sommig66 skriver:
Er der nogen der har erfaringer med at stoppe med medicin ?
min kæreste stoppede med sin medicin, fra dag til dag.. kan det give nogen problemer her 2 mdr efter og hvad med en ny depression...
Hej.
Har ikke læst alles svar, men jeg har selv været i et 3 året langt forhold med en fyr som havde angst og depression
Det er rigtig hårdt for pårørende og vil give dig et råd om at få snakket dine tanker ud med en du står nært som du snakker godt med og der gennem få støtte.
Den medicin min eks tog, gjorde at han ikke kunne klare nærkontakt, intimitet og il tider frastødte mig ofte på en meget hård måde.
Han sagde selv det ikke var mig der var noget galt med, men han simpelthen ikke kunne klare tæthed og nogle gange dissideret fik kvalme, hvilket er virkelig hårdt at få af vide.
Medicinen min eks tog, kunne/ kan sidde i kroppen op til 6 mdr efter han vil stoppe. ( han skiftede medicin flere gange, pga virkning)
Syntes det er rigtig fint at du har skrevet et brev til ham og forklaret dine følelser og at du altså er der for ham, det er vigtigt for ham at vide også.
Det kommer også helt an på hvilke medicin, for der er en del af de lykkepiller som giver nogle slemme bivirkninger og nogle kan endda gøre en mere depressiv, fordi de giver dumme bivirkninger.
Husk at tænke på dig selv, og mærke efter hvor meget du selv kan klare
Ved ikke om du kan bruge det, og du må endelig skrive til mig hvis du har spørgsmål, har som sagt haft det meget tæt på.
Alt lykke og positive tanker til dig