LeneKE skriver:
Hej allesammen 
Jeg håber der er en, der kan give mig et godt råd, da jeg selv synes jeg er ved at være på bar bund.
Min søn blev 2 år i december, og er sød og nem med alting, men vi er kommet ind i en dårlig spiral omkring aftensmad. Han vil ikke spise grøntsager - jo jordskokker en gang i mellem, men eller spytter han alt ud igen! Han spiser kun kød. Han spiser ris, perlespelt, pasta og sådan noget, men jeg er ved at blive sindssyg over at han ikke vil spise nogen form for grøntsager! Hvad gør man lige? Jeg har prøvet at lave mos til ham, men det bliver også spyttet ud. Hvad kan jeres børn lide at spise?
Det er rigtig vigtigt for mig at det er hyggeligt at spise aftensmad og jeg vil meget gerne slippe for at vi skal diskutere og skændes, men når han gang på gang spytter maden ud, så er det svært at blive ved synes det er hyggeligt....
Lene
Min søn er heller ikke grøntsagsfan. Til hans forsvar, så er jeg heller ikke fan. Forstået på den måde at jeg kan godt lide dem som en del af en ret, men at sidde og spise grøntsager kogte eller rå, uden noget, nej tak. Så jeg vil ikke sidde og tvinge min søn til at spise kogte gulerødder eller broccoli, når jeg selv synes det er hæsligt. Og man kan lave meget virkelig velsmagende mad, hvor grøntsager er ingredienser og ikke tilbehør.
Sammenkogte retter er jo nemme nok, masser af finthakket grønt i. Men lige med din søn der vil have kød og pasta, ris osv, så ville jeg rive en hel masse grønt rigtig fint og komme i farsen. Man kan strække en frikadellefars virkelig langt med fintrevet squash og gulerod. Hvis han spiser hvide ris kan man blande lidt revet blomkål i og så ellers lade som ingenting
Madpandekager og boller kan der også komme rigtig meget grønt i 
Jeg synes det er vigtigt at min søn får grøntsager, men jeg har ikke noget behov for at han forstår hvorfor. Alt om ernæring og sundhed kan han lære når han bliver større, ligenu skal han bare spise rigtig mad. Så skal jeg nok snige sundhed i ham, selvom han ikke vil spise grøntsager. Han vil i øvrigt gerne spise rå gulerodsstænger, så det får han hver evig eneste dag