Hvad er en god bog for dig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2014

Loa

Ved ikke om jeg tør blande mig, for læser faktisk ikke ret meget.

Men er helt vild med Louise trilogien og Nynnes dagbog/bøger

Elsker hvor personerne bliver beskrevet så man kan se dem for sig. Og så falder jeg nok lidt for bøger hvor jeg kan sætte mig selv i hovedpersonens sted, eller i hvert forestille mig at jeg er hovedpersonen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
TanyaGR skriver:

Ååååh ja! Jeg elsker når en bog er så god at man nærmest får en "Book-hangover" når den slutter! Hvor man bare har det sådan. Nå... Og hvad så nu? Hvad skal jeg nu gøre af mig selv?! Det er specielt slemt hvis det er en lang serie som man har været i gang med længe. 
Jeg elsker det

Ih endelig en der forstår mig!! Min kærste kiggede helt tosset på mig i går, da jeg næsten sad med tåre i øjene, over at jeg nu havde læst sidste bog i min serie, og spurte helt opgivende " Hva ska jeg så læse nu ????"

Har så lige kastet mig over den nye fra Jo Nesbø, der hedder sønnen, og er allerede nået til side 85. Elsker bøger! Vh stine

Anmeld

6. april 2014

lineog4

Det eneste jeg savner efter jeg har fået børn er muligheden for at blive totalt opslugt af en bog og glemme tid og sted. Nu er det mere lidt sider her og der og derfor skal bogen være let at ligge fra sig. 

Jeg kan rigtig godt lide krimier Jo Nesbø er fantastisk, men selvsagt (siger jeg) også mænd der hader kvinder trilogien og Engle dæmoner, da vinci myateriet.

Kan også rigtig godt lide når en bog har humor og John Irving kan fange mig (de tidligere bøger synes de nye er mere la la).

Afrika trilogien var også en der tryllebandt mig.

Ringenes herre har jeg læst af flere omgange og finder nye dimensioner hver gang.

Ja egentlig kan jeg lide de fleste bøger også sci fi var en gang et af de store hit. 

Men nu er det primært krimier

Anmeld

6. april 2014

StineW79

Loa skriver:

Ved ikke om jeg tør blande mig, for læser faktisk ikke ret meget.

Men er helt vild med Louise trilogien og Nynnes dagbog/bøger

Elsker hvor personerne bliver beskrevet så man kan se dem for sig. Og så falder jeg nok lidt for bøger hvor jeg kan sætte mig selv i hovedpersonens sted, eller i hvert forestille mig at jeg er hovedpersonen

Kender ik lige Louise bøgerne, men elsker Nynnes dagbog. Ka huske da jeg læste den, der var jeg bare flad af grin, og kærsten trode vist jeg var blevet lidt skør, fordi jeg bare ku sidde for mig selv og grine Vh stine

Anmeld

6. april 2014

StineW79

lineog4 skriver:

Det eneste jeg savner efter jeg har fået børn er muligheden for at blive totalt opslugt af en bog og glemme tid og sted. Nu er det mere lidt sider her og der og derfor skal bogen være let at ligge fra sig. 

Jeg kan rigtig godt lide krimier Jo Nesbø er fantastisk, men selvsagt (siger jeg) også mænd der hader kvinder trilogien og Engle dæmoner, da vinci myateriet.

Kan også rigtig godt lide når en bog har humor og John Irving kan fange mig (de tidligere bøger synes de nye er mere la la).

Afrika trilogien var også en der tryllebandt mig.

Ringenes herre har jeg læst af flere omgange og finder nye dimensioner hver gang.

Ja egentlig kan jeg lide de fleste bøger også sci fi var en gang et af de store hit. 

Men nu er det primært krimier

Er lige gået i gang med den nye Jo Nesbø bog i dag, og indtil vidre tegner den bare rigtig godt!! 

Har tit tænkt på at gå i gang med ringenes herre bøgerne. Har forsøgt mig Hobitten for 10 år siden, men gik i stå! Vh stine

Anmeld

6. april 2014

Loa

StineW79 skriver:

Kender ik lige Louise bøgerne, men elsker Nynnes dagbog. Ka huske da jeg læste den, der var jeg bare flad af grin, og kærsten trode vist jeg var blevet lidt skør, fordi jeg bare ku sidde for mig selv og grine Vh stine

De er ca samme stil, der er bare lidt mere tåkrummende humor i nynne bøgerne
De er sgu også skide skægt skrevet

Anmeld

6. april 2014

lineog4

StineW79 skriver:

Er lige gået i gang med den nye Jo Nesbø bog i dag, og indtil vidre tegner den bare rigtig godt!! 

Har tit tænkt på at gå i gang med ringenes herre bøgerne. Har forsøgt mig Hobitten for 10 år siden, men gik i stå! Vh stine

Den er heller ikke halv så god som Ringenes herre. Dog skal man nok lige 100 sider ind før man er bidt. Fik dem i studenter gave for jeg ved ikke hvor mange år siden. Og efter de famøse studentergilder sad jeg i 3 dage og læste dem næsten uden at bevæge mig ud af døren.

Anmeld

6. april 2014

StineW79

lineog4 skriver:

Den er heller ikke halv så god som Ringenes herre. Dog skal man nok lige 100 sider ind før man er bidt. Fik dem i studenter gave for jeg ved ikke hvor mange år siden. Og efter de famøse studentergilder sad jeg i 3 dage og læste dem næsten uden at bevæge mig ud af døren.

Men er man ik næsten nød til at læse Hobitten først. Kærsten mener i hvert fald at den hjælper på forståelsen. 

Jeg ka også sagtens sidde i flere dage, med næsen begravet i en bog. Vh stine

Anmeld

6. april 2014

lineog4

StineW79 skriver:

Men er man ik næsten nød til at læse Hobitten først. Kærsten mener i hvert fald at den hjælper på forståelsen. 

Jeg ka også sagtens sidde i flere dage, med næsen begravet i en bog. Vh stine

Læste hobitten mange år efter og forstod Ringenes herre uden problemer ;-) min kære mand har aldrig læst hobitten, men har læst Ringenes herre 3 gange også uden problemer.

Anmeld

6. april 2014

lineog4

Mit eget lille bibliotek - der er dog ikke fagbøger og de nyindkøbte skønlitterære som der ikke er plads til før jeg grovsorterer igen (hader det er næsten ved at tude når en bog skal ryge ud af vores hjem). Undskylder lige kvaliteten iPad laver dårlige billeder 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.