enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.791 visninger
14 svar
3 synes godt om
1. april 2014

--Line..

I går aftes, blev vi enige om at slutte forholdet...
Nu står jeg og aner ingen ting i forhold til hvordan min økonomi kommer til at se ud. Ved godt at i ikke kan svare præcis på hvad jeg vil få, men vil i ikke prøve at give mig en ide om, hvad jeg har i vente.

Jeg søger ind på assistent udd. hvis jeg bliver optaget, er lønnen hele 10.900 jeg har ikke noget gæld osv. så mit skatte fradrag er helt normalt

er der andre enlige der lever for den løn?
og hvad har i, i måneden af udgifter?

ved godt at der er mange af de tråde, og jeg hader dem selv. men mit hoved er brændt sammen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2014

IdasSmor

--Line.. skriver:

Nu står jeg og aner ingen ting i forhold til hvordan min økonomi kommer til at se ud. Ved godt at i ikke kan svare præcis på hvad jeg vil få, men vil i ikke prøve at give mig en ide om, hvad jeg har i vente.

Jeg søger ind på assistent udd. hvis jeg bliver optaget, er lønnen hele 10.900 jeg har ikke noget gæld osv. så mit skatte fradrag er helt normalt

ved godt at der er mange af de tråde, og jeg hader dem selv. men mit hoved er brændt sammen..

Det kan du godt klare alt efter hvor høj din husleje er osv

jeg har levet for 7000 udbetalt (elevløn) , boligstøtte og børnebidrag. 1175

Pengene var små men med vilje så kan man 

Ca 2000 havde min datter og jeg da jeg læste. 

Anmeld

1. april 2014

--Line..

IdasSmor skriver:

Det kan du godt klare alt efter hvor høj din husleje er osv

jeg har levet for 7000 udbetalt (elevløn) , boligstøtte og børnebidrag. 1175

Pengene var små men med vilje så kan man 

Ca 2000 havde min datter og jeg da jeg læste. 

hvor dyr var den husleje så? har lige fundet en ledig lejlighed til 4900 med ac forbrug på 650kr har lidt svært ved at vudere om den er for høj. i følge borger.dk kan jeg få 2900kr i boligstøtte. men det tror jeg så overhovedet ikke på..

Anmeld

1. april 2014

Sahara82

--Line.. skriver:

Jeg tror godt du kan klare det. Godt nok har jeg aldrig været alene med mit barn, men har også været under uddannelse og valgt ikke at tage løn. Hvis du i den periode du studerer bestemmer dig, som i virkeligt stædigt bestræber dig på, at det bare skal lade sig gøre, så tror jeg bestemt du klarer det. Bøgerne til studiet kan du købe brugt eller låne på biblioteket, tøjet til jer kan du købe brugt og stadig lækkert, tv kan du nøjes med at have den mindste pakke til, telefon må du finde det billigste abbonoment til, fitnesscenter dropper du og så sørger du for at være meget struktureret omkring indkøb- handler en gang om ugen, køber kød på tilbud og ellers finde solide råvarer du ved i bliver mætte af og som ikke koster alverden. Og så behøver man heller ikke kød hver dag. Omelet er et super godt og billigt alternativ. Jeg ville se optimistisk på det og tænke at det kun er en periode i dit liv, og at den periode er med til at gøre dig et stærkt selvstændigt menneske der ikke sætter sig ned og hyler når du møder lidt modstand, men kæmper for at det kan lykkes! Gør det!
Og som studerende kan du altid søge diverse legater, boligstøtte, friplads osv.
Held og lykke!

Anmeld

1. april 2014

Sahara82

Sarah82 skriver:

Jeg tror godt du kan klare det. Godt nok har jeg aldrig været alene med mit barn, men har også været under uddannelse og valgt ikke at tage løn. Hvis du i den periode du studerer bestemmer dig, som i virkeligt stædigt bestræber dig på, at det bare skal lade sig gøre, så tror jeg bestemt du klarer det. Bøgerne til studiet kan du købe brugt eller låne på biblioteket, tøjet til jer kan du købe brugt og stadig lækkert, tv kan du nøjes med at have den mindste pakke til, telefon må du finde det billigste abbonoment til, fitnesscenter dropper du og så sørger du for at være meget struktureret omkring indkøb- handler en gang om ugen, køber kød på tilbud og ellers finde solide råvarer du ved i bliver mætte af og som ikke koster alverden. Og så behøver man heller ikke kød hver dag. Omelet er et super godt og billigt alternativ. Jeg ville se optimistisk på det og tænke at det kun er en periode i dit liv, og at den periode er med til at gøre dig et stærkt selvstændigt menneske der ikke sætter sig ned og hyler når du møder lidt modstand, men kæmper for at det kan lykkes! Gør det!
Og som studerende kan du altid søge diverse legater, boligstøtte, friplads osv.
Held og lykke!

