Måske meget syg mormor :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.433 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. august 2009

Anonym trådstarter

Er ano udelukkende fordi jeg ikke orker medfølende bemærkninger irl.

Min mormor blev i tirsdags indlagt efter et par uger med diarre, og ved scanning i går finder de ud af, at der måske sidder noget ovenpå hendes galdeblære. I dag er hun i CT-scanner, men der er først svar i morgen, hvor min morfar og mor skal med til møde. Vi frygter alle sammen at det kan være krædt og en hurtig google-søgning viser at galdeblærekræft ikke har særlig gode overlevelsesmuligheder.

Jeg ved godt min mormor er en ældre dame (79 til december), og at vi i forvejen ikke har oceaner af tid sammen mere. Men hun har altid - som mine andre bedsteforældre - været en stor del af mit liv, og ser dem stadig mindst en gang om ugen. Nu er det bare mig der passer på dem, hvor det før var omvendt.

Svaret på det hele kommer i morgen efter kl. 13, og jeg ved, at jeg bliver rigtig ked, hvis det er kræft. Jeg skal på arbejde og overvejer næsten en sygemelding, da jeg endnu er så ny derude, så jeg ikke har lyst til at bryde sammen foran alle - men omvendt kan jeg ikke vendte med at få resultatet til jeg er hjemme.

Kan man tillade sig at melde sig syg? Jeg er i en konsulentstilling frem til december, hvor jeg er i gang med et projektarbejde med mig som eneste medarbejder - så det er ikke fordi folk er decideret afhængige af mig... Og jeg kan sagtens arbejde hjemmefra på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2009

Helle30

Du melder dig syg i morgen, og så afventer du svaret på prøverne.
Familie går forud for alt andet, og du er garanteret en medarbejder, din virksomhed ikke vil undvære.
Jeg har været i samme situation (næsten) som dig, og jeg ringede og forklarede min leder situationen, velvidende at det ikke kunne bonnes som en sygedag - bad ham trække mig i løn i stedet, hvilket han aldrig har gjort.
Du skal prioritere din familie over alt andet - har jeg lært.

Knus og de bedste håb for dig, din familie og ikke mindst din mormor. - Helle

Anmeld

6. august 2009

Juniors mor

Sygdom i familien er bare det aller værste - uanset om det er ældre mennesker, så bliver man altså bare ked af det
Synes bestemt du skal melde dig syg i morgen, familien kommer forud for arbejde. Desuden er det fredag, så du slipper for "bare" at være syg en enkelt dag.....
Jeg håber virkelig, at det er gode nyheder for din mormor i morgen.
-Helle

Anmeld

6. august 2009

Susan1978

Jeg synes også du skal sygemelde dig, så kan du også hurtigt komme ud til din familie..

Held og lykke med det hele.

Anmeld

6. august 2009

Anonym trådstarter

Tak for jeres forståelse. Jeg håber virkelig, at det er ganske ufarligt, men har slet ikke en god fornemmelse. Har lige nu fået af vide, at de også kan se noget på CT-scanningen.

Synes bare ikke min mormor (eller nogen jeg holder af) har fortjent at dø af sygdom - hun skulle dø i sin seng en nat, hvor hun er i dyb søvn og intet mærker (men det ønsker vi nok alle sammen).  Hendes liv har været barsk nok i forvejen.

Jeg er efterhånden helt sikker på at jeg enten melder mig syg, eller beder om en hjemmearbejdsdag. Kan slet ikke overskue at skulle sidde på et kontor hele dagen og bare vente på telefonen

Anmeld

7. august 2009

linemus

Jeg synes bestemt også, du skal blive hjemme imorgen. Tænker på dig og håber på positive meldinger.

Knus Line

Anmeld

7. august 2009

Anonym trådstarter

Så er der en slags svar, og godt jeg blev hjemme i dag.
Det viser sig at der sidder noget på leveren - god- eller ondartet ved de ikke og de tror ikke det kan opereres væk. Så nu skal min mormor beslutte om hun vil undersøges yderligere. Hun kommer kun hjem hvis de får styr på hendes diarre - ellers er det snart slut. Hun var rask og uden problemer for 3 uger siden.

I går frygtede jeg kræft, men tænkte at vi da havde lidt tid sammen endnu så. Nu er det uger vi taler om, højst. Det fatter jeg slet ikke.
 Så mange tanker melder sig - hvordan skal min datter sige farvel til hendes oldemor, og skal hun sige farvel? Hvordan skal jeg klare mig igennem disse farvel-scener (mærkelige tanker, men det knuser mit hjerte at min mormor skal sige farvel til os, og især min datter - ved hvor højt de elsker hinanden. Har det sværest på min mormors vejne, min datter forstår jo ikke meget). Hvad hvis hun ikke er afklaret med sin situation - det skærer i mig, hvis hun er bitter, men forstår det jo godt.

Undskyld det rodede indlæg. Jeg er helt til hundene lige nu.

Anmeld

7. august 2009

Lise

Kære Ano,

Sender dig en masse tanker og cyber-kram i denne svære tid. Håber du, og mormor, kommer igennem den sidste tid på bedste vis...

Anmeld

7. august 2009

Tynen

Kære Ano!

Jeg vil lige kort skrive at jeg har læst dit indlæg + update og sender min dybeste medfølelse i din retning!!

Er kun lige på 2 sek., men ville ikke bare logge af uden at skrive -

Anmeld

7. august 2009

Helle30

Kære Ano. Du gjorde rigtigt i at blive hjemme fra job i dag, synes jeg. Jeg håber det bedste for dig, din mormor og din familie i øvrigt.

Knus fra Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.