Råd og vejledning søges ang madlog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.149 visninger
11 svar
1 synes godt om
26. marts 2014

Anonym trådstarter

Hejsa. Kan man bruge madlog forkert? Jeg har brugt det 2 uger, tabt lidt, men jeg synes bare det er meget mad man må få/ 1400 kalorier.. Er det ikke meget? De andre jeg har prøvet har jeg nærmest skulle sulte mig selv, så jeg tænker jo straks, kan denne madlog virkelig virke? Andre der har erfaring med det?
Jeg er annonym da jeg gerne vil tilføje min vægt og alder og jeg skammer mig Vejer nemlig 99 kg, er 24 og 169 høj. Kan madlog mon hjælpe mig? Jeg har overholdt det til punkt og prikke i to uger. Men, er der andre der har brugt det til at tabe meget? har i tabt det der ene kg pr uge som der står man kan hvis man følger det ?

Udover madlog til at holde styr på kosten motionere jeg selfølgelig også, pt 30 min om dagen. Håber på at komme i form og træne meget mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

hesøth

Anonym skriver:

Hejsa. Kan man bruge madlog forkert? Jeg har brugt det 2 uger, tabt lidt, men jeg synes bare det er meget mad man må få/ 1400 kalorier.. Er det ikke meget? De andre jeg har prøvet har jeg nærmest skulle sulte mig selv, så jeg tænker jo straks, kan denne madlog virkelig virke? Andre der har erfaring med det?
Jeg er annonym da jeg gerne vil tilføje min vægt og alder og jeg skammer mig Vejer nemlig 99 kg, er 24 og 169 høj. Kan madlog mon hjælpe mig? Jeg har overholdt det til punkt og prikke i to uger. Men, er der andre der har brugt det til at tabe meget? har i tabt det der ene kg pr uge som der står man kan hvis man følger det ?

Udover madlog til at holde styr på kosten motionere jeg selfølgelig også, pt 30 min om dagen. Håber på at komme i form og træne meget mere

1400 er helt fint. Det skal du nok tabe dig med.

Anmeld

26. marts 2014

Jupiter

Jeg har brugt madlog til at tabe 20 kilo.

Og jeg synes generelt deres estimater er for høje. (Jeg skulle leve for under 1000 kalorier hvis jeg ville tabe de sidste 5 kilo, og jeg trænede 3-4 gange om ugen på det tidspunkt)

Med 1400 kalorier tabte jeg mig ikke synderligt - måske 50-100 gram på en uge, og det var slet ikke motiverende nok for mig.

Dog skal det siges at madlog er det bedste der er sket for mig - det gav mig et ret præcist redskab til at måle og veje min mad og mine kalorier. At jeg så selv måtte fastlægge mit behov er en mindre detalje 

Anmeld

26. marts 2014

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg har brugt madlog til at tabe 20 kilo.

Og jeg synes generelt deres estimater er for høje. (Jeg skulle leve for under 1000 kalorier hvis jeg ville tabe de sidste 5 kilo, og jeg trænede 3-4 gange om ugen på det tidspunkt)

Med 1400 kalorier tabte jeg mig ikke synderligt - måske 50-100 gram på en uge, og det var slet ikke motiverende nok for mig.

Dog skal det siges at madlog er det bedste der er sket for mig - det gav mig et ret præcist redskab til at måle og veje min mad og mine kalorier. At jeg så selv måtte fastlægge mit behov er en mindre detalje 

Wauw :-D hvor lang tid tog det hvis jeg må spørge?
Jeg synes også siden virker super smart og jeg tabte mig den første uge :-D men har så ikke hverken tabt eller taget på denne uge, og jeg tænkte at de 1400 måske var lidt højt. Vil bare heller ikke gøre noget forkert.

Anmeld

26. marts 2014

Jupiter

Anonym skriver:

Wauw :-D hvor lang tid tog det hvis jeg må spørge?
Jeg synes også siden virker super smart og jeg tabte mig den første uge :-D men har så ikke hverken tabt eller taget på denne uge, og jeg tænkte at de 1400 måske var lidt højt. Vil bare heller ikke gøre noget forkert.

Det har vel taget mig ½-1 år vil jeg tro.

Jeg brugte stort set al min tid på træning (løb, spinning, styrketræningshold i fw), og så cyklede jeg på arbejde (6 km hver vej).

Jeg kan godt følge dig. Mit råd er at du skal føle dig frem mht. kalorier. Du finder hurtigt ud af hvor mange (eller få) der skal til før du ser de resultater du gerne vil have 

Brug de 1400 som max, se om du kan komme under uden at dø af sult, og kig så på vægten og dine kropsmål hen ad vejen 

Anmeld

26. marts 2014

Papillon

Jeg brugte madlog til at tabe mig. Tabte mig knap 20 kg med pauser undervejs.

Jeg havde sat den på 1200-1300 kcal, som jeg overholdt seks dage om ugen. Den sidste dag var fridag. Tror der røg 500 g til 1 kg om ugen, men jeg er også 178 cm og har naturlig høj forbrænding.

Du skal vist bare prøve dig lidt frem og finde ud af, hvad der fungerer for dig - og frem med målebåndet, så vægten ikke har al magten

Anmeld

26. marts 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

får du logget alt ind hver dag..?

Hvis man logger vægten, så falder de antal kalorier man må få hverdag...

Men det handler om at finde balance i mellem fedt, kulhydrat og protein.. og så få motionen med.

jeg selv har tabt 30 kilo på den.. men jeg vil gerne på igen, men kan ikke finde geisten pt.

Jeg har pco og det har derfor svært ved at tabe mig og skal derfor have mindre kcal...

Anmeld

26. marts 2014

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

får du logget alt ind hver dag..?

Hvis man logger vægten, så falder de antal kalorier man må få hverdag...

Men det handler om at finde balance i mellem fedt, kulhydrat og protein.. og så få motionen med.

jeg selv har tabt 30 kilo på den.. men jeg vil gerne på igen, men kan ikke finde geisten pt.

Jeg har pco og det har derfor svært ved at tabe mig og skal derfor have mindre kcal...

Ja jeg skriver alt ind. Simpelthen ned til mindste detalje. Men de kalorier jeg må få idag er flere end jeg måtte få den første uge? Og hvis jeg feks tjekker ud i fremtiden om 4 uger er de steget endnu en gang?

Anmeld

26. marts 2014

Frk.S

Nu har jeg ikke lige selv prøvet det, men jeg synes umiddelbart at 1400 kcal lyder meget fornuftigt til et vægttab.

Det er jo netop ikke meningen at du skal sulte dig slank... og slet ikke hvis du havde forestillet dig at det skal holdes efterfølgende.

Held og lykke med projektet.

Anmeld

26. marts 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Ja jeg skriver alt ind. Simpelthen ned til mindste detalje. Men de kalorier jeg må få idag er flere end jeg måtte få den første uge? Og hvis jeg feks tjekker ud i fremtiden om 4 uger er de steget endnu en gang?

hmm det lyder underligt, for det skulle jo meget gerne blive mindre, når du taber dig... prøv at tjekke dine indstillinger en gang til...:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.