Bestå en praktik til trods for barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.811 visninger
19 svar
4 synes godt om
2. april 2014

Anonym trådstarter

Holder mig lige ano da ingen ved vi er igang med pb...

Jeg går på pædagog seminariet og vil høre i forhold til praltikker.. nu har jeg set i nogle debatter at du godt kan bestå en lønnet praktik, hvis bare du er der tre måneder, så de tre måneder af barslen kunne ligge i praktikken...

håber det giver mening...

men er der nogen der kan linke mig til nogle "rigtige" dokumenter om dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2014

Tip!

Det jo meget an på om du indenfor de 3 mdr har kunnet nå at opfylde de mål du skal. 

Der er sat et halvt år af til hver praktik, og det er jo gjort for en grund. 

Jeg læser selv til pædagog, og synes det er dybt forkasteligt at andre studerende kan bestå deres mål indenfor de 3 mdr, da vores praktik er normeret til 6 mdr.. 

Det er et langt studie, og vi skal tilegne os færdigheder i de praktikker, hvad enten det er 2 eller 3 praktik. 

En relation kan ikke opbygges på samme måde på 3 mdr som på et halvt år. 

1 praktik er ren øvelse, men med den nye uddannelse på vej, så håber jeg den kommer med en af dem der tæller på lang sigt. 

Hør din studievejleder ad og din praktik vejleder... De kan sætte dig ind i tingene, og alle er ikke lige large.. �� 

Anmeld

2. april 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

Jeg går på pædagog seminariet og vil høre i forhold til praltikker.. nu har jeg set i nogle debatter at du godt kan bestå en lønnet praktik, hvis bare du er der tre måneder, så de tre måneder af barslen kunne ligge i praktikken...

Jeg fik at vide, at man godt kan blive godkendt hvis man har opfyldt de krav der er til det halve år, på 3 måneder

Så det er jo selvfølgelig ekstra hårdt arbejde i de 3 måneder. Jeg nåede selv ikke så langt, da jeg blev sygemeldt med bækkenløsning

Anmeld

2. april 2014

Mie89

Anonym skriver:

Nu læser jeg til lærer og ikke pædagog - men jeg vil da bestemt fraråde en kortere praktikperiode pga barsel ! Så hellere holde et semesters pause . 

Praktikperioderne er bare så dyrebare og den bedste del af professionsbachelor-uddannelserne 

Anmeld

2. april 2014

Anonym trådstarter

Mie89 skriver:

Nu læser jeg til lærer og ikke pædagog - men jeg vil da bestemt fraråde en kortere praktikperiode pga barsel ! Så hellere holde et semesters pause . 

Praktikperioderne er bare så dyrebare og den bedste del af professionsbachelor-uddannelserne 

Problemet er bare at hvis jeg går et semester om ryger jeg på den nye reform hvilket jeg ikke er interesseret i...

Anmeld

2. april 2014

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Jeg fik at vide, at man godt kan blive godkendt hvis man har opfyldt de krav der er til det halve år, på 3 måneder

Så det er jo selvfølgelig ekstra hårdt arbejde i de 3 måneder. Jeg nåede selv ikke så langt, da jeg blev sygemeldt med bækkenløsning

Jeg er skam villig til at knokle... Min praktik ville dig ligge i den anden ende af barslen så bækkenløsning ville nok ikke blive et problem ��

Anmeld

2. april 2014

Mie89

Anonym skriver:

Problemet er bare at hvis jeg går et semester om ryger jeg på den nye reform hvilket jeg ikke er interesseret i...

Det kan jeg også godt se er træls.. Hvor lang tid har du tilbage på studiet? 

Anmeld

2. april 2014

Anonym trådstarter

Mie89 skriver:

Det kan jeg også godt se er træls.. Hvor lang tid har du tilbage på studiet? 

Laaang tid er på 2. Semester

Anmeld

2. april 2014

Mitlivsommooor

Anonym skriver:

Jeg er selv pædagogstuderende og er igang med min 3 praktik, jeg går på barsel sidst i maj, hvilket vil sige jeg kun er på mit praktiksted i knap 4 mdr. Vil sige det sagtens kan lade sig gøre, men jeg synes bestemt at det er hårdt arbejde, da man skal nå alle sine læringsmål på kortere tid.

Anmeld

2. april 2014

*Toffee*

Anonym skriver:

Mener du at du vil starte 3 måneder inde i praktikken? Så der kun er 3 måneder tilbage af praktikken når du starter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.