At spise bestemte ting :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.424 visninger
28 svar
5 synes godt om
20. marts 2014

*Mor Til Albert*

Hvad har I lyst til at spise under jeres graviditet? Er der nogle sjove ting som pludselig har fået interesse, eller hvordan oplever I det?
Jeg er mere eller mindre hoppet af kødvognen. Frugt, grøntsager og især appelsinjuice er et hit for mig lige nu
Tanken om kød, fede kager osv. kan give mig voldsom kvalme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Anonymo

HFB skriver:

Hvad har I lyst til at spise under jeres graviditet? Er der nogle sjove ting som pludselig har fået interesse, eller hvordan oplever I det?
Jeg er mere eller mindre hoppet af kødvognen. Frugt, grøntsager og især appelsinjuice er et hit for mig lige nu

Faktisk ikke så meget det at spise ting

Jo de første uger havde jeg en ting med riskiks/riskager uden chokolade med maaaaaassere af salt på men elskede duften af skumklude, vatrundeller, kyllingeskind og friskt græs

Anmeld

20. marts 2014

Enskønhed14

Jeg har faktisk ikke haft noget af den slags, mine madvaner er de samme som før graviditeten, men nu har jeg heller ikke haft noget kvalme overhovedet  

Anmeld

20. marts 2014

siw84

Jeg har ikke rigtig noget bestemt.. det kommer sådan bare at der lige pludselig er noget jeg bare har helt VILDT lyst til. Forleden var det saltede peanuts

Til gengæld er der ting jeg bestemt ikke har lyst til. I begge graviditeter har det været kartofler frem til ca 12 uge. Og denne her gang kan jeg slet ikke søde sager (som jeg normalt har et for stort kærligheds forhold til ) så det rør jeg slet ikke.
Og måske heller ikke så skidt så man ikke tager en masse unødvendige kilo på

Anmeld

20. marts 2014

MyLove E

Jeg havde nogle små ting. Fik en dag vildt lyst til risengrød kl 6 om morgen :-)

Anmeld

20. marts 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

I min første graviditet havde jeg en stor trang til hvid toblerone og mirabeller... og én gang vækkede jeg min kæreste kl. 3 for at få ham til at købe champignoner på glas til mig... 

Denne gang har jeg ikke haft den store trang til noget bestemt på samme måde... Der har da været tider hvor jeg pludselig har fået lyst til lidt slik eller nødder... Den sidste måneds tid har jeg dog haft et stort forbrug af tørrede figner og tørrede dadler...

Hvis vi skal have noget kød har det enten skulle være fisk, kylling eller småkød/fars...

Anmeld

20. marts 2014

et-ønske

Is, is og mere is derudover frugt og appelsin juice, sidst men ikke mindst mcD mad - det var faktisk det samme med min datter for 8 år siden.
Er ikke så vild med mad jeg selv har lavet kan godt have lyst til det mens jeg står og laver det, men når tænderne skal i det, så står jeg af....

Men ingen af mine "lyster" accepteres af min graviditets sukkersyge

Anmeld

20. marts 2014

Trekløver(:

HFB skriver:

Ananas og appelsiner kunne jeg ikke få nok af

Anmeld

20. marts 2014

Loa

Mistede lysten til cola og chokolade.. (Er desværre kommet igen )

Men havde ekstremt lyst til McDonalds pommes fritter

Anmeld

20. marts 2014

Isabella_mor

jeg får nogle underlige cravings ind imellem.

en dag havde jeg monster lyst til tun!! og bøffer og kylling... og jeg er altså vegetar.. det er fucking hårdt... 

den anden dag havde jeg lyst til hjemmebagte boller. sådan nogle man får til fødselsdag, så dem måtte min mand jo gå igang med at bage. 

det er virkelig forskelligt... det er ikke det samme hver dag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.