Forberedelse til fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
11 svar
2 synes godt om
23. marts 2014

san

Ja som spørgsmålet lyder, hvordan forberede/forbereder du dig til fødslen? Er der noget som ville være super godt at gøre, så lytter jeg gerne?  Glæder mig til at prøvet at skulle føde selv, har været med til min venindes 2 fødsler, super oplevelse.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

Mindfulbirth.dk

san skriver:

Ja som spørgsmålet lyder, hvordan forberede/forbereder du dig til fødslen? Er der noget som ville være super godt at gøre, så lytter jeg gerne?  Glæder mig til at prøvet at skulle føde selv, har været med til min venindes 2 fødsler, super oplevelse.. 

Kære San,

Hvor er det dejligt at læse, at du glæder dig til at skulle føde, den positive forventning og glæden er helt afgørende for fødslens forløb.  

Så mit råd er; bliv ved med at fokuser på det naturlige og fantastiske din krop kan. Arbejd med bekymringer om fødslen, hvis de altså skulle dukke op, men det gør de jo ikke for dig , for du glæder dig - bliv ved med det. 
Arbejd også med din vejrtrækning, den vil hjælpe dig ind i roen og gennem livmodernes sammen trækninger.

Ønsker dig en Mindful birth 

Bedste hilsner
Bjarne Dam Larsen
hypnose - og Psykoterapeut MPF
www.mindfulbirth.dk 

Anmeld

23. marts 2014

san

Mindfulbirth.dk skriver:

Kære San,

Hvor er det dejligt at læse, at du glæder dig til at skulle føde, den positive forventning og glæden er helt afgørende for fødslens forløb.  

Så mit råd er; bliv ved med at fokuser på det naturlige og fantastiske din krop kan. Arbejd med bekymringer om fødslen, hvis de altså skulle dukke op, men det gør de jo ikke for dig , for du glæder dig - bliv ved med det. 
Arbejd også med din vejrtrækning, den vil hjælpe dig ind i roen og gennem livmodernes sammen trækninger.

Ønsker dig en Mindful birth 

Bedste hilsner
Bjarne Dam Larsen
hypnose - og Psykoterapeut MPF
www.mindfulbirth.dk 

Tak ja jeg håber jeg kan blive ved med at have den positive tilgang til min fødsel, men lad os nu se .. 

Anmeld

23. marts 2014

Lykke:)

san skriver:

Jeg fik akut kejsersnit, så det hele gik ret stærkt for mig.
Men da vi havde fået det bekræftet sad vi helt tæt og nød den sidste tid helt alene, nød at mærke ham inden i, fik snakket igennem at det var det bedste, og accepterede at det blev nu og her.

Anmeld

23. marts 2014

Pcokate

san skriver:

Jeg kan ikke dokumentere at det hjælper men for mig fokuserede jeg på at trække vejret og finde et holdepunkt igennem smerten (fx niv, elastik eller lign). 

Jeg endte også med at sove ml. Veerne og under dem klemte jeg min mands hånd til den blev hvid (veernes højdepunkt) og han har sagt det ikke gjorde ondt på ham. 

Det skal lige siges at mit vand gik og jeg havde med det samme 2 min ml veerne, lige så snart vi kom på hospitalet var jeg i fødekar. Fødslen tog 10 timer men jeg huskede/husker den som et par timer 

Anmeld

23. marts 2014

Sujan

Jeg vil sige få ro og få sovet godt inden fødslen...

Jeg var utålmodig og sov ikke så godt da jeg gik over tid med den første.. Jeg lavede alt muligt for at få tiden til at gå og min fødsel startede en aften, hvor jeg havde været ude hele dagen og ikke sovet så godt om natten. Det gjorde at min fødslen gik lidt i stå ind imellem fordi min krop simpelthen var for træt mente jordmoderen...

Anmeld

23. marts 2014

lineog4

san skriver:

I første graviditet gik jeg til yoga hvor en del af det jo omhandlede åndedrættet og finde ind i sig selv. 

Må så sige jeg brugte intet af det bevidst til fødslen, havde regnet med jeg ville være helt anderledes end jeg var  

Ellers må jeg sige mine forberedelser i de efterfølgende graviditeter var på et minimum, men har hørt stort ros til smertefrifødsel og skulle jeg igen ville tage sådan et kursus.

Anmeld

23. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tror ikke rigtigt man kan forberede sig før fødslen. Hmm. Du kan øve dig lidt i de heelt dybe vejrtrækninger, ind igennem næsen helt ned i maven (vigtigt du trækker det ned i maven og ikke brystkassen) og pust laaaangsomt ud gennem munden. Det er en virkelig god hjælp til at kontrollere smerten  

fortsæt med at glæde dig! Det er en situation man ikke har kontrol over og det kan man ligeså godt prøve at acceptere (så vidt muligt) og stole på at kroppen nok skal gøre sit job og jm''er osv passer på jer 

Soooov sov sov og kig din partner dybt i øjnene hver dag! Der kan gå længe imellem efterfølgende hehe

Anmeld

23. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
san skriver:

Mit bedste råd er nok, at acceptere at veerne er der, du kan ikke styre dem. Giv slip og følg med dem i stedet for at prøve at kontrollere eller arbejde imod. Din krop ved hvad den gør, du skal bare overgive dig til det PS. Jeg havde influenzaagtige symptomer hele dagen op til veerne. Ville ikke lægge mig da jeg var i gang med det store juledag og slet ikke troede det havde noget med fødslen at gøre. Hvor ville jeg ønske, at jeg havde lyttet til min krop og havde lagt mig til at sove/blunde så meget jeg havde behov for. Jeg havde nemlig veer i 2 døgn og måtte stå op under hver ve da de ellers gjorde 3 gange mere ondt. Opdagede så senere i fødslen, at det var fordi baby ikke lå langt nok nede i bækkenet så min krop "beordrede" mig simpelthen til at stå op så han kunne trænge ned

Anmeld

23. marts 2014

Anonymo

san skriver:

Vi havde alt parat, havde da også forkælet mig selv op til fødslen og blev enda sat igang så jeg rigtig kunne forberede mig, men syntes slet ikke man kan forberede sig helt til en fødsel da jeg kom i aktiv fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.