5:2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2014

Studerendemor

lineog4 skriver:

Jeg taber mig slet ikke  Men nyder at faste.... Jeg kører 4:3 (fra sidste uge ellers var det 5:3) og så 16:8 på spisedage (også lige startet). Men nyder at have en krop der ikke er på arbejde....

Men gad jo så godt også tabe mig ;-)

Ja, det er meget pudsigt - og det der mest overrasker mig: hvor meget jeg nyder mine fastedage. Jeg havde forventet at det ville blive en pine, men det føles så godt.

Men det undrer mig, at man kan undgå at tabe sig. I følge BMI, er jeg indenfor det normale, men min fedtprocent er alt for høj, så synes det er mærkeligt, at min krop ikke giver slip på bare et kg i ny og næ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

3rollinger

Mor i Aarhus skriver:

Ja, det er meget pudsigt - og det der mest overrasker mig: hvor meget jeg nyder mine fastedage. Jeg havde forventet at det ville blive en pine, men det føles så godt.

Men det undrer mig, at man kan undgå at tabe sig. I følge BMI, er jeg indenfor det normale, men min fedtprocent er alt for høj, så synes det er mærkeligt, at min krop ikke giver slip på bare et kg i ny og næ

Nogle gange kan det faktisk hjaelpe hvis du skruer en tand op for hvad du indtager. Saa starter forbraendingen igen. Den kan vaere gaaet lidt ned.

Anmeld

8. april 2014

3rollinger

lineog4 skriver:

Jeg taber mig slet ikke  Men nyder at faste.... Jeg kører 4:3 (fra sidste uge ellers var det 5:3) og så 16:8 på spisedage (også lige startet). Men nyder at have en krop der ikke er på arbejde....

Men gad jo så godt også tabe mig ;-)

Jeg har til min store overraskelse fundet ud af at jeg ogsaa nyder det. Nu er jeg lige startet men det er ikke nogle dage jeg fryger, tvaertimod. 

Det eneste jeg "frygter" at skulle hoere paa alle andres kommentarer 

Anmeld

10. april 2014

Studerendemor

3rollinger skriver:

Nogle gange kan det faktisk hjaelpe hvis du skruer en tand op for hvad du indtager. Saa starter forbraendingen igen. Den kan vaere gaaet lidt ned.

Tak for svar 

Er det dagene imellem fastedagene eller på selve fastedagene, du mener?

Min forbrænding er tydeligvis gået i stå, men det ville da være alletiders, hvis jeg kan få den i gang igen ved at spise mere... 

Anmeld

10. april 2014

Monski

lineog4 skriver:

Jeg får vist heller ikke altid spist alle kalorier... Spiser bare som jeg lyster de dage jeg må.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du spiser, men måske du spiser for lidt?
Jeg tabte mig 10 kg på 2 måneder men så gik det helt i stå. Jeg spiser alt alt for lidt, så jeg begyndte at spise lidt mere og så gik kroppen igang med at tabe sig igen

Anmeld

10. april 2014

FrkZier

lineog4 skriver:

Ville høre om der er andre der lever med 5:2 (eller 6:1 eller andre kombinationer )?

jeg køre 6:1 - har valgt at have én fastedag om ugen da jeg taber mig ved 2 og er på vedligehold efter vægttab så skal ikke tabe mere, men jeg kan godt lide de sundhedsfaktorer der er ved at faste, så en fastedag om ugen gør jeg kan opretholde en stabil vægt og stadig synde lidt til specielle lejligheder

Anmeld

14. april 2014

3rollinger

Mor i Aarhus skriver:

Tak for svar 

Er det dagene imellem fastedagene eller på selve fastedagene, du mener?

Min forbrænding er tydeligvis gået i stå, men det ville da være alletiders, hvis jeg kan få den i gang igen ved at spise mere... 

Nu er jeg altsaa ikke den store ekspert i 5:2 diaeten. Jeg er selv startet for kort tid siden. Det med forbraendingen har jeg bare oplevet i andre tilfaelde (ja, jeg er én af dem der har proevet alle mulige slags kure ).

Saa det kommer selvfoelgelig an paa hvad du spiser paa ikke-fastedagene. Jeg ved ikke om du har laest bogen om 5:2? Der staar det jo nemlig at resultatet er bedst hvis man spiser normalt paa ikke-fastedagene. Iflg et studie, hvor en gruppe var paa kur ogsaa mellem fastedagene, tabte dem der spiste sine 2000 kalorier (det vi gennemsnitligt forbraender paa en alm dag) mere end dem der spiste mindre mellem fastedagene.

Bogen siger ogsaa at man ikke maa overskride de 500 kalorier paa fastedagene, saa der skal du ikke spise yderligere.

Haaber det hjaelp. 

Anmeld

18. april 2014

Studerendemor

3rollinger skriver:

Nu er jeg altsaa ikke den store ekspert i 5:2 diaeten. Jeg er selv startet for kort tid siden. Det med forbraendingen har jeg bare oplevet i andre tilfaelde (ja, jeg er én af dem der har proevet alle mulige slags kure ).

Saa det kommer selvfoelgelig an paa hvad du spiser paa ikke-fastedagene. Jeg ved ikke om du har laest bogen om 5:2? Der staar det jo nemlig at resultatet er bedst hvis man spiser normalt paa ikke-fastedagene. Iflg et studie, hvor en gruppe var paa kur ogsaa mellem fastedagene, tabte dem der spiste sine 2000 kalorier (det vi gennemsnitligt forbraender paa en alm dag) mere end dem der spiste mindre mellem fastedagene.

Bogen siger ogsaa at man ikke maa overskride de 500 kalorier paa fastedagene, saa der skal du ikke spise yderligere.

Haaber det hjaelp. 

Det hjalp meget, og tak for det.

Det er en jungle at finde rundt i, og tror efterhånden at jeg har skudt mig selv i foden ved at blande flere diæter sammen...

Anmeld

21. april 2014

3rollinger

Mor i Aarhus skriver:

Det hjalp meget, og tak for det.

Det er en jungle at finde rundt i, og tror efterhånden at jeg har skudt mig selv i foden ved at blande flere diæter sammen...

Du maa sige til hvis du har flere spoergsmaal. Jeg har jo som du kan forstaa laest bogen inden jeg gik igang. Det er en laant sag, men jeg har den da indtil i starten af mig, saa jeg kan se efter hvis der er noget specifikt du vil vide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.