Jeg har tabt mig.!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Isabella_mor skriver:

2,5 kg.! Jeg er 13 uger henne i morgen. 

Jeg har meget madlede grundet kvalme, og de dage hvor det er slemt, spiser jeg måske lidt morgenmad, lidt frokost og lidt aftensmad. 

De dage jeg er fysisk aktiv ( i praktik ) spiser jeg morgenmad, frokost og så kommer kvalmen om aftenen hvor jeg spiser lidt aftensmad. Og så kan jeg være nødt til at spise noget jeg har lyst til for at blive mæt. Som f.eks chips eller kiks. Det er så træls.

jeg har vejet 53,2 kg. Nu vejer jeg 50,6..... Det er noget lort. Jeg ved fandme ikke hvad jeg skal gøre. 

Frygter det er fordi jeg er blevet vegetar, og vegetarmad plejer for mig at være rigeligt, men der er mange ting jeg godt ved jeg ikke får nok af. F.eks. Protein. Fedt. Osv. Og jeg går virkelig og overvejer om jeg skal droppe mit vegetarliv for at være sikker på at få en sund graviditet, selvom jeg jo ikke synes at kød er særligt sundt for kropprn, samt at det går imod mine principper omkring kødproduktion.!!! 

Jeg er sgu lidt ked af at jeg har tabt mig, især fordi jeg vejer for lidt i forvejrn. (Det har jeg altid gjort og der er ingen spiseforstyrrelse indeover, jeg er bare bygget høj  og ranglet) 

(Det er forresten min anden graviditet, og den første var slet ikke så slem med kvalme osv) 

Jeg stod med samme problematik som dig da jeg blev gravid. - Jeg var vegetar og fik voldsom kvalme (som varede helt indtil uge 20!) og lagde altså også ud med at tabe mig 3-4 kg. (Er også lidt til den tynde side). 

Jeg siger ikke at det er det rigtige for dig at gøre, men jeg valgte at når jeg ikke kunne spise så min egen krop blev 100% understøttet, med nok protein o.s.v., så måtte jeg droppe vegetar kosten så længe min krop skal producere næring til et andet lille menneske også. 

Det skal så siges at jeg ikke har droppet vegetar kosten 100%, men spiser kød når det lige passer, 2-3 gange om ugen. Og ellers spiser jeg hvad jeg har lyst til. Og her 27+1 har jeg også taget 8 kg fra startvægten, så jeg er kommet stærkt igen efter kvalmen lagde sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

Isabella_mor

lineog4 skriver:

Nå man er vegetar er det super vigtigt man tænker i at få de proteiner på en anden måde, fedt er vigtigt, men der er mange gode fedtkilder som nødder, advocado, olier osv.

Jeg ville ikke nødvendigvis bryde min vegetarlevemåde, men ville måske overveje ikke at være veganer, dvs. Spise æg og måske også inkludere fisk for at få de gode fiskeolier. Og så ville jeg eksperimentere med bønner, linser, kikærter eventuelt som pure, humus, supper osv så jeg fik proteinerne. Men udover det så ville jeg huske at baby får det den skal, det er mor der lider.

Jeg spiser og drikker mejeriprodukter, jeg er ikke veganer.  

Anmeld

25. marts 2014

Isabella_mor

TanyaGR skriver:

Jeg stod med samme problematik som dig da jeg blev gravid. - Jeg var vegetar og fik voldsom kvalme (som varede helt indtil uge 20!) og lagde altså også ud med at tabe mig 3-4 kg. (Er også lidt til den tynde side). 

Jeg siger ikke at det er det rigtige for dig at gøre, men jeg valgte at når jeg ikke kunne spise så min egen krop blev 100% understøttet, med nok protein o.s.v., så måtte jeg droppe vegetar kosten så længe min krop skal producere næring til et andet lille menneske også. 

Det skal så siges at jeg ikke har droppet vegetar kosten 100%, men spiser kød når det lige passer, 2-3 gange om ugen. Og ellers spiser jeg hvad jeg har lyst til. Og her 27+1 har jeg også taget 8 kg fra startvægten, så jeg er kommet stærkt igen efter kvalmen lagde sig

Jeg synes bare det er stik imod mine principper at begynde at spise kød når grunden til at jeg valgte det fra stadig er aktuel.

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

Isabella_mor skriver:

Jeg spiser og drikker mejeriprodukter, jeg er ikke veganer.  

