortælle hvorfor de igepludselig stopper med at kontakte, besøge, ses osv.
jeg oplevede det samme, bare EFTER jeg havde født.
jeg havde nogle veninder som ligepludselig når de kom til byen, de bor i min hjemby, og når de kom til Kbh besøgte de en anden fælles veninde, uden så meget som at invitere mig, eller skrive at de kom om vi skulle ses. Det var fandme hårdt, især fordi jeg på det tidspunkt gik hjemme hver dag, (det var efter min barsel, hvor jeg gik hjemme og var sygemeldt grundet stress.) og det var bare rigtig svært for mig og jeg vølte at hvis jeg var sammen med mine veninder, så kom jeg længere væk fra min stress. men de stoppede ligepludselig bare alt kontakt, selvom jeg skrev til dem og fortalte at jeg kom hjem til byen, så fik jeg en "åååh jeg så ikke din besked" næsten en måned senere..
så hvis du føler du ikke kan tackle din veninde nu, så sig det i stedet for at lukke af.... hun er måske ikke selv klar over hvad hun gør "forkert"... sæt dig i hendes sted.
det er en svær situaio for jer begge. hun kan jo også mærke at der er noget der nager dig.
jeg har heldigvis fået nye veninder siden som jeg ser ofte. og de har faktisk ikke børn. det er dejligt at kunne være mig selv uden børn ind imellem, sammen med en veninde.
Anmeld