Undersøgelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2014

LinLin

AnthonsMor skriver:

Ja det er rigtigt, men man får ikke flere, medmindre noget er galt

Men obligatorisk betyder jo det er noget man skal! Det er helt frivilligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2014

L&V

Du ska til læge omkring uge 9 og lave vandre journat og ha taget blodprøve til dubble test som de bruger til nf også kommer md scanning senere. sammen med div. lægebesøg og jordmoder besøg

Anmeld

28. marts 2014

LinLin

M (: skriver:

Der er kun en blodprøve forud for nakkefoldsskanningen, hvor de tjekker det hele (uge 8-10). 

Nakkefoldsskanningen ligger omkring uge 12.

Misdannelsesskanningen ligger omkring uge 20. Her kan man være heldig også at se køn.

Vil man have en desideret kønsskanning skal man selv betale og denne kan købes fra uge 14. 

Altså man bliver kun stukket en gang, men det er da flere prøver. Jeg har i hvert fald fået tappet til 8-10 stykker hver gang....

Anmeld

28. marts 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Jeg læste noget med at man skulle vaccineres hvis man ikke havde haft røde hunde???
Første blodprøve er for at tjekke blodtype og sygdomme osv, anden er til at tjekke Down syndrom, ikke??? Er det ikke kun de 2 hvis alt er som det skal være? :-)
Jeg glæder mig meget til scanningerne! : ') er det ikke uge 18 der er købsscanning??
Tak for svar

Jeg kan ikke huske hvor mange jeg fik taget, men det var mere end 2 i hvert fald.. Men du mærker det jo ikke, det bliver "tappet" af samme ombæring

Der er nakkefoldsscanning omkring uge 12, også er der misdannelsesscanning/gennemscanning omkring uge 20

Også mener jeg det er fra 14+ du kan købe dig til en kønsscanning på en privat klinik

Anmeld

28. marts 2014

AnthonsMor

LinLin skriver:

Men obligatorisk betyder jo det er noget man skal! Det er helt frivilligt

Ja undskyld mig da

Jeg har forstået din pointe

Anmeld

28. marts 2014

M (:

LinLin skriver:

Altså man bliver kun stukket en gang, men det er da flere prøver. Jeg har i hvert fald fået tappet til 8-10 stykker hver gang....

Jo jo, men man skal ikke have taget blodprøver af flere omgange.

Anmeld

29. marts 2014

FrkGranger

Blodprøve i uge 8-9 samtidig med at du får lavet vandrejournal, blodprøve bruges til nf og diverse sygdomme og din blodtype

Jordemoder besøg, antallet er forskelligt fra område til område. Jeg fik også 3 lægeundersøgelser. 

Ca uge 12 nf scanning, vurdering af risiko for dawns.

Uge 20 misdannelses scanning, mulighed fir at se køn.

ca uge 22 blodprøve for at fastslå barnets blodtype og der efter fik jeg i uge 25 anti d vaccination, grundet barnet er res positiv og jeg negativ og denne skal jeg have igen efter fødslen.

Anmeld

29. marts 2014

LinLin

M (: skriver:

Jo jo, men man skal ikke have taget blodprøver af flere omgange.

Nej men hvis man har det som mig; at det ikke er stikket,men det er blodet løber ud af dig' der gør dig dårlig, er det ikke en helt uvæsentligt detalje

Anmeld

29. marts 2014

M (:

LinLin skriver:

Nej men hvis man har det som mig; at det ikke er stikket,men det er blodet løber ud af dig' der gør dig dårlig, er det ikke en helt uvæsentligt detalje

Nej, det siger jeg heller ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.