Svømning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.919 visninger
12 svar
2 synes godt om
4. april 2014

Anonym trådstarter

Må man tage i svømmehallen når man er gravid? Jeg går til svømning med min datter men nu ved jeg ikke om jeg er gravid igen. Har hørt at man er i risiko for at få blærebetændelser og at man ikke må dykke hvilket vi gør rigtig meget. Men fra hvilke uge er det fra at man ikke må dykke? Jeg vil jo ikke sige noget til folk før vi har været ved NF. 

Ville I turde tage i svømmehallen hver uge? Vi svømmer 1 gang ugentligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2014

lineog4

Så længe slimproppen ikke er gået er svømmehal kun fantastisk som gravid. Og har aldrig hørt det frarådet, heller ikke at have hovede under vand og dykke på almindelig dybder. 

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Så længe slimproppen ikke er gået er svømmehal kun fantastisk som gravid. Og har aldrig hørt det frarådet, heller ikke at have hovede under vand og dykke på almindelig dybder. 

Det er bare at hvis man Googler det så står der at man ikke må dykke pga. Trykket kan være farligt for barnet. Noget i den dur mener jeg der står. 

Anmeld

4. april 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Det er bare at hvis man Googler det så står der at man ikke må dykke pga. Trykket kan være farligt for barnet. Noget i den dur mener jeg der står. 

Jeg tror det er hvis du dykker laaangt ned som i dykke i havet langt ned der menes. Jeg har også kun hørt at det er sundt at svømme.

Det med blærebetændelse.. Det får man af at der kommer bakterier op i gennem urinrøret. Du kan også risikere det hvis du altid har en lille smule urin til at stå i blæren(ikke får tømt dig ordentligt). Der kan vel være en lille ricisi for at få bakterier derop men det vil der være altid.

Jeg ville helt klart tage i svømmehallen!!

Anmeld

4. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tror ikke det er dykke som i dykke hovedet ned i svømmehallen - ved selvsagt ikke hvis I dykker efter ringe på 3 meter fx, men mon så ikke din datter gik alene til svømning hvis det var sådan slags svømning. Men så længe det handler om at dykke måske ned til bunden hvor du kan bunde så er der jo dårligt nogen trykforskel.

ville ikke frygte svømmehallen og har aldrig gjort i mine graviditeter

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg tror det er hvis du dykker laaangt ned som i dykke i havet langt ned der menes. Jeg har også kun hørt at det er sundt at svømme.

Det med blærebetændelse.. Det får man af at der kommer bakterier op i gennem urinrøret. Du kan også risikere det hvis du altid har en lille smule urin til at stå i blæren(ikke får tømt dig ordentligt). Der kan vel være en lille ricisi for at få bakterier derop men det vil der være altid.

Jeg ville helt klart tage i svømmehallen!!

Ok. Jo, det kan sagtens være at det menes at det er når man dykker dybt hvor trykket er stort. 

Anmeld

4. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tror ikke det er dykke som i dykke hovedet ned i svømmehallen - ved selvsagt ikke hvis I dykker efter ringe på 3 meter fx, men mon så ikke din datter gik alene til svømning hvis det var sådan slags svømning. Men så længe det handler om at dykke måske ned til bunden hvor du kan bunde så er der jo dårligt nogen trykforskel.

ville ikke frygte svømmehallen og har aldrig gjort i mine graviditeter

Så du har bare dykket under dine graviditeter og hvad med blærebetændelse?? Har du været så uheldig at få det pga. svømmehallen?

Anmeld

4. april 2014

lineog4

Anonym skriver:

Så du har bare dykket under dine graviditeter og hvad med blærebetændelse?? Har du været så uheldig at få det pga. svømmehallen?

Kommer an på hvad du mener med dykket? Ja jeg har dyppet mit hoved under vandet i svømmehallen, jeg har taget hovedspring, jeg har hentet ting på bunde der hvor jeg kunne bunde, jeg har slået kolbøtter og stået på hænder. Men jeg har vist ikke dykket ned til bunden på det dybe.

Jeg har svømmet i svømmehaller, pool og havet og kun i min aller sidste graviditet oplevede jeg at få blærerbetændelse en gang og skal ikke sige hvordan jeg fik den. 

Anmeld

4. april 2014

roenlund

I forhold til blærebetændelse så anbefales det bare at du når du er færdig med svømmehal går på toilet og tisser dermed mindsker du risikoen for blærebetændelse...

Jeg går i svømmehallen hver uge og har i denne graviditet ikke haft blærebetændelse en eneste gang (er 37+5)

Anmeld

4. april 2014

(august)

Det er bare om at komme af sted. Svømning er godt for gravide og det med at dykke, er som at tage en iltflaske på ryggen og dykke laaaangt ned ikke bare et par meter som i svømmehallen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.