EKBJ skriver:
Jeg har så meget overvejet det, da jeg synes der var så meget uro på sygehuset. Jeg er ik en hurtig føder men manglede virkelig trygheden. Og blev forvirret over alle de jordemødre der var.. :/
Hvordan var det og føde hjemme? Og hvordan var det timerne efter fødslen.
Det var meget mere afslappet, havde en fast jordemoder der stort set var der fra start til slut. Og hen mod slutningen ankom en jordemoder studerende. Alt gik efter bogen, dog havde min datter en arm over hovedet, så hun ville ikke rigtig trænge ned i bækkenet, så det tog lidt ekstra tid, men ud kom hun

Bagefter trak jordemoderen og den studerende sig lige så stille tilbage efter de havde sikret sig at alt var som det skulle være. Havde godt med overskud til at den nærmeste familie kom forbi og så det nyeste skud på stammen, samt til at vise den stolte storebror sin lillesøster den samme dag

Ellers så syntes jeg ikke at dagene efterfølgende var anderledes i forhold til med den første. Var der spørgsmål, skulle vi bare ringe og sundhedsplejersken kom forbi og hilste på inden for den første uge

Havde vi valgt at skulle have flere børn ville jeg klart vælge en hjemme fødsel frem for en tur på sygehuset
Anmeld