Så ville jeg ikke være så bange....

Anmeld

25. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Isabella_mor skriver:

Jeg synes bare det er stik imod mine principper at begynde at spise kød når grunden til at jeg valgte det fra stadig er aktuel.

Det kan jeg godt forstå. - Jeg valgte faktisk også kød fra pga den måde det bliver produceret på. 
For mig var principperne bare ikke lige så vigtige som at give barnet den bedste start. 

Men der er jo mange måder at takle den problemstilling på
Som en anden nævner er nødder også en god kilde til faktisk både protein og fedt. Mandler, peanuts og cashew er specielt gode

Anmeld

25. marts 2014

Moma

Udover nødder, avocado og bælgfrugter tænkte jeg, om du har prøvet med skyr? Hytteost kunne også være en mulighed.

Begge dele kan du tilsætte alt muligt, og det er ret proteinholding, så måske du kunne prøve det.

Anmeld

25. marts 2014

Isabella_mor

Moma skriver:

Udover nødder, avocado og bælgfrugter tænkte jeg, om du har prøvet med skyr? Hytteost kunne også være en mulighed.

Begge dele kan du tilsætte alt muligt, og det er ret proteinholding, så måske du kunne prøve det.

Ja jeg har prøvet skyr, desværre hjælper konsistensen bare ikke særlig meget, da det er meget sært i konsistensen. Det hjælper ikke på kvalmen  

Anmeld

25. marts 2014

Moma

Isabella_mor skriver:

Ja jeg har prøvet skyr, desværre hjælper konsistensen bare ikke særlig meget, da det er meget sært i konsistensen. Det hjælper ikke på kvalmen  

Ja, konsistensen er måske ikke den bedste, når du har kvalme - øv.

Anmeld

25. marts 2014

Kay

Isabella_mor skriver:

Jeg var ikke vegetar under den første. 

Jeg ved egentlig også godt hvad jeg burde spise for at få det protein som jeg skal have, bønner, linser, æg og generelt bælgfrugter. Soyabønner og ting lavet af soya. Problemet er bare at jeg kan slet ikke klare at spise den slags lige pt. Bare tanken om linser og bønner giver opkastfornemmelse for mig. 

Det er sgu svært.  

jeg har indtil videre tabt 5 kg... men jeg kan også tåle det... tabte mig mere første gang... og jeg kunne ikke spise kød første gang overhoved... det lugtede så grimt... min jm og læge sagde at det var ok for den lille tog hvad den skulle... men at jeg skulle prøve at spise så meget som muligt... og kvalmen vente ca 13-14+ 

denne gang har jeg ik kvalme... men madlede og er utrolig lugt påvirket 

Anmeld

25. marts 2014

Moar2011

Isabella_mor skriver:

2,5 kg.! Jeg er 13 uger henne i morgen. 

Jeg har meget madlede grundet kvalme, og de dage hvor det er slemt, spiser jeg måske lidt morgenmad, lidt frokost og lidt aftensmad. 

De dage jeg er fysisk aktiv ( i praktik ) spiser jeg morgenmad, frokost og så kommer kvalmen om aftenen hvor jeg spiser lidt aftensmad. Og så kan jeg være nødt til at spise noget jeg har lyst til for at blive mæt. Som f.eks chips eller kiks. Det er så træls.

jeg har vejet 53,2 kg. Nu vejer jeg 50,6..... Det er noget lort. Jeg ved fandme ikke hvad jeg skal gøre. 

Frygter det er fordi jeg er blevet vegetar, og vegetarmad plejer for mig at være rigeligt, men der er mange ting jeg godt ved jeg ikke får nok af. F.eks. Protein. Fedt. Osv. Og jeg går virkelig og overvejer om jeg skal droppe mit vegetarliv for at være sikker på at få en sund graviditet, selvom jeg jo ikke synes at kød er særligt sundt for kropprn, samt at det går imod mine principper omkring kødproduktion.!!! 

Jeg er sgu lidt ked af at jeg har tabt mig, især fordi jeg vejer for lidt i forvejrn. (Det har jeg altid gjort og der er ingen spiseforstyrrelse indeover, jeg er bare bygget høj  og ranglet) 

(Det er forresten min anden graviditet, og den første var slet ikke så slem med kvalme osv) 

jeg spiste heller ikke kød under gravidtet med min søn, og der sker ikke noget ved det så længe man så bare sørger for at få de ting der r i kødet, på en anden måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.