Hjælp! Alene m baby der ikke vil sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2014

mortilhelen

Nu er vi så heldige at Helen siden hun var 1 måned gammel har sovet hele natten igennem. Men ved en kl 20.00 - 20.30 begynder hun at bliver rigtig træt (tror jeg), hun ved ikke hvad hun vil men græder bare og så går min kæreste rundt med hende på armen, så hun ligger med maven på hans arm, så falder hun til ro i løbet af 10 min og vi kan så normalt ligge hende ind i soveværelses i hendes vugge, og tænde for hendes uro der spiller musik. Rummet er helt mørkt og så ligger hun bare der og slapper af til hun til sidst falder i søvn. 

Vi har lige fået sådan en Twilight Turtle og den er så smart!!! Prøv den 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

Pcokate

NataschaG skriver:

Kære alle!

Jeg blev for en måned siden alene med min nu knap tre måneder gamle søn. Generelt er han nem og helt igennem fantastisk, men HVER aften når jeg skal putte ham er det et helvede. Jeg giver flaske og giver hans natflaske i sengen ml 19 og 20. Men der går ml 3 og 5 timer før han sover helt hver aften. Han skriger, han vrider sig, "pylrer" osv. Synes jeg har prøvet at svøbe ham og også at sidde med ham, men vil jo helst at han kunne falde i søvn afsig selv i sengen, da det er om aftenen jeg får ordnet vasketøj, køkkenet osv - og lige nu foregår det om natten og kan snart ikke mere, kører på reservetanken allerede. Er der nogen med gode råd? Ved godt børn ikke er ens, men kunne være jeg bare griber dette helt forkert an. Føler mig lidt som en fiasko.

Eller er det mig der er for optimistisk ved at tro han skal kunne sove når han bliver puttet om aftenen?

Alt modtages med kyshånd!

God aften til alle

Lad vasketøj m.m ligge en gang imellem og få dig noget søvn

Derudover kan du sætte vasketøj over med ham på armen fx om morgnen, vaske op mens han lige er på legetæppe m.m. (evt over flere omgange.

Om aften når han skal putte, hvad med en tur i barnevognen og når han så er faldet i dyb søvn, gå op med ham i hans lift/seng/vugge? 

Dette er selvfølgelig bare ideer, men jeg håber du vil prøve noget af det inden du segner helt

Anmeld

9. april 2014

Isabel85

NataschaG skriver:

Kære alle!

Jeg blev for en måned siden alene med min nu knap tre måneder gamle søn. Generelt er han nem og helt igennem fantastisk, men HVER aften når jeg skal putte ham er det et helvede. Jeg giver flaske og giver hans natflaske i sengen ml 19 og 20. Men der går ml 3 og 5 timer før han sover helt hver aften. Han skriger, han vrider sig, "pylrer" osv. Synes jeg har prøvet at svøbe ham og også at sidde med ham, men vil jo helst at han kunne falde i søvn afsig selv i sengen, da det er om aftenen jeg får ordnet vasketøj, køkkenet osv - og lige nu foregår det om natten og kan snart ikke mere, kører på reservetanken allerede. Er der nogen med gode råd? Ved godt børn ikke er ens, men kunne være jeg bare griber dette helt forkert an. Føler mig lidt som en fiasko.

Eller er det mig der er for optimistisk ved at tro han skal kunne sove når han bliver puttet om aftenen?

Alt modtages med kyshånd!

God aften til alle

Det kan også være du lægger ham for tidligt. I den alder sov min datter først ved 23-24 tiden, og tog nogle powernaps i løbet af aftenen. Jeg siger ikke, at det er det der er problemet hos jer, det var bare sådan hos os og nogle andre i min mødregruppe tror det er helt normalt

Anmeld

9. april 2014

Anitta Kristiansen

Du er lige blevet alene og tænker muligvis alt skal kunne køre efter bogen. Jeg kender følelsen, men giv dig selv tid til at slappe af når dit barn sover, lige nu er dit barn ligeglad med opvasken i køkkenet. Så tag det helt roligt med det. Når du får slappet af og finder ro så bliver dit barn også lettere rolig. Jeg ved det er hårdt at ligge længe med barnet som ikke vil sove, men giv det tid også kommer det stille og roligt. du kan købe en slynge eller bæresele så kan du lave ting med barn på armen.

Anmeld

9. april 2014

modesty

Isabel85 skriver:

Det kan også være du lægger ham for tidligt. I den alder sov min datter først ved 23-24 tiden, og tog nogle powernaps i løbet af aftenen. Jeg siger ikke, at det er det der er problemet hos jer, det var bare sådan hos os og nogle andre i min mødregruppe tror det er helt normalt

Ja, min dreng sov også først ved 23-tiden i den alder. 

Tror han var 4-5 mdr. da han begyndte at sove tidligere.

Anmeld

9. april 2014

Anonymor1

Tusind tak for alle jeres svar!

Selvfølgelig er det frustrerende når han ikke vil sove, men for det meste kan jeg få ham til at sove i mine arme. Men da min nye sundhedsplejerske var her sad jeg og gav ham mad og bagefter faldt han så i søvn i mine arme og så spurgte hun super forarget om jeg altid lod ham gøre det, for så fik jeg ham ALDRIG til at sove selv. Så blev jeg bare enormt ked af det og følte mig som en kæmpe fiasko og en endnu større en da jeg slet ikke kunne få ham til at falde i søvn alene. Jeg vil forsøge at tage det lidt mere stille og roligt - jeg er nok bare enormt bange for at gøre noget forkert. Jeg står alene med ansvaret for det her lille vidunderlige menneske og hvis jeg gør en fejl går det kun udover ham. Jeg kan bare ikke få mig selv til at slappe af et øjeblik, jeg frygter simpelthen nogen kommer og siger jeg ikke gør det godt nok og tager ham fra mig. Det lyder langt ude, men puha det er hårdt pt 

Anmeld

9. april 2014

L&V

NataschaG skriver:

Selvfølgelig er det frustrerende når han ikke vil sove, men for det meste kan jeg få ham til at sove i mine arme. Men da min nye sundhedsplejerske var her sad jeg og gav ham mad og bagefter faldt han så i søvn i mine arme og så spurgte hun super forarget om jeg altid lod ham gøre det, for så fik jeg ham ALDRIG til at sove selv. Så blev jeg bare enormt ked af det og følte mig som en kæmpe fiasko og en endnu større en da jeg slet ikke kunne få ham til at falde i søvn alene. Jeg vil forsøge at tage det lidt mere stille og roligt - jeg er nok bare enormt bange for at gøre noget forkert. Jeg står alene med ansvaret for det her lille vidunderlige menneske og hvis jeg gør en fejl går det kun udover ham. Jeg kan bare ikke få mig selv til at slappe af et øjeblik, jeg frygter simpelthen nogen kommer og siger jeg ikke gør det godt nok og tager ham fra mig. Det lyder langt ude, men puha det er hårdt pt 

Åh sådan en sundhedsplejerske sku måske lige slappe lidt af.. Min den store faldte i søvn i mine arme til hun var 1½ var det hårdt ja, var hun tung ja, var det dumt tjah måske men det var det der hjalp også var det det vi gjorde. nu er hun 2½ og falder helt fint i søvn selv

Anmeld

10. april 2014

Anitta Kristiansen

NataschaG skriver:

De siger mange ting og det er forskelligt fra person til person, det bedste er at lytte til dig selv og dit barn, for er jo dig der kender dit barn bedst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.