Navnet Noa til pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2014

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hvad synes I om det?

nej det synes jeg ikke om. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2014

Pigent

Hvad synes I om det?

Jeg synes Noa(h) er et drengenavn
Hvis det skal bruges til en pige ville jeg sætte det sammen med et andet navn fx Noa My eller Olivia Noa

Anmeld

3. april 2014

IdasSmor

Anonym skriver:

Hvad synes I om det?

eg synes det et fint navn også til en pige. 

Men her i overvejet Nora hvilket jeg synes er så fint  

Anmeld

3. april 2014

Ciss

Det er pænt - men som med alle andre unisexnavne havde jeg ikke brugt det uden også at give barnet et navn nr to som tydelig signaliserer kønnet. Så vil ingen som bare ser navnet på tryk være i tvivl, og barnet selv har en valgmulighed, når det præsenterer sig.

En af mine kusiner fik et unisexnavn. Hun endte med at ændre navn som voksen, pga det var plagsomt, når hun brugte epost i arbejdet, at dem, som ikke kendte hende personlig, altid troede, at hun var en mand. Som barn fik hun også et hav af kommentarer.

Anmeld

3. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg synes det er SÅ sødt! - Overvejer det selv til min lille pige  

Anmeld

3. april 2014

Chewy

Anonym skriver:

Hvad synes I om det?

Det er sådan et sødt navn, men jeg tror ikke jeg ville bruge det til en pige. Så ville hun konstant blive forvekslet med en dreng og det synes jeg er synd. Hvad med Lucca? Det er lidt derhen ad og super sødt

Anmeld

3. april 2014

lille-fisen

Jeg synes Noa er et dejligt navn til en pige Jeg ville sætte det sammen med et andet navn også netop fordi det er så meget et unisex-navn - ikke på skrift, men snarere i tale, der kan man jo ikke høre om der er et 'h' på.

Skal man tænke i børnemobberi er der jo altid 'Noa malkeko'. Men sådan noget fis kan man jo finde på i forbindelse med de fleste navne.

Jeg kan i hvert fald godt lide det  

Anmeld

3. april 2014

LinLin

lille-fisen skriver:

Jeg synes Noa er et dejligt navn til en pige Jeg ville sætte det sammen med et andet navn også netop fordi det er så meget et unisex-navn - ikke på skrift, men snarere i tale, der kan man jo ikke høre om der er et 'h' på.

Skal man tænke i børnemobberi er der jo altid 'Noa malkeko'. Men sådan noget fis kan man jo finde på i forbindelse med de fleste navne.

Jeg kan i hvert fald godt lide det  

Hun hedder altså Nora

Anmeld

3. april 2014

FogL

Da jeg for mange år siden hørte navnet første gang, var jeg sikker på det var et pigenavn. Synes det er sødt!

Anmeld

3. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.