? Til dem med kanin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

Chris86

SandraXOXO skriver:

Nej sådan er det heldigvis ikke med alle dyr. Feks hunde, hvis de er lede mod hinanden ses det tydeligt og så lader man dem ikke bo i et lille bur sammen. Og marsvin ligeså, de kan for det meste sammen og lægger ikke skjul på hvis de bider hinanden så de kan skilles ad. Kaniner derimod, bider hinanden ved kønsdelene og 'putter sig' hvilket for det blotte øje jo slet ikke ses som noget specielt af os mennesker. I naturen kan den undertrykte løbe væk over marken og gemme sig, i et bur, er der ingenting at gøre. Så jeg anbefaler en kanin. :-)

Min tanke var, at selvfølgelig dur det ikke at de slåser.. Men der vil da altid være hiraki??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

SandraXOXO

Chris86 skriver:

Min tanke var, at selvfølgelig dur det ikke at de slåser.. Men der vil da altid være hiraki??

Ikke blandt kaniner. For de lever ikke sammen, de er kolonidyr, og har vær deres lille kongerige af huler og gange. I et bur, er der ingen konger, kun en kanin der prøver at gøre det så ubehageligt for den anden kanin at den går væk, og en kanin der bliver undertrykt og ikke trives fordi den ikke kan gå væk. Kan det undgås bør det undgås. Også fordi det da er synd, mange kaniner dør af deres skader. Man ville jo aldrig tillade to katte at bo på lidt plads og bide hinanden til blods. Så hvorfor skal kaniner?
Vi har selv den skønneste dværgvædder der er nysgerrig som bare fanden og kommer når man kalder, kunne slet ikke forstille mig at tvinge hende i bur med en der bed og var ond ved hende men det er jo bare min mening :-)

Anmeld

26. marts 2014

Chris86

SandraXOXO skriver:

Ikke blandt kaniner. For de lever ikke sammen, de er kolonidyr, og har vær deres lille kongerige af huler og gange. I et bur, er der ingen konger, kun en kanin der prøver at gøre det så ubehageligt for den anden kanin at den går væk, og en kanin der bliver undertrykt og ikke trives fordi den ikke kan gå væk. Kan det undgås bør det undgås. Også fordi det da er synd, mange kaniner dør af deres skader. Man ville jo aldrig tillade to katte at bo på lidt plads og bide hinanden til blods. Så hvorfor skal kaniner?
Vi har selv den skønneste dværgvædder der er nysgerrig som bare fanden og kommer når man kalder, kunne slet ikke forstille mig at tvinge hende i bur med en der bed og var ond ved hende men det er jo bare min mening :-)

Nu gav jeg dig jo også ret i, at de selvfølgelig ikke skulle slås...

Anmeld

26. marts 2014

Babydrøm

Chris86 skriver:

Der kommer lige endnu et spørgsmål: 1 eller 2 kaniner?
Hælder mest til to, men hvordan er chancen lige for at de kan enes?
Buret bliver et stort et med løbegård under huset...

Du kan godt havde to sammen, de vil nyde hinandens selskab, men det bedste vil være en kastereret han og steriliseret hun Det vil være det bedste match

To hanner vil slås, to hunner vil måske dominerer hinanden, hvis de bliver for frustreret når de er kønsmodne. 

Jeg har et par, en han og en hun, de kan ik undvære hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.