Opstart på jerntilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

man kan vidst også få noget flydende jern-tilskud, der skulle være nemmere at optage for fordøjelsen. 

- Personligt har jeg aldrig haft problemer med Gravijern, ved ikke om det er fordi jeg altid indtager det med juice, så det hurtigere bliver optaget. Eller om min fordøjelse bare er "ligeglad" med det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

Papillon

LEJ skriver:

Du skal starte i dag.  

Lige et spørgsmål fra mig også.

Hvor mange mmg tager i ved siden af jeres gravitamin?? -eller hvilken vitamin pille i spiser. 

Jeg har nemlig lige set, at der er 27 mmg i den jern pille jeg tager. Men der er også 27 mmg i min gravitamin og det giver over de 40 mmg, der står man skal tage. 

Men er det, 40 mmg + det der er i ens vitamin pille, der er det anbefalet??? 

-Håber det giver mening. 

Jeg mener, det anbefalede er 40-50 mmg i alt. Det står i den vejledning, jeg fik ved jordemoderen første gang

Jeg tager matas vitaminpiller til gravide om morgenen og en ekstra jernpille om aftenen. Begge indeholder 27 mmg, så det bliver lidt over det anbefalede, men man optager jo heller ikke nødvendigvis alt. Så det burde ikke være et problem. Jordemoderen sagde i hvert fald god for det

Anmeld

3. april 2014

Mom2

HFB skriver:

Hvornår skal jeg starte op på jerntilskud? Jeg er 9+0 i dag. 

Jeg startede allerede i uge 8 fordi jeg led af blodmangel og ekstrem træthed.

Jeg tog Amino jer, som er lettere at optage og mild mod maven. Jeg døjede på intet tidspunkt med hård mave. Men husk at drikke meget væske, det hjælper på det.

Du skal også huske at det jern der er i din vitamin pille, ikke skal regnes med i det der anbefales at du tager, da du optager meget lidt af det der er i vitaminpiller.

Og så kan solbær saft hjælpe på optagelsen, aldrig tage dem med mælk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.