Løn = lån ;-)

Anmeld

1. april 2014

--Line..

Sarah82 skriver:

Løn = lån ;-)

jeg er bestemt heller ikke i tvivl om at jeg nok skal klare det.. jeg har levet for mindre.. lige nu, lever vi også meget sparsomt.

men vil gerne høre lidt om, hvad andre har at gøre godt med. altså tal.. ;D jeg kunne f.eks. godt tænke mig at høre om der var nogle der evt. havde en bil, da det vil gøre min dag meget lettere!..

Anmeld

1. april 2014

et-ønske

Du får jo også særligt børnetilskud mener det er omkring 2300 per barn sammen med børnefamilieydelsen. Så er der også delvis friplads til børnene - som med din indkomst vil være relativ høj, altså tilskuddet
Nu ved jeg hvordan det foregår med løn under uddannelse og beskæftigelsesfradrag - men ved at det er noget højere som enlig forsørger.
Og så er der jo også børnebidrag fra far medmindre i skal have 7/7?
Jeg tror godt I kan klare det - da jeg i sin tid blev alene, synes jeg faktisk det var lettere at disponere over mine egne penge, selvom jeg havde meget mindre end sammen med min ex!!

Jeg havde en lille bil til 50.000 kr - igen var der jo kun mig der kørte i den, så jeg styrede selv hvad forbruget til brændstof var. Men husk at sætte penge fra til rep!! Jeg havde kun et barn at forsørge - og vi havde ca 4.000 til mad, gaver, tøj, frisør, benzin - jeg havde så ikke bfy og særligt børnetilskud regnet ind i budget - det var min "opsparing" til bil ferier mv. Vil så lige sige at jeg arbejdede fuldtid med løn, men med en ret stor gæld fra skilsmissen, og ret store afdrag.

Er sikker på det nok skal gå

Anmeld

1. april 2014

--Line..

et-ønske skriver:

Du får jo også særligt børnetilskud mener det er omkring 2300 per barn sammen med børnefamilieydelsen. Så er der også delvis friplads til børnene - som med din indkomst vil være relativ høj, altså tilskuddet
Nu ved jeg hvordan det foregår med løn under uddannelse og beskæftigelsesfradrag - men ved at det er noget højere som enlig forsørger.
Og så er der jo også børnebidrag fra far medmindre i skal have 7/7?
Jeg tror godt I kan klare det - da jeg i sin tid blev alene, synes jeg faktisk det var lettere at disponere over mine egne penge, selvom jeg havde meget mindre end sammen med min ex!!

Er sikker på det nok skal gå

ja, inden jeg flyttede sammen med barnets far havde jeg også bare fuldstændig styr på indtægt og udgifter, og følte overhovedet ikke at jeg manglede noget, selvom lønnen var dårlig og udgifter og shoppe niveauet var højt.

men nu, føltes alt lige pludselig meget uoverskueligt.
men jeg har jo også min elskede dreng at skulle sørger for..

jeg vil da lige undersøge det med beskæftigelse fradraget.

Anmeld

1. april 2014

et-ønske

--Line.. skriver:

ja, inden jeg flyttede sammen med barnets far havde jeg også bare fuldstændig styr på indtægt og udgifter, og følte overhovedet ikke at jeg manglede noget, selvom lønnen var dårlig og udgifter og shoppe niveauet var højt.

men nu, føltes alt lige pludselig meget uoverskueligt.
men jeg har jo også min elskede dreng at skulle sørger for..

jeg vil da lige undersøge det med beskæftigelse fradraget.

Har lige rettet så der kom lidt tal på

Anmeld

1. april 2014

Hanunii

Det kan du godt klare alt efter hvor høj din husleje er som de andre nævnter. 

jeg lever for 9077 udbetalt (SU) , boligstøtte og børnebidrag. 1500

Pengene er små men man kan godt hvis man har viljen 

Ca 3000 havde min datter og jeg efter alle regninger er betalt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.