Det der amning... fungere ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

anynom

Anonym skriver:

Tak for jeres svar.  Ved godt der kan gå noget tid inden mælken er tilpasset hende, men det simpelthen modbydeligt at gå og frygte amningen.  

Lige nu ville jeg virkelig heller have for lidt end for meget er så ked af det køre som det gør.

Når du mærker at nedløbet starter, kan du så ikke "tage hende af", lade mælken sprøjte ud i en stofble eller et glas og så lade hende spise videre når det ikke løber så stærkt? 

Det er ærgerligt at du frygter amningerne :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

tarkoflen

Hvis jeg var dig, ville jeg tage fat i din sp og få en snak om, hvordan du får amningen til at køre, og høre om hun har nogle gode råd, eller kan henvise til en ammerådgiver. Det i hvert fald, hvis du ønsker at amme

Jeg håber du kan få noget hjælp, så du ikke frygter hver amning, for det dur ikke!

Stort kram til dig

Anmeld

27. marts 2014

Tulle28

Kan du ikke ligge ned og amme hende? Så løber mælken lidt langsommere. Du kan evt. malke lidt ud med hånden først, for lige at tage det værste tryk.

Det er meget normalt med mælk alle vegne i starten, det er helt normalt, omend ikke så lækkert, men kroppen skal lige finde et niveau der passer til efterspørgslen Og det er heller ikke unormalt, at der går mange uger, før amningen fungerer ordentligt.

Min redning med min ældste datter var ammenet.dk, der kan man læse om alt mellem himmel og jord (der omhandler amning) og du kan stille spørgsmål i deres forum.

held og lykke

Anmeld

27. marts 2014

ano14316

Tak for jeres svar.  Ved godt der kan gå noget tid inden mælken er tilpasset hende, men det simpelthen modbydeligt at gå og frygte amningen.  

Lige nu ville jeg virkelig heller have for lidt end for meget er så ked af det køre som det gør.

Ja det er ikke godt at du går og frygter det..

Må jeg høre hvad har du prøvet at gøre?

I starten måtte jeg lige malke lidt ud med hånden, uden han kunne få fat, fordi mine bryster var så spændte..
Kan du evt. gøre det samme så du lige får lettet trykket og mælken ikke står ud i kaskader...

er det fordi hun får det galt i halsen du frygter det?
Jeg kan godt forstå det ser voldomt ud når det står ud af næsten, men kan bare sige, at der sker ikke noget ved det.. når de er meget forkælet kan man med stor fordel dryppe deres næse med frisk bryst mælk..

Jeg håber du snart får lidt ro på.. måske prøv at grin lidt af det når sprøjter ud, og prøve at få taget trykket inden du ammer..

Og som en anden siger, ring til din SP, i skal helt sikkert lige få snakket om det her, og finde ud af hvordan i skal gribe det an.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.