Stedbarnsadoption

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

Newsence

Anonym skriver:

Hej, tak for dit svar. Jeg forstår godt din holdning men uden at uddybe alt for meget så er der en længere historie i det.. blandt andet med vold og stoffer.. jeg vil meget gerne have min søn væk fra hans bio far, som kun er interasseret når det lige passer ham. 

Men med andre situationer skal vi kalde det "normale" omstændigheder ville jeg heller aldrig synes der skulle tages så drastiske beslutninger slet ikke hvis barnets far viser en interresse .. men alles situationer er jo forskellige.. og vi må hver i sær som forældre træffe de beslutninger vi mener er til vores børns bedste. 

Desværre er det sådan at staten ikke "fjerner" en forældre uden dennes samtykke. Tro mig har arbejdet med omsorgssvigtede børn der var tvansfjernet grundet de var blevet misbrugt seksuelt og her var far stadig far med ret til to timers overvåget samvær. Dette mener jeg er sørgeligt men dit spørgsmål går på om I kan fjerne far som far. Og her må svaret være nej. Modsætter far sig skal der noget ekstra til at få et ja og barnet kender jo far og ser trods alt far nogengange.

Måske skulle du overveje at gå en anden vej og ændre samværs aftalen til evt overvåget eller andet for tror desværre du ikke kan gøre så meget ved det andet.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Bb3031

Anonym skriver:

Nu blev jeg lige nysgerrig. Det der med stedbarnsadoption. 

Nu har jeg læst på statsforvaltningens hjemmeside og så ved jeg ikke om det er mig der ikke lige kan se det ... eller hvad.. men jeg synes ikke jeg kan finde nogen steder at jeg/ vi skal have bio fars accept på at min mand kan adoptere mit 4 årige barn.. ? 

Selvom jeg synes der er nogen herinde der har skrevet i en anden debat at man skal have bio far til at underskrive... ?

Jeg har fuld forældre myndighed, dog er der visiteret samvær men der har ikke været noget samvær i over 4 måneder og ingen kontakt mellem bio far og mig i 3 måneder (jeg ved ikke hvorfor)  i det 1 års tid hvor der har været samvær har det desuden været meget ustabilt. 
Er der nogen der ved 

nogen der ved hvordan det ville forholde sig i en situation som vores.. ansøger man bare om adoption og ser hvad der sker.. eller hvordan ? 

Lang historie kort : Min far har to tvillingepiger fra et tidligere forhold. Pigernes mor har altid haft den fulde forældremyndighed. Han har ikke haft kontakt med pigerne i mange mange år - de er lige fyldt 45 år og tror han sidst så dem, da de var omkring 18 år gamle. Jeg har kontakt med den ene af mine søstre og ved fra hende, at hun for godt et års tid siden ønskede, at hendes mors mand, skulle adoptere hende. Min far, min søsters biologiske far, skulle give tilladelse til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.