syntes i jeg er for ung?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2014

Lunae

Nadia1991 skriver:

Hej alle. Vil bare høre jeres meninger.

Syntes i at jeg er for ung er 22 bliver 23 til juni.

Fik min datter som 18 årig og nu skal jeg Være mor til august. Min datter er i dag 3 år :-)

Jeg synes ikke at alderen afgøres på alderen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2014

Francisca

Nadia1991 skriver:

Fik min datter som 18 årig og nu skal jeg Være mor til august. Min datter er i dag 3 år :-)

Jeg syntes ikke du er for ung.
Jeg syntes derimod det vigtigere at man har styr på uddannelse og økonomi hjem osv inden man for børn.
Jeg fik min datter da jeg var 20år og havde lige afsluttet min frisør uddannelse inden jeg gik på barsel. Jeg er gravid med nr.2 nu og jeg er 22år når lige at blive 23år 1 måned inden lillesøster melder sin andkomst.

Så for mig er det ikke så meget alder mere om du har styr på dit liv osv.

Anmeld

31. marts 2014

mortilmange

Nej slet ikke

Jeg fik min ældste datter 15 dage inden jeg blev 19. En datter mere 4 mdr inden jeg blev 21. Min søn kom måneden efter jeg blev 23. Min yngste datter 5 mdr efter jeg var fyldt 26 og venter nu en pige mere med termin 3 mdr inden jeg bliver 30

Anmeld

31. marts 2014

Mama2012

Jeg synes det er frygtelig ungt... Men kan se, at rigtig mange herinde er rigtig unge, når de får den første (og anden og tredje...). Jeg var selv 30 da jeg fik den første og bliver 32, når nr to kommer og ville ikke have det anderledes. Afleverer speciale til sommer og står så med en færdig uni uddannelse, som jeg ved, at jeg ikke ville have haft overskudet til at tage med børn - men der er man jo forskellige.

Har desuden brugt ti år som bartender og elsket hvert eneste øjeblik,. Har været sammen med min mand i laaaaaang tid, men børn har bare ikke været noget vi havde travlt med at få - vi ville gerne rejse sammen og være kærester og skabe minder bare os to.

Om du er for ung, kan jeg ikke sige, det er jo individuelt, men jeg kan sige, at det kommer virkelig meget bag på mig, at så mange unge mennesker har så travlt med at få børn frem for uddannelse og bare oplevelser - men det er kun min mening og betyder ikke, at jeg synes nogen er for ung eller gammel.

Anmeld

31. marts 2014

Anonymo

Nadia1991 skriver:

Nej det syntes jeg ikke 

Anmeld

31. marts 2014

oktober2014

Jeg synes det er frygtelig ungt... Men kan se, at rigtig mange herinde er rigtig unge, når de får den første (og anden og tredje...). Jeg var selv 30 da jeg fik den første og bliver 32, når nr to kommer og ville ikke have det anderledes. Afleverer speciale til sommer og står så med en færdig uni uddannelse, som jeg ved, at jeg ikke ville have haft overskudet til at tage med børn - men der er man jo forskellige.

Har desuden brugt ti år som bartender og elsket hvert eneste øjeblik,. Har været sammen med min mand i laaaaaang tid, men børn har bare ikke været noget vi havde travlt med at få - vi ville gerne rejse sammen og være kærester og skabe minder bare os to.

Om du er for ung, kan jeg ikke sige, det er jo individuelt, men jeg kan sige, at det kommer virkelig meget bag på mig, at så mange unge mennesker har så travlt med at få børn frem for uddannelse og bare oplevelser - men det er kun min mening og betyder ikke, at jeg synes nogen er for ung eller gammel.

Tror det er forskelligt hvad man vægter højt i livet. Jeg bliver mor til min første til oktober hvor jeg er 23, havde dog fået af vide jeg ville have en meget lille chance for at blive gravid, så derfor skal jeg 100% beholde barnet. 

Men stadig, om jeg så først var blevet gravid om 7 år eller lign, så har jeg altid vægtet familielivet højere. Rejser osv siger mig ikke det store, og jeg havde 2 år mellem 19-21 hvor jeg festede for hårdt og for meget, og det er slet ikke mig. Jeg kan godt mærke at jeg er mere af den støbning at oplevelser som en tur i zoo med min kæreste og vores barn, glæder jeg mig MEGET mere til end en romantisk tur mellem os bare fx. 

Anmeld

31. marts 2014

SandraXOXO

Jeg synes teenagere er for unge, men derfor klare mange teenagere det fint alligevel, så det handler nok mere om hvem man er som menneske end om hvilken alder man har. Jeg bryder mig ikke om mennesker der får børn, for at få dem passet hver eller hver anden weekend for at have et ungdomsliv ved siden af. Enten har du et liv med børn eller et liv uden, for børn der bare er en klods om benet på Mor og far må sgu ende med at mangle den kærlighed som normale forældre giver deres børn. Vi fik selv vores tidligt og har altid prioriteret familiehygge frem for fester og dates, vi har valgt vores børn til. Derimod fik min veninde en datter kort efter os, og hun får hende passet mindst hver anden weekend og ofte hver weekend for at kunne gå i byen og have et liv... Og hun forstår ikke at vi gider sidde hjemme og se Disney sjov og købe bland selv slik når man kan drikke drinks på et diskotek. Vi er lige gamle men i mine øjne er hun ikke klar. Hun burde jo ha ventet til det sjoveste i verden var en tur i badeland med børn, frem for uden børn.
Ikke at man ikke må lade andre passe sine børn, men hvis man føler at livet med børn ikke er noget liv, jamen så er man nok ikke klar til at få børn.

Anmeld

31. marts 2014

AnonymMor

Nadia1991 skriver:

min umiddelbare første tanke var at jeg synes du er ung men det er KUN baseret på at jeg har samme alder som dig og min datter er kun 7 mdr jeg har svært ved at se mig selv som mor til 2 nu  men for ung til at være mor til 2 synes jeg bestemt ikke du er.. 

Anmeld

31. marts 2014

Nadia1991

Tak for alle jeres gode indlæg :-)

Hver person har sin mening.

Jeg valgte ikke selv at blive mor som 18 årig min datter er fra en voldtægt,  opdagede først jeg var gravid i 25+ og søgte dengang abort mm men fik ikke lov af lægenævnet eller hvad det var. Jeg elsker min datter overalt og vil ikke undvære hende på nogen måder. Jeg har aldrig haft lysten til at tage i byen osv ligesom mange andre af mine veninder da jeg er halv araber så det har aldrig Været mig og har heller aldrig fået lov. At være gravid med min datter dengang gjorde jeg hurtigt lærte at blive voksen og tage meget mere ansvar. Har altid Været alene om opdragelsen og alt faktisk. Men har haft en fantastisk familie til at støtte mig. For 1år siden blev jeg gift med min store kærlighed og vi venter nu barn sammen. Jeg er så klar til at få den kerne familie jeg altid har drømt om med mor, far og børn. Han tager min datter til sig som hans egen og hun kalder ham far hvilket er noget hun begyndte på selv, ville aldrig tvinge hende til sådan noget. Så på den måde syntes jeg ikke jeg er ung, føler ikke jeg har noget bedre jeg kunne bruge ungdommen på. Er forresten social og sundheds hjælper. Og regner med at starte på assistenten når min barsel slutter.

Anmeld

31. marts 2014

Frk. Petersen

Nadia1991 skriver:

Du er ung ja.. Men for ung- Nej! Det kommer an på om man er moden og ansvarsfuld det kommer ikke an på alder. Min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.