Anonym skriver:
Nu blev jeg lige nysgerrig. Det der med stedbarnsadoption.
Nu har jeg læst på statsforvaltningens hjemmeside og så ved jeg ikke om det er mig der ikke lige kan se det ... eller hvad.. men jeg synes ikke jeg kan finde nogen steder at jeg/ vi skal have bio fars accept på at min mand kan adoptere mit 4 årige barn.. ?
Selvom jeg synes der er nogen herinde der har skrevet i en anden debat at man skal have bio far til at underskrive... ?
Jeg har fuld forældre myndighed, dog er der visiteret samvær men der har ikke været noget samvær i over 4 måneder og ingen kontakt mellem bio far og mig i 3 måneder (jeg ved ikke hvorfor) i det 1 års tid hvor der har været samvær har det desuden været meget ustabilt.
Er der nogen der ved
nogen der ved hvordan det ville forholde sig i en situation som vores.. ansøger man bare om adoption og ser hvad der sker.. eller hvordan ?
Lang historie kort
: Min far har to tvillingepiger fra et tidligere forhold. Pigernes mor har altid haft den fulde forældremyndighed. Han har ikke haft kontakt med pigerne i mange mange år - de er lige fyldt 45 år og tror han sidst så dem, da de var omkring 18 år gamle. Jeg har kontakt med den ene af mine søstre og ved fra hende, at hun for godt et års tid siden ønskede, at hendes mors mand, skulle adoptere hende. Min far, min søsters biologiske far, skulle give tilladelse til det.
Anmeld