Navnet Noa til pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville ikke vælge det i disse år, hvor det er et modenavn blandt drenge. Når så mange drenge har navnet, vil det for rigtigt mange være lige så "drenget" som Karl eller Peter, og en pige vil skulle høre en million gange, at "Det er da et drengenavn". Det er nok ikke så fedt, når man er en pige på 5-10-15 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

lineog4

Synes det er sødt, men må indrømme første gang jeg hørte en sagde hendes baby skulle hedde det, måtte jeg lige høre: jamen sagde du ikke det var en pige.

Så skulle jeg bruge det var det i sat sammen med et andet. 

Men umiddelbart ville jeg nok fravælge det, lige som jeg ikke ville vælge at kalde min søn Andrea

Anmeld

3. april 2014

BabyMus

Hvad synes I om det?

Jeg ELSKER det!

Synes simpelthen bare det er så fint.

Ville nok også sætte det sammen med et andet navn. Både fordi det er kort, men også for at undgå forveksling med et drengenavn. da flere forbinder det med et drengenavn, da mange drenge jo hedder Noah. Jeg synes dog Noa er et pigenavn og Noah et drengenavn.

Anmeld

4. april 2014

lille-fisen

LinLin skriver:

Hun hedder altså Nora

Ja det gør hun da også  men alligevel

Anmeld

4. april 2014

LJMNA

Jeg er vild med det, det havde min yngste datter heddet, hvis ikk det var for min stædige mand  

tilgængel er jeg ikk så vild med drengenavnet Noah

Anmeld

4. april 2014

Victoria2013

Jeg tænker "Noah's ark" når jeg hører det og forbinder det udelukkende med et drengenavn... men som andre foreslår, kunne man måske godt sætte det sammen med et pigenavn, så var det ikke så drenget mere

Anmeld

4. april 2014

SandraXOXO

Noa er et fint pigenavn! :-D Jeg synes kun det bliver et drengenavn når man putter h i enden.
Jeg har passet den sødeste lille pige der hed Noam, hun blev også kaldt Noa. :-D

Anmeld

5. april 2014

Anonym trådstarter

Chewy skriver:

Det er sådan et sødt navn, men jeg tror ikke jeg ville bruge det til en pige. Så ville hun konstant blive forvekslet med en dreng og det synes jeg er synd. Hvad med Lucca? Det er lidt derhen ad og super sødt

Vi kan ikke bruge navnet Lucca til 2. barn, vores 1. barn hedder Malucca ;-)

Anmeld

5. april 2014

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

Jeg synes Noa er et dejligt navn til en pige Jeg ville sætte det sammen med et andet navn også netop fordi det er så meget et unisex-navn - ikke på skrift, men snarere i tale, der kan man jo ikke høre om der er et 'h' på.

Skal man tænke i børnemobberi er der jo altid 'Noa malkeko'. Men sådan noget fis kan man jo finde på i forbindelse med de fleste navne.

Jeg kan i hvert fald godt lide det  

Vi snakker om navnet "Noa Elaine"

Anmeld

20. april 2014

Sniks86

Synes det er rigtig flot! Min datter hedder Leonora og vi og andre forkorter tit til Leo, Nor, Noa og Nora .. Så jo, Noa fungere da så fint til en pige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.