Undersøgelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
18 svar
6 synes godt om
28. marts 2014

Anonym trådstarter

Hej alle derude!
Ja jeg er førstegangsgravid og er 6+1 idag.
Jeg bor i hovedstaden og vil egentlig bare høre om nogen kan fortælle mig hvilke undersøgelser jeg skal igennem i form for blodprøver osv. Self hvis alt er som det nu skal være :-) skal man egentlig også vaccineres???
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, skal man have 2 blodprøver og 1 vaccine. Nogen som måske har svaret??
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2014

LinLin

Vaccine?? Mener du den hvis man er rh neg og barnet er rh pos?

Du skal have taget blodprøver i uge 9 - det var 8 styks for mit vedkommende

Anmeld

28. marts 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej alle derude!
Jeg bor i hovedstaden og vil egentlig bare høre om nogen kan fortælle mig hvilke undersøgelser jeg skal igennem i form for blodprøver osv. Self hvis alt er som det nu skal være :-) skal man egentlig også vaccineres???
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, skal man have 2 blodprøver og 1 vaccine. Nogen som måske har svaret??
Knus

Hvilken vaccine? 

Her var jeg til tjek, blodprøvetagning og journalskrivning omkring uge 10, også bliver du indkaldt til jordemoderkonsultationer, og det er forskelligt fra jordemoder til jordemoder hvor mange gange man skal ind, og også hvordan man selv har det osv.

Også i løbet af graviditeten skal du til 2 obligatoriske scanninger og 2-3 lægeundersøgelser

Der kan selvfølgelig komme flere scanninger, lægeundersøgelser og Jm konsultationer i visse tilfælde

Tillykke med spiren! 

Anmeld

28. marts 2014

LinLin

AnthonsMor skriver:

Hvilken vaccine? 

Her var jeg til tjek, blodprøvetagning og journalskrivning omkring uge 10, også bliver du indkaldt til jordemoderkonsultationer, og det er forskelligt fra jordemoder til jordemoder hvor mange gange man skal ind, og også hvordan man selv har det osv.

Også i løbet af graviditeten skal du til 2 obligatoriske scanninger og 2-3 lægeundersøgelser

Der kan selvfølgelig komme flere scanninger, lægeundersøgelser og Jm konsultationer i visse tilfælde

Tillykke med spiren! 

Der er da ikke nogen obligatoriske scanninger! Det er tilbud

Anmeld

28. marts 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Vaccine?? Mener du den hvis man er rh neg og barnet er rh pos?

Du skal have taget blodprøver i uge 9 - det var 8 styks for mit vedkommende

Stakkels dig altså! Men rart at man kun skal vaccineres hvis ens blodtype lyder sådan! Havde læst det var noget med røde hunde?????

Anmeld

28. marts 2014

AnthonsMor

LinLin skriver:

Der er da ikke nogen obligatoriske scanninger! Det er tilbud

Ja det er rigtigt, men man får ikke flere, medmindre noget er galt

Anmeld

28. marts 2014

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Hvilken vaccine? 

Tillykke med spiren! 

Jeg læste noget med at man skulle vaccineres hvis man ikke havde haft røde hunde???
Første blodprøve er for at tjekke blodtype og sygdomme osv, anden er til at tjekke Down syndrom, ikke??? Er det ikke kun de 2 hvis alt er som det skal være? :-)
Jeg glæder mig meget til scanningerne! : ') er det ikke uge 18 der er købsscanning??
Tak for svar

Anmeld

28. marts 2014

M (:

Anonym skriver:

Hej alle derude!
Knus

Man kan gratis få en influenzavaccine, når man er gravid. (: 

Anmeld

28. marts 2014

LinLin

Anonym skriver:

Stakkels dig altså! Men rart at man kun skal vaccineres hvis ens blodtype lyder sådan! Havde læst det var noget med røde hunde?????

Man bliver testet for alt muligt: fx hiv, lussingesyge, blodtype og selvfølgelig doubletesten (den der skal sammenlignes med nakkefoldsscanningen...)

Jeg er rh neg - min første søn er rh pos, så der fik jeg en indsprøjtning efter fødslen. Min anden søn er rh neg, så der slap jeg

Anmeld

28. marts 2014

M (:

Anonym skriver:

Jeg læste noget med at man skulle vaccineres hvis man ikke havde haft røde hunde???
Første blodprøve er for at tjekke blodtype og sygdomme osv, anden er til at tjekke Down syndrom, ikke??? Er det ikke kun de 2 hvis alt er som det skal være? :-)
Jeg glæder mig meget til scanningerne! : ') er det ikke uge 18 der er købsscanning??
Tak for svar

Der er kun en blodprøve forud for nakkefoldsskanningen, hvor de tjekker det hele (uge 8-10). 

Nakkefoldsskanningen ligger omkring uge 12.

Misdannelsesskanningen ligger omkring uge 20. Her kan man være heldig også at se køn.

Vil man have en desideret kønsskanning skal man selv betale og denne kan købes fra uge 14. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.