ud af tremmesengen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

Muffinmus

Anbefales først fra tre år, primært af sikkérhedshensyn og det har vi fulgt med de to andre og vil gøre det med nr 3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

M &.I

Bertris skriver:

Som spørgsmålet lyder, hvor gammel var dit barn/dine børn da de kom ud af tremmesengen ?
Vi har snakket om at tage Lilli ud af tremmesengen om ½ års tid når hun er 1½ år også over i en rigtig seng (går ikke ind for junior seng da jeg synes de er overflødige og det er bare min mening )

Hun er begyndt at rive sig op af tremmerne i sengen selvom bunden er helt i bund, så tænker der nok ikke skal gå vildt længe før vi skal have en ny løsning, så hun ikke når at rive sig over tremmerne (har alle børn gjort i min familie omkring 1½ års alderen, så der var vi fyldt med blå mærker)

vi har tremmeseng som laves om til junior seng og vi har lige skifte den idag til alm seng .. han er 21 mdr , håber han ikke falder man kan jo prøve en dag og se om de klar sig fint ..

Anmeld

22. marts 2014

RosSofi

Vi pillede tremmerne af min drengs seng lige før hans 3 års fødselsdag. Nu er han 3 år og 8 mdr og sover stadig i den, fordi han er ret lille og spinkel.

Anmeld

22. marts 2014

modesty

Bertris skriver:

Som spørgsmålet lyder, hvor gammel var dit barn/dine børn da de kom ud af tremmesengen ?
Vi har snakket om at tage Lilli ud af tremmesengen om ½ års tid når hun er 1½ år også over i en rigtig seng (går ikke ind for junior seng da jeg synes de er overflødige og det er bare min mening )

Hun er begyndt at rive sig op af tremmerne i sengen selvom bunden er helt i bund, så tænker der nok ikke skal gå vildt længe før vi skal have en ny løsning, så hun ikke når at rive sig over tremmerne (har alle børn gjort i min familie omkring 1½ års alderen, så der var vi fyldt med blå mærker)

Vores søn røg i voksenseng i vores kolonihave i sommers og der var han 1,9 år. Det gik helt fint.

Anmeld

22. marts 2014

LinLin

Den yngste var 2 1/2 år da vi tog den ene side af - et par mdr efter fik han sine storebrors halvhøje seng (80x200 cm )

Den ældste var over tre år - og der kunne tremmerne ikke tages af han fik en udtræksseng

Anmeld

22. marts 2014

LinLin

MariaE skriver:

Anbefales først fra tre år, primært af sikkérhedshensyn og det har vi fulgt med de to andre og vil gøre det med nr 3

Hvad er det for sikkerhedshensyn? (Bare nysgerrig )

Anmeld

22. marts 2014

Mother-love

Jeg har stemt blankt. For Isabella 2,9 år er stadig i sin tremmeseng.
Tror ikke hun kommer ud af den loge pt. Hun kan ikke rigtig slippe den tryghed der er i tremmerne. Så vi fjernede 3-4 tremmer og har sat en låge i så hun selv kan kravle ud om morgenen.

Anmeld

22. marts 2014

Muffinmus

LinLin skriver:

Hvad er det for sikkerhedshensyn? (Bare nysgerrig )

Børn under tre år mangler sikkerhedsfornemmelser. De bør ikke efterlades i rum alene hvor de kan gå rundt uden opsyn. Ved der blev gjort ekstra meget ud af at piontere det egter en to årig dreng legede med sit rullegardin og blev fundet kvalt i snorenee på sit værelse.....der er umiddelbart ingen grund til at efterlade børn i den aldersgruppe uden opsyn om natten i en seng de selv kan hoppe ud af når de ønsker det. Selv om det er sjældent det går galt på legepladsen smider man jo heller ikke et barn ud i haven mens man snupper en morfar:-) børn i den alder har absolut ingen konsekvens fornemmelse og kan ikke tage ansvar for egen sikkerhed. Og det gælder naturligvis også om natten.

Hvad andre forældre gør blander jeg mig ikke i. Der er bare ingen / sjældent en ide i at give dem en juniorseng/ voksenseng tidligt.

Anmeld

22. marts 2014

LinLin

MariaE skriver:

Børn under tre år mangler sikkerhedsfornemmelser. De bør ikke efterlades i rum alene hvor de kan gå rundt uden opsyn. Ved der blev gjort ekstra meget ud af at piontere det egter en to årig dreng legede med sit rullegardin og blev fundet kvalt i snorenee på sit værelse.....der er umiddelbart ingen grund til at efterlade børn i den aldersgruppe uden opsyn om natten i en seng de selv kan hoppe ud af når de ønsker det. Selv om det er sjældent det går galt på legepladsen smider man jo heller ikke et barn ud i haven mens man snupper en morfar:-) børn i den alder har absolut ingen konsekvens fornemmelse og kan ikke tage ansvar for egen sikkerhed. Og det gælder naturligvis også om natten.

Hvad andre forældre gør blander jeg mig ikke i. Der er bare ingen / sjældent en ide i at give dem en juniorseng/ voksenseng tidligt.

Men nu kunne min yngste så kravle ud af tremmesengen da han var to, så den ville jo ikke hjælpe meget på det punkt men mine børn er så heller aldrig stået op om natten, så ikke noget jeg har spekuleret videre i/over....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.