Eksperthjælp: nina1405

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. marts 2014

Jeannette Costantina Guariniello

"nina1405"

Hej Jeannette
Jeg har lidt spørgsmål omkring min lille drengs mave og fordøjelse.
Det skal lige siges, at han får modermælks erstatning og så pumper jeg brystmælk ud 3-5 gange dagligt som han også får. Vi har prøvet lidt forskellige mme'er... Vi startede med nan1.... Men vi syntes at han havde svært ved at få presset afføring igennem. Vi gik derfor over til allomin den grønne, da jeg havde hørt den skulle være god mod mavsen. Og så har vi ved siden af købt biogaia dråber. Han fik dette i godt og vel en uge og det blev også lidt bedre, men ikke meget:-(
Han begyndte at sove mindre, han vågnede hver1-2 time om natten og var sulten hele tiden. Jeg forhørte mig omkring, og fandte ud af, at den der allomin ikke mættede så godt som andre mme'er. Så jeg fik anbefalet at kombinere grøn allomin med nan1 så han blev mere mæt. Og dette hjalp også på søvnen, men jeg syntes stadig han bøvlet med maven.
Før hen havde han afføring 5-8 gange dagligt. Nu 1 max 2 gange dagligt. Han kan bruge største delen af dagen på, at trykke og presse så han er helt lilla i hovedet og endda i søvne, specielt i de tidlige morgentimer... Så ligger han og presser, brummer og klynker i flere timer i søvne og som regel vækker sig selv også. Når han er vågen bliver han ofte meget ked og det virker som om han er frustreret over at der ingenting sker når han nu presser og presser... Forleden pressede han så meget, at han fik en smule næseblod:-(
Vi prøver at lave små cirkler med fingrene på maven, cykel bevægelser.... Men mit hjerte gør helt ondt når jeg kan se hvormeget han kæmper og når man kan se det gør ondt:-(
Er der noget at gøre i denne situation, eller er det bare sådan det er???
PS. Han er 5 uger i dag.
Pps. Vi giver også d-dråber

Jeannettes svar

Kære Nina
Det lyder som det klassiske maveknep hos babyer.
Hos rigtig mange babyer dannes der affaldstoffer i tarmen som de ikke selv kan komme af med. Det sker efter ca 4-5 uger hos dem der får brystmælk og før hos dem som får mme.
Min erfaring er at det tit går over efter de 3 mnd, men der kan så opstå problemer når de begynder på skemad.
Jeg har gennem mine 10 år med behandling af baby haft mange som kommer med deres barn som så lider af fortoppelse.
Det du kan gøre at holde ammningen på ca. hver 3. time på den måde bliver maven ikke hele tiden hold i gang. At din søn har afføringen 1-2 gange om dagen er godt, men hvis han ikke får affaldsstofferne ud så er det han får problemer.
Jeg ville hvis jeg var dig opsøge en zoneterapeut.Hun/han kan hjælpe med at få tarmene renset ud.
Håber at dette kan hjælpe.
Kh
Jeannette

Jeannette arbejder som zoneterapeut i to forskellige klinikker på Østerbro. Her kan du/dit barn få behandling.

Se Jeanette’s hjemmeside på: www.perzona.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.