kæreste med depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2014

MyLove E

TanyaGR skriver:

Jeg stoppede selv med min medicin fra den ene dag til den anden, fordi den ikke virkede for mig. (Hvis jeg tog den om mandagen kunne jeg ikke lave andet end at sove hele tirsdag)

Jeg fik så psykolog hjælp, hvilket virkede rigtig godt for mig. Men det at jeg stoppede med medicinen havde ingen bivirkninger for mig, da den alligevel ikke hjalp mig. - Fik det faktisk værre af at tage den.

Hvor lang tid tog du den? De første ca.to mdr kan være et HELVED...

Det står også i indlægsseddelen. . De fleste læger er også gode til at gøre opmærksom på det og holde tæt øje med sine patienter ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MyLove E skriver:

Hvor lang tid tog du den? De første ca.to mdr kan være et HELVED...

Det står også i indlægsseddelen. . De fleste læger er også gode til at gøre opmærksom på det og holde tæt øje med sine patienter ;-)

Ca. 4 mdr. Så det var ikke "bare" opstarten. Jeg var på det tidspunkt tilknyttet ungdomspsykiatrisk afdeling, hvor jeg blev fuldt forholdsvis tæt. Havde oveni dep. voldsomme angstanfald, og medicinen var - så vidt jeg ved - mest møntet på angsten. Det var i hvert fald beroligende medicin, som min krop ikke reagerede optimalt på. 

Anmeld

15. marts 2014

MyLove E

TanyaGR skriver:

Ca. 4 mdr. Så det var ikke "bare" opstarten. Jeg var på det tidspunkt tilknyttet ungdomspsykiatrisk afdeling, hvor jeg blev fuldt forholdsvis tæt. Havde oveni dep. voldsomme angstanfald, og medicinen var - så vidt jeg ved - mest møntet på angsten. Det var i hvert fald beroligende medicin, som min krop ikke reagerede optimalt på. 

Okay Der er bare mange som ikke ved det

Anmeld

15. marts 2014

sommig66

han blev syg for et år siden og fik antidep medicin.. derefter fik han i nov 13 en depression som følge af sygdom, han har taget medicin i 8 mdr men havde ingen effekt af den så får psykolog hjælp nu..

Anmeld

15. marts 2014

sommig66

helle85 skriver:

hvis han stoppede med medicin for 2 mdr siden burde der ikke være nogen bivirkninger,

hvor længe tog han medicinen???

jeg har depression ikke så slemt mere som det har været

min første læge gav mig noget medicin som virkede i et par mdr men så skete der noget i mit liv som gjorde at dep kom igen så jeg havde det ligesom i starten så jeg valgte at stoppe med den, da jeg ikke ville tage noget der ikke virkede, jeg fik så en anden læge som gav mig noget medicin som virkede nogen lunde ind til jeg kunne komme til psykiater og hun har så fundet den rette kombination af medicin så det hjalp en del

men medicin kan ikke gøre det alene, det har hjulpet mig endnu mere at gå til psykolog og lære at håndtere de ting som gør at jeg bliver dep og stresset

men gå han til psykolog???

du er vel kommen til at skrive privat hvis det er

et til dig og håber i kommer igennem det, da det lyder til at jeres forhold er forholdsvis nyt

han fik medicin i april 13, og stoppede få dage efter nytår 14-- han har ingen bivirkninger haft.. undrer mig over han fik sin depression i nov 13 og medicinen ik kunne forebygge den

Anmeld

16. marts 2014

SKR

Når man har en depression er det et stop i hjernen der ikke bliver produceret nok af. Der er to forskellige stoffer der kan være ramt, og ikke alt medicin virker på begge. Derfor kan den medicin han har fået, ikke have haft den rigtige virkning, hvis det skulle have været mod det andet stof i hjernen. Nogle skal også have medicin der hjælper på begge manglende stoffer.
Mange alm. læger glemmer, at man kan måle i blodet hvor meget medicin der optages i kroppen. Det kan give en indikation på, om man får nok medicin og om medicinen har den virkning den skal.

Det lyder til, at han sætter stor pris på dig, men måske bare ikke kan overskue at sige det med ord og kærtegn. Det kan være svært når man har en depression, at skulle snakke om følelser og vise dem, da det kan være en stor nok opgave bare at være aktivt tilstede. Det er svært at tage stilling til mange ting, mens man er syg.

Det kan tage lang tid, at komme over en depression, men han burde langsomt blive mere sig selv igen, jo mere han får gennemarbejdet hos psykologen.

Den største hjælp du kan give ham, er det du gør. Sige at du er der for ham, men også give ham plads til være dårlig og komme sig. At han stadig snakker med dig om andre ting, og vil være sammen med dig, viser at du gør det helt rigtige for ham og at han vil dig.

