Anonym skriver:
Det er nu en uge siden min datter kom til verden og jeg begyndte at amme hende. Problemet er ikke at jeg ikke har mælk nok, snare det modsatte.
Hver gang jeg ammer hende er hun ved at blive kvalt i det, da det løber for hurtigt til hun kan nå at følge med, flere gange slipper hun brystet og gylper, (trods jeg selv hiver hende af og bøvser hende et par gange). Når hun slipper sviner det helt vildt da det stadigvæk står i stråler fra mit bryst. under en amning bruger jeg tre stofbleer. En til under bryst, mellem hende og mig, en til skulder hun kan bøvse på, og en til som ekstra.
Er så bange hver gang jeg skal amme hende og har mindre og mindre lyst til at fortsætte... Hvad pokker kan jeg gøre så amningen går nemmere??? Er så tæt på at give op og gå over på flaske.
Hver gang jeg ammer bliver vi begge ulykkelige, over det går så galt. Somme tider hoster hun så meget at det også kommer ud af hendes næse og så er hendes gråd ubærlig, kan høre det virkelig er ubehageligt. 
Jeg havde selv fuldstændig samme problem, da min datter var spæd. Der gik 3-4 uger, før det var lidt bedre. Vi lærte begge at indfinde os med, at mælken kom så hurtigt og i så store mængder. Jeg har stadig en vildt hurtig nedløbsrefleks, og mælken står stadig ud til alle sider i starten af amningen, og min datter får det stadig galt i halsen nogle gange.
Faldt for nyligt over det her
http://m.ammenet.dk/wiki/overproduktion omkring overproduktion, og jeg forsøgte mig med blokamning. Men min datter blev så vildt sur over at mælken pludselig ikke kom så hurtigt. Så vi droppede det igen. Skulle nok have sat ind tidligere, og jeg har også vænnet mig til altid at have et par stofbleer til amning

men måske det kan hjælpe dig. Og ellers så husk på, at det tager nogle uger før mælkeproduktionen har tilpasset sig, så jeg tror du lige skal give det er par uger mere, inden du forsøger dig med fx blokamning, for måske tilpasser det sig helt af sig selv. Du kan evt tage toppen af det ved at malke ud lige inden en amning, så det ikke løber så stærkt, når din datter skal spise.
Håber det hjælper dig