Er ano udelukkende fordi jeg ikke orker medfølende bemærkninger irl.
Min mormor blev i tirsdags indlagt efter et par uger med diarre, og ved scanning i går finder de ud af, at der måske sidder noget ovenpå hendes galdeblære. I dag er hun i CT-scanner, men der er først svar i morgen, hvor min morfar og mor skal med til møde. Vi frygter alle sammen at det kan være krædt og en hurtig google-søgning viser at galdeblærekræft ikke har særlig gode overlevelsesmuligheder.
Jeg ved godt min mormor er en ældre dame (79 til december), og at vi i forvejen ikke har oceaner af tid sammen mere. Men hun har altid - som mine andre bedsteforældre - været en stor del af mit liv, og ser dem stadig mindst en gang om ugen. Nu er det bare mig der passer på dem, hvor det før var omvendt.
Svaret på det hele kommer i morgen efter kl. 13, og jeg ved, at jeg bliver rigtig ked, hvis det er kræft. Jeg skal på arbejde og overvejer næsten en sygemelding, da jeg endnu er så ny derude, så jeg ikke har lyst til at bryde sammen foran alle - men omvendt kan jeg ikke vendte med at få resultatet til jeg er hjemme.
Kan man tillade sig at melde sig syg? Jeg er i en konsulentstilling frem til december, hvor jeg er i gang med et projektarbejde med mig som eneste medarbejder - så det er ikke fordi folk er decideret afhængige af mig... Og jeg kan sagtens arbejde hjemmefra på det.
Anmeld