Lidt nyt om Mirakel Mikkel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2014

TbCp

FarMartin skriver:

Så dejligt at høre - min kusine har haft ret god erfaringer med diætister ... og ja hvorfor ikke prøve det kan jo kun hjælpe ..

Held og lykke!

Hvad som helst (næsten) hvis blot det kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2014

Giraffen

Min dejlige Mikkel som nu er 2,4 år (næsten).

Er startet i ny dagpleje efter at have gået hjemme ved mor i 1/2 års tid og det går bare super godt!

1/8 starter han i børnehave, samme institution som storesøster gik i, det er vi glade for! Det giver en særlig tryghed da vi kender dem og de kender os og Mikkels historie.

Han har lige været til tjek på OUH. Først på øjenafd. hvor alt heldigvis så fint ud, så de vil først se os om 1 år igen.
Derefter i mave/tarmamb. Her var alt også fint.
De siger han er lille, hvilket han også er, men da han på alle områder ellers udvikler sig så fint så er der ikke noget problem i det

Han vejer nu 11,2 kg og er knap 84 cm.

Vi fik en henvisning til diætist, da vi håber at kunne få gode råd til sammensætning af mad der kan mætte Mikkel bedre.
Han tåler ikke mælk og ikke for meget sukker, så vi skal passe lidt på.
Han vågner stadig nogle gange hver nat for at få flaske og det begynder at tærer gevaldigt på forældrene. Så vi har store forventninger til diætisten

Det var lidt herfra, vores Mirakel vokser og er helt fantastisk!

Og så lidt billeder

ved du hvad de definerer som "lille"? for vores datter er 2 år og vejer 10,4 kg med tøj på... jeg tænkte bare hun var "normal" nemlig, men hun er måske lidt lille så? jeg spørger fordi I vist har rendt en del frem og tilbage med Mikkel, så måske du havde lidt praktisk viden og han ser skøn og veltilpas ud

Anmeld

27. marts 2014

TbCp

Giraffen skriver:

ved du hvad de definerer som "lille"? for vores datter er 2 år og vejer 10,4 kg med tøj på... jeg tænkte bare hun var "normal" nemlig, men hun er måske lidt lille så? jeg spørger fordi I vist har rendt en del frem og tilbage med Mikkel, så måske du havde lidt praktisk viden og han ser skøn og veltilpas ud

Nej aner det ikke
Men det er taget ud fra "normalen" på deres skemaer...

Herunder har jeg indsat Mikkels mål, der kan du se at han ligger en hel del under "normalen" for hans alder.

Men det afhænger jo også af hvor store forældrene er.
Vi er begge forholdsvis høje, men hvis nu begge forældre er lave, så er det jo naturligt nok at børnene også bliver lave.

Det vigtigste er trods alt at de udvikler sig og er glade og tilfredse

Anmeld

27. marts 2014

Giraffen

TbCp skriver:

Nej aner det ikke
Men det er taget ud fra "normalen" på deres skemaer...

Herunder har jeg indsat Mikkels mål, der kan du se at han ligger en hel del under "normalen" for hans alder.

Men det afhænger jo også af hvor store forældrene er.
Vi er begge forholdsvis høje, men hvis nu begge forældre er lave, så er det jo naturligt nok at børnene også bliver lave.

Det vigtigste er trods alt at de udvikler sig og er glade og tilfredse

ja det har du ret i

kan se at vores pige ligger i den meget lave ende, men hun har også altid været en lille fis, så hvis hun trives og ellers udvikler sig så er jeg heller ikke nervøs

men øv de der "madproblemer" de er godt nok standhaftige, vi har stadig dage hvor madpakken ikke er rørt og aftensmaden knap nok kan kategoriseres som et måltid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.