Hvad kan/kunne dit barn sige i alderen 17 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2014

Bak

Ønskebarnet12 skriver:

Elias er en rigtig glad dreng, han har fået alle sine tænder, og han siger:

Baba - (far)
Moar - (mor)
Hallo
Hej 
Hejhej
Nejnej
Mamam - (mad) 
og så pludre han på livet løs! hehe, men synes nu ikke der kommer særlig meget forstående ord ud af ham, men han er så blevet rigtig dygtig til at forstå en

Min datter er lige blevet 18 mdr.
Hun kan sige en hel masse, det har virkelig taget fart over de sidste par måneder.
Hun kan bl.a. sige:
mor
har = far
mormor
bemor = bedstemor
ja
nej
navle
negl
numse
fod
op og stå
dygtig Milla = dygtig Emilie (hendes navn)
mælk
vand
gu= agurk
gulerod (kan ikke helt stave til den måde hun udtaler det, men det er næsten rent)
majs
kage (ups, hvem har lært hende det??)
åh åh
hov
vov
trut trut (elefanten siger trut trut hjemme hos os)
miav
pip pip
rap rap
cylle = cykel
gøvler = støvler
sko

barlo = barnevogn
ballo = ballon
bold
og så en masse navne fra vuggestuen.
Der er muligvis også andre ord, men kan ikke huske dem lige nu. Synes virkelig, det går stærkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

SandraXOXO

Mamam (Mor)
Maa (mad, drikke)
Hejhej (ved sove tid)
Hej (til alt og alle)
Boo (bog, bold, blomster)
Baba (far)
Nej
Ja
Ihhhh 'pludre pludre pludre og lidt russisk ' :-D (når hun ser sine søskende)
Huhuu (hunden)

Vi har vores helt eget sprog herhjemme kan jeg godt se :-D Det sjove er at alle tre børn mere eller mindre har sagt de samme ting/ lyde om bestemte ting. Og indimellem er det storebror på tre der tyder hendes babysprog. Det jo lidt sjovt de sådan forstår hinanden. :-D

Anmeld

3. april 2014

M &.I

Det er utroligt at jers børn kan sige nogle ord tidligt 

Min søn er 21 mdr og kan kun sige mama,baba,nej, Hej Hej 

Ellers kan han kun forstår hvad jeg siger til ham. 

Anmeld

3. april 2014

MMOGM

Ønskebarnet12 skriver:

Baba - (far)
Moar - (mor)
Hallo
Hej 
Hejhej
Nejnej
Mamam - (mad) 
og så pludre han på livet løs! hehe, men synes nu ikke der kommer særlig meget forstående ord ud af ham, men han er så blevet rigtig dygtig til at forstå en

Puha, han kunne sige mange ord, men var dog også lidt længere tid om at gå 

And, rap rap, mad, vand, far, vov vov, fugl, kukkelu, tit tit, bøh, nej, bamsa (bamse), Hej, pip pip, waow, hov, bang, osv 

Anmeld

3. april 2014

StudPsyk

Ønskebarnet12 skriver:

Baba - (far)
Moar - (mor)
Hallo
Hej 
Hejhej
Nejnej
Mamam - (mad) 

Nogenlunde det samme! Og da hun var 2 år og et par mdr. kunne hun kun 20 ord cirka. Men så rykkede det her efter jul. Nu står munden ikke stille på hende  

Anmeld

3. april 2014

Blirnokaldrigfru

Min datter er 20 måneder nu, og kan sige ekstremt mange ord, navne og synge hele sange uden hjælp korrekt! Hun har været god til at snakke helt fra start, og man kan føre samtaler med hende og hun kan uden problemer sige hvad hun gerne vil (og ikke vil).. Hun kan blandt andet synge: mester Jakob, lille Peter edderkop, sommerfuglen, mariehønelampe evigglad, bamse gik og mange flere...

Derimod er hun langsommere motorisk .. Hun var 16,5 måned inden hun gik blandt andet....

Anmeld

3. april 2014

M &.I

Frk P. skriver:

Min datter er 20 måneder nu, og kan sige ekstremt mange ord, navne og synge hele sange uden hjælp korrekt! Hun har været god til at snakke helt fra start, og man kan føre samtaler med hende og hun kan uden problemer sige hvad hun gerne vil (og ikke vil).. Hun kan blandt andet synge: mester Jakob, lille Peter edderkop, sommerfuglen, mariehønelampe evigglad, bamse gik og mange flere...

Derimod er hun langsommere motorisk .. Hun var 16,5 måned inden hun gik blandt andet....

Hvordan kunne hun snakke ?? dygtig 

min søn er 21 mdr kan ikke snakke...

Anmeld

3. april 2014

Chili

Ønskebarnet12 skriver:

Baba - (far)
Moar - (mor)
Hallo
Hej 
Hejhej
Nejnej
Mamam - (mad) 

Min søn er lidt over 17 måneder. Og han kan ikke sige noget
Han forstår hvad vi beder ham om og gør ting osv. Han peger også på hvad han vil have og nikker og ryster på hovedet.
Men han har altid været hurtigt motorisk og har desværre været meget syg og aldrig været den store pludre. Heller ikke som baby..
Det kommer vel

Anmeld

3. april 2014

Aabye

Ønskebarnet12 skriver:

Baba - (far)
Moar - (mor)
Hallo
Hej 
Hejhej
Nejnej
Mamam - (mad) 

Min dreng på 17 mdr siger ikke forfærdelig meget.. Han kan sige: Ae ae misser, Tak spids, Ja...

Men han har haft voldsomt meget væske på ørene, samt undertryk, og en helvedes masse mellemøre betændelser.. Så der er en ret god grund til hans manglende sprog..

Til gengæld så forstår han hvad vi siger til ham.. Hvis vi beder ham om at hente sine sko, så henter han skoene.. Siger vi støvler så henter han støvlerne.. 

Anmeld

4. april 2014

Mother-love

Isabella kunne kun sige Hej ,mam mam, dada ( far) i den alder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.