Hvor længe på sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2014

Chris86

1. 3 døgn ca... (Den sidste overnatning pga. Sen udskrivning og hæleprøve næste morgen-bor et godt stykke derfra).

2. Hjemme ca 4 timer efter fødslen, mener jeg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2014

M &.I

Hvor længe var i på sygehuset efter i havde født? Både med den 1 og 2 barn

Vi var der en uge .. har 1 barn

Anmeld

2. april 2014

Victoria2013

Vi var der i ca. 3 døgn, blev sat igang pga. forhøjet blodtryk sidst i graviditeten men endte med akut kejsersnit og så blev vi der de 3 dage...

Men da det er vores første barn havde vi egentlig tænkt på at blive et par dage alligevel. Det gjorde vi så, men ikke helt af de grunde vi havde i tankerne jo...

Anmeld

2. april 2014

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
EKBJ skriver:

Jeg har så meget overvejet det, da jeg synes der var så meget uro på sygehuset. Jeg er ik en hurtig føder men manglede virkelig trygheden. Og blev forvirret over alle de jordemødre der var.. :/ 

Hvordan var det og føde hjemme? Og hvordan var det timerne efter fødslen.

Det var meget mere afslappet, havde en fast jordemoder der stort set var der fra start til slut. Og hen mod slutningen ankom en jordemoder studerende. Alt gik efter bogen, dog havde min datter en arm over hovedet, så hun ville ikke rigtig trænge ned i bækkenet, så det tog lidt ekstra tid, men ud kom hun
Bagefter trak jordemoderen og den studerende sig lige så stille tilbage efter de havde sikret sig at alt var som det skulle være. Havde godt med overskud til at den nærmeste familie kom forbi og så det nyeste skud på stammen, samt til at vise den stolte storebror sin lillesøster den samme dag
Ellers så syntes jeg ikke at dagene efterfølgende var anderledes i forhold til med den første. Var der spørgsmål, skulle vi bare ringe og sundhedsplejersken kom forbi og hilste på inden for den første uge
Havde vi valgt at skulle have flere børn ville jeg klart vælge en hjemme fødsel frem for en tur på sygehuset

Anmeld

2. april 2014

liten-mamma

EKBJ skriver:

Vi var indlagt 6 dage pga min datters meget lille størrelse

Anmeld

2. april 2014

EKBJ

Dut-ugle skriver:

Det var meget mere afslappet, havde en fast jordemoder der stort set var der fra start til slut. Og hen mod slutningen ankom en jordemoder studerende. Alt gik efter bogen, dog havde min datter en arm over hovedet, så hun ville ikke rigtig trænge ned i bækkenet, så det tog lidt ekstra tid, men ud kom hun
Bagefter trak jordemoderen og den studerende sig lige så stille tilbage efter de havde sikret sig at alt var som det skulle være. Havde godt med overskud til at den nærmeste familie kom forbi og så det nyeste skud på stammen, samt til at vise den stolte storebror sin lillesøster den samme dag
Ellers så syntes jeg ikke at dagene efterfølgende var anderledes i forhold til med den første. Var der spørgsmål, skulle vi bare ringe og sundhedsplejersken kom forbi og hilste på inden for den første uge
Havde vi valgt at skulle have flere børn ville jeg klart vælge en hjemme fødsel frem for en tur på sygehuset

Hvor fødte du henne af i hjemmet hvis man må spørge? :-)

Anmeld

2. april 2014

BigHope13

Fødte tirsdag aften og kom hjem fredag eftermiddag.
Kom ind i en efter fødsels komplikation med voldsom blødningen som gjorde at jeg skulle i narkose og have stoppet blødningen og derefter observeres i et par dage før vi måtte tage hjem. Havde alt gået uden komplikationer var vi nok kommet hjem dagen efter

Anmeld

2. april 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
EKBJ skriver:

Første gang i 9 (!) dage, da jeg fik en infektion i kroppen, jeg ikke kunne slippe af med igen..
Anden og tredje gang 4 dage - alle gange ks ...

/ Taco78 

Anmeld

2. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Første gang var jeg indlagt i 1 1/2 uge inden thea kom pga ssf. Hun kom ved aks i uge 34+, hvilket betød at vi sku være indlagt til hun selv havde lært at spise. Så vi var indlagt i 3 uger på neo med hende.

Anden gang var vi indlagt i 4 dage. Havde aftalt at vi ku blive indtil amningen kørte, men det gjorde den endelig fra dag et af. I stedet endte vi med at være indlagt fordi jeg blev syg under fødslen, med høj feber osv, så vi sku være indlagt min 2 dage, så de ku holde extra øje med alberte. Hun fik så også guldsot, som vi alligevel sku til kontrol med de næste 14 dage, så helt officelt blev alberte først afsluttet fra barselgsgangen efter 14 dage, da hendes guldsot tal så ok ud. Vh stine

Anmeld

2. april 2014

lineog4

1. Gang: 4 dage

2. Gang: 12 timer

3. Gang: 2 dage så tog jeg hjem selvom jeg var rådet til at blive i 3 døgn

4. Gang: 6 timer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.