Jeg håber I snart kan se lidt lys og at I kommer godt ud på den anden side. Du er sej, at du hænger i

Anmeld

16. marts 2014

sommig66

Tak for svar og opbakning.. han går hos psykolog som eneste behandling..

Jeg fortsætter med at gi ham ro og ikke overbelaste ham med sms ol.. hans dep viste sig tydeligt i nov 13.. hvornår kan jeg forvente en bedring og hans følelser vil komme tilbage ?

Anmeld

16. marts 2014

ditski

sommig66 skriver:

Er der nogen der har erfaringer med at stoppe med medicin ?

min kæreste stoppede med sin medicin, fra dag til dag.. kan det give nogen problemer her 2 mdr efter og hvad med en ny depression...

Hej.
Har ikke læst alles svar, men jeg har selv været i et 3 året langt forhold med en fyr som havde angst og depression
Det er rigtig hårdt for pårørende og vil give dig et råd om at få snakket dine tanker ud med en du står nært som du snakker godt med og der gennem få støtte.

Den medicin min eks tog, gjorde at han ikke kunne klare nærkontakt, intimitet og il tider frastødte mig ofte på en meget hård måde.
Han sagde selv det ikke var mig der var noget galt med, men han simpelthen ikke kunne klare tæthed og nogle gange dissideret fik kvalme, hvilket er virkelig hårdt at få af vide.
Medicinen min eks tog, kunne/ kan sidde i kroppen op til 6 mdr efter han vil stoppe. ( han skiftede medicin flere gange, pga virkning)
Syntes det er rigtig fint at du har skrevet et brev til ham og forklaret dine følelser og at du altså er der for ham, det er vigtigt for ham at vide også.

Det kommer også helt an på hvilke medicin, for der er en del af de lykkepiller som giver nogle slemme bivirkninger og nogle kan endda gøre en mere depressiv, fordi de giver dumme bivirkninger.
Husk at tænke på dig selv, og mærke efter hvor meget du selv kan klare
Ved ikke om du kan bruge det, og du må endelig skrive til mig hvis du har spørgsmål, har som sagt haft det meget tæt på.

Alt lykke og positive tanker til dig

Anmeld

17. marts 2014

sommig66

SKR skriver:

Når man har en depression er det et stop i hjernen der ikke bliver produceret nok af. Der er to forskellige stoffer der kan være ramt, og ikke alt medicin virker på begge. Derfor kan den medicin han har fået, ikke have haft den rigtige virkning, hvis det skulle have været mod det andet stof i hjernen. Nogle skal også have medicin der hjælper på begge manglende stoffer.
Mange alm. læger glemmer, at man kan måle i blodet hvor meget medicin der optages i kroppen. Det kan give en indikation på, om man får nok medicin og om medicinen har den virkning den skal.

Det lyder til, at han sætter stor pris på dig, men måske bare ikke kan overskue at sige det med ord og kærtegn. Det kan være svært når man har en depression, at skulle snakke om følelser og vise dem, da det kan være en stor nok opgave bare at være aktivt tilstede. Det er svært at tage stilling til mange ting, mens man er syg.

Det kan tage lang tid, at komme over en depression, men han burde langsomt blive mere sig selv igen, jo mere han får gennemarbejdet hos psykologen.

Den største hjælp du kan give ham, er det du gør. Sige at du er der for ham, men også give ham plads til være dårlig og komme sig. At han stadig snakker med dig om andre ting, og vil være sammen med dig, viser at du gør det helt rigtige for ham og at han vil dig.

Jeg håber I snart kan se lidt lys og at I kommer godt ud på den anden side. Du er sej, at du hænger i

Vil gerne ha erfaringer om dette..........

min kæreste stoppede med sin antidep medicin  først i jan 2014.. og 14 dage efter sker der det at han pludselig fra dag til dag mister evnen til at føle noget og være tæt på mig.. kan det være årsagen?

Anmeld

18. marts 2014

SKR

Det kan godt lyde som om medicinen har hjulpet ham, selvom han måske ikke direkte kunne mærke det.

Hvis han er stoppet med medicinen fra den ene dag til den anden, vil der komme en reaktion fra kroppen. Han kan have fået det dårligere, og derved sværere ved at overskue sine følelser og at det kræver lidt at ham, at vise dem. Derfor er det nok lettere at se bort fra følelserne og være mere "kold" på det område. Han kan sagtens have de samme følelser for dig endnu, men være for syg lige pt. til at kunne vise det.

Hvis han stadig vil ses og snakke, betyder du en del for ham, da det lyder til at han har svært ved at magte nogle ting.

Man bør aldrig bare stoppe med medicin, men trappe ud af det, ligesom man ikke bør starte på fuld dosis. Det er meget for kroppen at overkomme.

Jeg håber han får noget samtaleterapi og måske en ordentlig medicinsk behandling. Er han tilknyttet en psykiater ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.