Jeg har tabt mig.!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.265 visninger
19 svar
3 synes godt om
24. marts 2014

Isabella_mor

2,5 kg.! Jeg er 13 uger henne i morgen. 

Jeg har meget madlede grundet kvalme, og de dage hvor det er slemt, spiser jeg måske lidt morgenmad, lidt frokost og lidt aftensmad. 

De dage jeg er fysisk aktiv ( i praktik ) spiser jeg morgenmad, frokost og så kommer kvalmen om aftenen hvor jeg spiser lidt aftensmad. Og så kan jeg være nødt til at spise noget jeg har lyst til for at blive mæt. Som f.eks chips eller kiks. Det er så træls.

jeg har vejet 53,2 kg. Nu vejer jeg 50,6..... Det er noget lort. Jeg ved fandme ikke hvad jeg skal gøre. 

Frygter det er fordi jeg er blevet vegetar, og vegetarmad plejer for mig at være rigeligt, men der er mange ting jeg godt ved jeg ikke får nok af. F.eks. Protein. Fedt. Osv. Og jeg går virkelig og overvejer om jeg skal droppe mit vegetarliv for at være sikker på at få en sund graviditet, selvom jeg jo ikke synes at kød er særligt sundt for kropprn, samt at det går imod mine principper omkring kødproduktion.!!! 

Jeg er sgu lidt ked af at jeg har tabt mig, især fordi jeg vejer for lidt i forvejrn. (Det har jeg altid gjort og der er ingen spiseforstyrrelse indeover, jeg er bare bygget høj  og ranglet) 

(Det er forresten min anden graviditet, og den første var slet ikke så slem med kvalme osv) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Miss Church

Isabella_mor skriver:

2,5 kg.! Jeg er 13 uger henne i morgen. 

Jeg har meget madlede grundet kvalme, og de dage hvor det er slemt, spiser jeg måske lidt morgenmad, lidt frokost og lidt aftensmad. 

De dage jeg er fysisk aktiv ( i praktik ) spiser jeg morgenmad, frokost og så kommer kvalmen om aftenen hvor jeg spiser lidt aftensmad. Og så kan jeg være nødt til at spise noget jeg har lyst til for at blive mæt. Som f.eks chips eller kiks. Det er så træls.

jeg har vejet 53,2 kg. Nu vejer jeg 50,6..... Det er noget lort. Jeg ved fandme ikke hvad jeg skal gøre. 

Frygter det er fordi jeg er blevet vegetar, og vegetarmad plejer for mig at være rigeligt, men der er mange ting jeg godt ved jeg ikke får nok af. F.eks. Protein. Fedt. Osv. Og jeg går virkelig og overvejer om jeg skal droppe mit vegetarliv for at være sikker på at få en sund graviditet, selvom jeg jo ikke synes at kød er særligt sundt for kropprn, samt at det går imod mine principper omkring kødproduktion.!!! 

Jeg er sgu lidt ked af at jeg har tabt mig, især fordi jeg vejer for lidt i forvejrn. (Det har jeg altid gjort og der er ingen spiseforstyrrelse indeover, jeg er bare bygget høj  og ranglet) 

(Det er forresten min anden graviditet, og den første var slet ikke så slem med kvalme osv) 

Øv hvor træls. 

Jeg startede selv med at tabe 5kg, pga kvalme og opkast  Min læge var ikke nervøs, selvom jeg kom ned på 44kg (jeg er ikke så høj )

Håber din kvalme snart forsvinder og at du kan få en sund graviditet som du drømmer om

Anmeld

24. marts 2014

tarkoflen

Hvis du ikke er sikker på, at du får alt det du og baby har brug for igennem vegatarkosten, så tror jeg, at jeg ville slække lidt på det, men det er jo også nemt for mig at sige, når jeg ikke er vegatar

Hvis du vil fortsætte med at spise vegatarisk, så tror jeg, at jeg ville opsøge en diætist eller anden med faglig viden omkring det at være gravid og vegatar.

Var du også vegatar under din første graviditet? Ellers kan det jo være at kvalmen kommer af, at du ikke får nok af det din krop har behov for? Ellers er du bare så uheldig, at denne graviditet driller mere end den første

Held og lykke med det.

Anmeld

24. marts 2014

siw84

Jeg døjede heller ikke med kvalme i min første graviditet.
Denne gang har det været rigtig slemt dog uden opkast og har tabt 4 kg.
Er 15 uger henne. Venter dog også tvillinger

Det er meget normalt når man ikke får samme mængde mad som man plejer.

