MetteS81 skriver:
Hej med jer,
Har lige et spørgsmål ang. lægebesøgene under graviditet. Da jeg var gravid første gang blev jeg undersøgt gynækologisk alle gangene så vidt jeg husker...det er ca 3,5 år siden nu. Men til min første lægebesøg i denne graviditet (er 2. gangs gravid) blev jeg det ikke, og mine andre gravide veninder, som en noget længere henne end mig, har heller ikke skulle det.... Er det lavet om siden sidst eller hvordan? Eller skal der stadig undersøges gynækologisk i f.eks. uge 25 og 32, hvor mine næste lægebesøg ligger?
Kunne ellers godt undvære de undersøgelser..
Jeg var gravid for første gang for 6 år siden. Dengang fik jeg ikke en eneste GU under hele graviditeten. Hverken hos læge eller jdm. Det var først da jeg satte mine ben på fødegangen, at det var relevant.
Denne gang er jeg i uge 16 og har igen endnu ikke fået en GU. Det er ikke relevant og flere og flere læger går væk fra det, medmindre der er en anden grund til, at en GU er relevant. Sæt du dig bare tilbage i sædet og nyd, at du slipper for GU, som lige for god ordens skyld er frivillige

Hilsen Sara 16+1
Anmeld