Bestå en praktik til trods for barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Holder mig lige ano da ingen ved vi er igang med pb...

Jeg går på pædagog seminariet og vil høre i forhold til praltikker.. nu har jeg set i nogle debatter at du godt kan bestå en lønnet praktik, hvis bare du er der tre måneder, så de tre måneder af barslen kunne ligge i praktikken...

håber det giver mening...

men er der nogen der kan linke mig til nogle "rigtige" dokumenter om dette?

Du skal have været der mindst 50% af din samlede praktiktid og alle dine læringsmål skal være bestået. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2014

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Mener du at du vil starte 3 måneder inde i praktikken? Så der kun er 3 måneder tilbage af praktikken når du starter?

Ja ca... Hvis det selvfølgeligt passer med graviditet osv

Anmeld

2. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Du skal have været der mindst 50% af din samlede praktiktid og alle dine læringsmål skal være bestået. 

Kender du nogle steder man kan læse mere om det? 

Anmeld

2. april 2014

Anonym trådstarter

Kyed skriver:

Jeg er selv pædagogstuderende og er igang med min 3 praktik, jeg går på barsel sidst i maj, hvilket vil sige jeg kun er på mit praktiksted i knap 4 mdr. Vil sige det sagtens kan lade sig gøre, men jeg synes bestemt at det er hårdt arbejde, da man skal nå alle sine læringsmål på kortere tid.

Okay rart at høre at det kan lade sig gøre...

nu er jeg ikke gravid endnu, men det er ret at vide at man har op til tre måneder at løbe på til evt barsel

Anmeld

2. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kender du nogle steder man kan læse mere om det? 

Synes at have læst det på bupl.dk 

Anmeld

2. april 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Synes at have læst det på bupl.dk 

Perfekt... Tak skal du have

Anmeld

2. april 2014

*Toffee*

Anonym skriver:

Ja ca... Hvis det selvfølgeligt passer med graviditet osv

Uden at vide det 100% så tror jeg du skal være heldig, meget heldig, hvis det skal kunne lade sig gøre.

Jeg vil helt klart anbefale dig at snakke med en studievejleder om det :-)

Kan det helt praktisk lade sig gøre? Læringsmål laves og godkendes jo inden for de første 3 uger. 

Der er alligevel lidt forskel på om man går på barsel fra praktikken eller starter med barsel ind i praktikken. 

Jeg synes du skal snakke med din studievejleder om de har nogen erfaring med at gøre det på den måde :-)

Anmeld

2. april 2014

Anonym trådstarter

*Toffee* skriver:

Uden at vide det 100% så tror jeg du skal være heldig, meget heldig, hvis det skal kunne lade sig gøre.

Jeg vil helt klart anbefale dig at snakke med en studievejleder om det :-)

Kan det helt praktisk lade sig gøre? Læringsmål laves og godkendes jo inden for de første 3 uger. 

Der er alligevel lidt forskel på om man går på barsel fra praktikken eller starter med barsel ind i praktikken. 

Jeg synes du skal snakke med din studievejleder om de har nogen erfaring med at gøre det på den måde :-)

Kan bare ikk lade være med at føle mig lidt underlig at snakke med vejleder når jeg endnu ikke er gravid hehe men man har vel lov at drømme <3

Anmeld

2. april 2014

*Toffee*

Anonym skriver:

Kan bare ikk lade være med at føle mig lidt underlig at snakke med vejleder når jeg endnu ikke er gravid hehe men man har vel lov at drømme <3

Men de kan jo svare på spørgsmålet, så du ved hvad du har at forholde dig til, når du bliver det ;-) 

Anmeld

6. april 2014

Mitlivsommooor

Anonym skriver:

Okay rart at høre at det kan lade sig gøre...

nu er jeg ikke gravid endnu, men det er ret at vide at man har op til tre måneder at løbe på til evt barsel

Jeg vil dog lige gøre dig opmærksom på en anden ting, som jeg synes du skal have med i dine overvejelser i forbindelse med praktik og graviditet.  

Når du er uddannet pædagog i hvert fald i daginstitutioner, har du ret til at gå på barsel 8 uger før forventet termin. Men når du er studerende har du kun ret til at gå fra 4 uger før og det kan virkelig være hårdt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.