Hvad kan/kunne dit barn sige i alderen 17 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.399 visninger
21 svar
16 synes godt om
3. april 2014

Ønskebarnet12

Elias er en rigtig glad dreng, han har fået alle sine tænder, og han siger:

Baba - (far)
Moar - (mor)
Hallo
Hej 
Hejhej
Nejnej
Mamam - (mad) 
og så pludre han på livet løs! hehe, men synes nu ikke der kommer særlig meget forstående ord ud af ham, men han er så blevet rigtig dygtig til at forstå en

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

liten-mamma

Baba - (far)
Moar - (mor)
Hallo
Hej 
Hejhej
Nejnej
Mamam - (mad) 
og så pludre han på livet løs! hehe, men synes nu ikke der kommer særlig meget forstående ord ud af ham, men han er så blevet rigtig dygtig til at forstå en

Nu er min datter kun 15 mdr, men håber det er ok jeg kommentere alligevel. 

Nicoline kan sige:

Hej, hejhej, ja, nej, mam (mad) og bah (far)

Hun pludre utrolig meget, men der kommer ikke så mange ord ud, men hun forstår stortset alt.

Anmeld

3. april 2014

Ønskebarnet12

liten-mamma skriver:

Nu er min datter kun 15 mdr, men håber det er ok jeg kommentere alligevel. 

Nicoline kan sige:

Hej, hejhej, ja, nej, mam (mad) og bah (far)

Hun pludre utrolig meget, men der kommer ikke så mange ord ud, men hun forstår stortset alt.

det helt iorden, der er jo kun 2 måneders forskel det lyder ihvertfald meget ens, sønnen her kan sige hejhej hele dagen :-D

Anmeld

3. april 2014

liten-mamma

Ønskebarnet12 skriver:

det helt iorden, der er jo kun 2 måneders forskel det lyder ihvertfald meget ens, sønnen her kan sige hejhej hele dagen :-D

Ja det lyder meget ens, du er dog heldig at din kan sige mor hehe Nicoline siger det også hele tiden  

Hun siger hej til alle når vi er ude at gå og sidder vi i en bus og hun høre en samtale, sidder hun og ryster på hovedet og siger nej hele tiden 

Anmeld

3. april 2014

Ønskebarnet12

liten-mamma skriver:

Ja det lyder meget ens, du er dog heldig at din kan sige mor hehe Nicoline siger det også hele tiden  

Hun siger hej til alle når vi er ude at gå og sidder vi i en bus og hun høre en samtale, sidder hun og ryster på hovedet og siger nej hele tiden 

Han siger kun mor når han er ked af det haha, kun når han vil trøstes så siger han moaar, og laver bobler med munden.. ellers aldrig, 

haha hvor hun kær, det samme her, så snart vi sidder i bussen så vinker han og smiler og bliver ved med at sige hej indtil folk giver ham respons. :-D

Anmeld

3. april 2014

liten-mamma

Ønskebarnet12 skriver:

Han siger kun mor når han er ked af det haha, kun når han vil trøstes så siger han moaar, og laver bobler med munden.. ellers aldrig, 

haha hvor hun kær, det samme her, så snart vi sidder i bussen så vinker han og smiler og bliver ved med at sige hej indtil folk giver ham respons. :-D

Men det er tydeligvis dig han vil ha når han er ked, det da sødt  Glæder mig til Nicoline siger mor. 

Det er så sødt når de gør sådan og man kan jo ikke lade vær med at give respons 

Anmeld

3. april 2014

Ønskebarnet12

liten-mamma skriver:

Men det er tydeligvis dig han vil ha når han er ked, det da sødt  Glæder mig til Nicoline siger mor. 

Det er så sødt når de gør sådan og man kan jo ikke lade vær med at give respons 

ja, glæder mig også når han til hverdag kalder mig mor, og det skønt at vide han kommer hen til en, når han er allermest glad og ked af det, og sovetid er det også mor its a blessing feeling! 

det er skide sødt når de små bliver ved med at sige hej, synes det sku alt for nuttet!  

Anmeld

3. april 2014

liten-mamma

Ønskebarnet12 skriver:

ja, glæder mig også når han til hverdag kalder mig mor, og det skønt at vide han kommer hen til en, når han er allermest glad og ked af det, og sovetid er det også mor its a blessing feeling! 

det er skide sødt når de små bliver ved med at sige hej, synes det sku alt for nuttet!  

Det er så skønt når man bare kan se og mærke at de elsker en. Det er også så dejligt når jeg henter Nico i dagplejen og hun bare løber hen til mig med åbne arme, den er sten sikker hver gang  

Anmeld

3. april 2014

GUSO

Ønskebarnet12 skriver:

Baba - (far)
Moar - (mor)
Hallo
Hej 
Hejhej
Nejnej
Mamam - (mad) 

Albert på 18 mdr siger :
Naja (dagplejemor)
Mor, mormor, far, farfar, Karsten, mad, vand, mælk, hest, baibi(Bailee vores hund), bie(Sofie storesøster) hest, vov vov, kiks, ma mad ( tak for mad) fisk, traktor, lastbil, bil, strømper, bukser, det min og andre ord jeg ikke lige kan komme på, noget mere klart end andet men alle disse ord er meget tydelige

Anmeld

3. april 2014

M&F&C

Min datter på knap 17 måneder siger:

Buar = Mor
Baaar = Far
Adde = Frederikke (storesøster)
Ja og Nej
Mer = Mere
Mam = Mad
Ahhh = vil have noget at drikke
Bøøøh
Mi - mi - mi = min
Marmar = mormor
Marbar = morfar
Dat dat = gak gak
My my = vil have en mys
Od = op

Synes hun er godt med herhjemme - og forstår små korte kommandoer. Har to snakkemaskiner herhjemme. Storesøster var ikke engang 2 år før hun talte næsten rent og hun har snakket konstant lige siden

Synes også jeres er godt med!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.