Gravid og hjemløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

ønskebørn74

Anonym skriver:

Jeg plejer at bo i Brøndby med manden men nu er jeg hos min mor udenfor Denmark og skal prøv at bo i Hillerød eller Helsingør krisecentre fordi det er ikke nogen plads i København.

Men er det godt på krisecentre? Føler mig så svag pga babyen i maven

Tusen tak for svar

Der er stor hjælp at hente på et krisecenter..

Krammer til dig.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Jeg plejer at bo i Brøndby med manden men nu er jeg hos min mor udenfor Denmark og skal prøv at bo i Hillerød eller Helsingør krisecentre fordi det er ikke nogen plads i København.

Tusen tak for svar

Hej har du nogle til ar tage med dig på kommunen? 

Ellers vil jeg da godt tage med og banke i bordet. Du kan også låne vores sofa (vi bor i rødovre i en 2v). 

Anmeld

24. marts 2014

2721

Anonym skriver:

Tusen tak for svar

Årh okay, så du opholder dig udenfor dk.
Ved ikke helt hvordan reglerne så er.
Jeg boede aldrig på krisecentre men jeg kom på akutlisten hos kommunen og når man har barn/ er gravid ligger man som en af de første.
Imellem tiden var jeg så heldig at jeg kunne få lov at bo i min brors lejlighed, ellers havde jeg været på krisecentre eller lign. Der gik 1 dag fra jeg var kommet på akutlisten til de havde fundet en bolig, som kunne overtages 14 dage senere.
Jeg var enormt heldig, men tog så også første tilbud

Anmeld

24. marts 2014

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Kommunen vil slet ikke hjælpe så de sender mig videre til jobcentre pga at jeg får kontanthjælp. Men skal nok prøv krisecentre udenfor København. Tak for svar 

ved ikke lige hvad der er blevet sagt til dig, men lige netop fordi du er på kontantjælp skal de hjælpe dig med et sted at bo når du er gravid... 

Anmeld

24. marts 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Hej allesammen. 

Jeg er gravid o føder om 4 måneder

Min man/kæreste har smidt mig ud fra sin lejlighed og taget noglerne fra mig og begyndt at bli voldelig (hive håret,skubbe til mig)

kommunen kan ikke hjælpe mig, ingen krisecentre i København har plads o familie bor udenfor dk.... Hvad skal jeg gøree?  Græder når min baby i mave sparker fordi den vil have et helvede liv og jeg vil helst fjerne den nu fra min krop  Hader Denmark... Deres regler o system 

Angst over at være sammen med en man som er 12 år ældre med en lille hjerne. 

F*ck hvor livet er hårdt 

Årh søde

Det er fandme noget lort. Men prøv at skrive dig på akutlisten hos boligselskabet, jeg mener altså at man har førsteret til deres akutboliger når børn er involveret!

Det bliver nok ikke en 4-værelses med jacuzzi men så har du da et sted at bo indtil du kan komme på fode igen.

Og hvis du mangler møbler kan jeg anbefale facebook gruppen "Ting bortgives til udsatte mennesker" - folk er enormt søde til at hjælpe med både tøj, møbler, børneting og mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.