Er vandet er gået??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. august 2009

Marcus´s mor

Hej Alle

Jeg ved der er  flere måder vandet kan gå på, nogle oplever det ved at det hele bare kommer på en gang, og ved andre siver det stille ud..

Nu har jeg gået i 2-3 dage og oplevet at hver gang jer har været på toilet, kan jeg presse vand ud, det er ikke meget men kan det være det??

Jeg har ingen tegn på ver, og kar først termin om 2 uger..

Hvordan har i  oplevet det når jeres vand er gået..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2009

Diana...

Det er svært for os at sige om vandet er gået men hvis det er det er vigtigt du får det undersøgt med det samme for når det er gået så er babyen ikke beskyttet mod bagterier, så hvis jeg var dig ville jeg se at komme afsted til fødegangen da der max må gå 24 timer efter vandet er gået før man enten skal sættes i gang eller have en pille som beskytter babyen mod bagterier.

Held og Lykke til dig 

Knus Diana

Anmeld

8. august 2009

Anja

Da jeg var gravid med min datter, var jeg på et tidspunkt også meget i tvivl om vandet var gået. Jeg havde det som du beskriver. Jeg ringede til fødegangen og der sagde de, at jeg skulle tage et bind på og hvis det ikke var meget tungt efter 2 timer, så var det ikke vandet der var gået, men bare tynd udflåd.

Anmeld

8. august 2009

Mathilde

Jeg aner ikke hvor mit vand blev af... Det var i hvert fald gået, da vi kom ind på fødegangen.
Enten er det gået i en skylle mens jeg var i bad ellers er det kommet lige så stille når jeg var på toilet. Jeg løb nemlig på toilet konstant da jeg havde de første veer...

Anmeld

8. august 2009

Cris

Diana... skriver:

Det er svært for os at sige om vandet er gået men hvis det er det er vigtigt du får det undersøgt med det samme for når det er gået så er babyen ikke beskyttet mod bagterier, så hvis jeg var dig ville jeg se at komme afsted til fødegangen da der max må gå 24 timer efter vandet er gået før man enten skal sættes i gang eller have en pille som beskytter babyen mod bagterier.

Held og Lykke til dig 

Knus Diana

Yes yes, skynd dig at ringe og bliv undersøgt. Måske er vandet gået alligevel! Held og lykke!

Anmeld

8. august 2009

Christopher&Andreas

Marcus´s mor skriver:

Hej Alle

Jeg ved der er  flere måder vandet kan gå på, nogle oplever det ved at det hele bare kommer på en gang, og ved andre siver det stille ud..

Nu har jeg gået i 2-3 dage og oplevet at hver gang jer har været på toilet, kan jeg presse vand ud, det er ikke meget men kan det være det??

Jeg har ingen tegn på ver, og kar først termin om 2 uger..

Hvordan har i  oplevet det når jeres vand er gået..??

det er vsært at sige men jeg synes du skal ringe til fødegang så du kan blive tjekket, det ville jeg gøre... men kunne da være rart hvis der er ved at ske noget.....
knus

Anmeld

8. august 2009

Marcus´s mor

Hmm ja, jeg er bare sådan en der venter til jer er helt sikker, men er selvfølgelig også lidt træls hvis nu bar jeg bliver hjemme og så det er vandet .hmmm..

Måske jeg skulle ringe til dem, et opkald skader jo ikke...

Anmeld

8. august 2009

Christopher&Andreas

Marcus´s mor skriver:

Hmm ja, jeg er bare sådan en der venter til jer er helt sikker, men er selvfølgelig også lidt træls hvis nu bar jeg bliver hjemme og så det er vandet .hmmm..

Måske jeg skulle ringe til dem, et opkald skader jo ikke...

nej det er det de er der til for også har du også ro i sindet, det ville jeg ihvertfald gøre.... krydser fingre for endnu en august baby er på vej

Anmeld

8. august 2009

karina1980

jeg kan da så fortælle en lidt negativ side af ikke at ringe

for snart 8 år siden da jeg skulle have den første havde jeg det næsten ligesom dig, dog var det hver gang jeg havde rejst mig, følte jeg at jeg skulle tisse og hvergang var det som om der kom lidt vand,

jeg tog på sygehuset og fik at vide at det var intet og jeg var bare pylret, dog forsatte det i 3 dage og så gik vandet med en smæk,

yes tænkte jeg og vi røg ud og han blev født og alt var lykkeligt, dog havde jeg mange smerter i underlivet og lillefisen havde tabt sig meget, men det var okay vi tog hjem,

men da han så var blot 10 dage gammel, kunne jeg ikke forstå han ikke vågnede for at få mad, så tog ham op af liften og nussede ham på kinden

ingen reaktion

prøvede igen og pludselig holdt han op med at trække vejret, blev helt blå og jeg kunne ikke finde hans lille puls,

heldigvis havde jeg fået spædbarnsførste hjælp, så mens jeg fik liv i vores lille søn ringede kæresten efter hjælp, så var der efter 5 meget lange min.

hver gang falck prøvede at tage ham væk fra mit bryst holdt han op med at trække vejret, ankommet på sygehuset var han dog lidt mere stabil og personalet skyndte sig væk med ham og der skulle gå 2 timer før jeg så ham igen.

det viste sig at min lille dreng var alvorligt syg, han led af dobbeltsidet lungebetændelse, blodforgiftning og blærebetændelse, meget af det var pga stafylikokker,

de fortalte at det var et helt ufatteligt held at den lille dreng var i live, vi lå indlagt i 14 dage, og i løbet af den tid fik jeg konstateret alvorlig underlivs betændelse pga stafylikokker, det viste sig nemlig at jeg havde haft ret og at det var vandet der sev,

så mit råd er at få det undersøgt, heller en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld

8. august 2009

Marcus´s mor

Hei
Vil bare lige sige at så har jeg taget mig sammen til at ringe..
Ligemeget hvad jeg sagde, så fik jeg svarret at jeg skulle kunne fylde et bind på 1 time, og det kan jeg altså ikke.
HVIS det er vand afgang så "driver" det uafbrudt, og man kan hverken trykke det ud eller holde på det..

Så ingen baby endnu

Men tak for alle jeres svar, rart at vide lidt om vnadafgang når man er første gangs fødende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.