Men tror også jeg ville opsøge en diætist og hør om mulighederne hvis du vil forblive vegetar.

Anmeld

24. marts 2014

Isabella_mor

tarkoflen skriver:

Hvis du ikke er sikker på, at du får alt det du og baby har brug for igennem vegatarkosten, så tror jeg, at jeg ville slække lidt på det, men det er jo også nemt for mig at sige, når jeg ikke er vegatar

Hvis du vil fortsætte med at spise vegatarisk, så tror jeg, at jeg ville opsøge en diætist eller anden med faglig viden omkring det at være gravid og vegatar.

Var du også vegatar under din første graviditet? Ellers kan det jo være at kvalmen kommer af, at du ikke får nok af det din krop har behov for? Ellers er du bare så uheldig, at denne graviditet driller mere end den første

Held og lykke med det.

Jeg var ikke vegetar under den første. 

Jeg ved egentlig også godt hvad jeg burde spise for at få det protein som jeg skal have, bønner, linser, æg og generelt bælgfrugter. Soyabønner og ting lavet af soya. Problemet er bare at jeg kan slet ikke klare at spise den slags lige pt. Bare tanken om linser og bønner giver opkastfornemmelse for mig. 

Det er sgu svært.  

Anmeld

24. marts 2014

Isabella_mor

siw84 skriver:

Jeg døjede heller ikke med kvalme i min første graviditet.
Denne gang har det været rigtig slemt dog uden opkast og har tabt 4 kg.
Er 15 uger henne. Venter dog også tvillinger

Det er meget normalt når man ikke får samme mængde mad som man plejer.

Men tror også jeg ville opsøge en diætist og hør om mulighederne hvis du vil forblive vegetar.

Ja det kan nok godt være det var en mulighed. 

Anmeld

24. marts 2014

tarkoflen

Isabella_mor skriver:

Jeg ved egentlig også godt hvad jeg burde spise for at få det protein som jeg skal have, bønner, linser, æg og generelt bælgfrugter. Soyabønner og ting lavet af soya. Problemet er bare at jeg kan slet ikke klare at spise den slags lige pt. Bare tanken om linser og bønner giver opkastfornemmelse for mig. 

Det er sgu svært.  

Ja problemet er selvfølgelig hvis du bare slet ikke kan få det ned! Er der slet ikke nogle af produkterne du kan holde ud?

Gælder grønne bønner også? For så kunne du måske lave bønnefritter? Det smager så godt, er nemt at lave og måske en kilde til protein (aner ikke noget om de også er gode for protein)

Ellers kunne det være, at en diætist kunne hjælpe dig?

Når det er sagt, så skal du bare spise, præcis det du har lyst til, og hvis kæresten kan lave mad til dig, vil det nok være en fordel, det var det i hvert fald for mig, da jeg havde kvalme under graviditet

Anmeld

24. marts 2014

Papillon

Isabella_mor skriver:

Det er sgu svært.  

Men ville du bedre kunne klare at spise kød?

Spiser du mejeriprodukter? 

Hvad med linser eller bønner som puré, altså til pålæg, eller vegedeller af forskellig slags - er det til at få ned?

Når man ikke kan spise så meget, er det jo først og fremmest vigtigt bare at få noget energi. Dernæst prioriteres protein højest af næringsstofferne

Jeg håber snart kvalmen aftager, det er ulideligt 

Anmeld

25. marts 2014

jlp90

Der er masser af proteiner i mejeriprodukter, så du må se om der ikke kan glide lidt fede oste og den slags ned. Du kunne jo evt. Starte med at spise lidt fisk som også er en fin kilde til protein. Ellers er der også mange proteiner i nødder f.eks
Peanuts og mandler. Ang. Fedt så må du bruge ekstra fedtstof til madlavning og vælge det fede alternativer. Jeg ved ikke hvordan du har det med avokado. De indeholder jo også fedt
fedt.

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

Nå man er vegetar er det super vigtigt man tænker i at få de proteiner på en anden måde, fedt er vigtigt, men der er mange gode fedtkilder som nødder, advocado, olier osv.

Jeg ville ikke nødvendigvis bryde min vegetarlevemåde, men ville måske overveje ikke at være veganer, dvs. Spise æg og måske også inkludere fisk for at få de gode fiskeolier. Og så ville jeg eksperimentere med bønner, linser, kikærter eventuelt som pure, humus, supper osv så jeg fik proteinerne. Men udover det så ville jeg huske at baby får det den skal, det er mor der lider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.