kæreste med depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.880 visninger
20 svar
10 synes godt om
15. marts 2014

sommig66

Min kæreste har siden nov 13 haft en dep, pga anden sygdom.. hans læge satte ham i behandling men han valgte desværre selv at stoppe medicin da han ikke syns han havde glæde af det.. mit problem er at han har ændret sig meget overfor mig, han skubbede mig væk, og fysisk kontakt var svær for ham, han kan kun klare et knus.. hans psykolog mener han skal ha meget ro og ikke have mennesker om sig et stk tid, derfor ses vi ikke ret tit. han sms altid tilbage og ringer indimellem hvis der er noget han syns der er vigtig for mig at vide..

Vi har haft et super dejligt forhold uden problemer, men i nov blev han spydig og var uden smil og glæde.. han er stadig ret negativ når han omtaler andre..

Er der nogen der har erfaringer med hvor lang tid der går før hans humør vender, og han vil kunne modtage og gi kærlighed igen.. Alle gode råd modtages med glæde.. kan godt mærke jeg er meget ked lige nu og har svært ved at overskue noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
sommig66 skriver:

Min kæreste har siden nov 13 haft en dep, pga anden sygdom.. hans læge satte ham i behandling men han valgte desværre selv at stoppe medicin da han ikke syns han havde glæde af det.. mit problem er at han har ændret sig meget overfor mig, han skubbede mig væk, og fysisk kontakt var svær for ham, han kan kun klare et knus.. hans psykolog mener han skal ha meget ro og ikke have mennesker om sig et stk tid, derfor ses vi ikke ret tit. han sms altid tilbage og ringer indimellem hvis der er noget han syns der er vigtig for mig at vide..

Vi har haft et super dejligt forhold uden problemer, men i nov blev han spydig og var uden smil og glæde.. han er stadig ret negativ når han omtaler andre..

Er der nogen der har erfaringer med hvor lang tid der går før hans humør vender, og han vil kunne modtage og gi kærlighed igen.. Alle gode råd modtages med glæde.. kan godt mærke jeg er meget ked lige nu og har svært ved at overskue noget..

Jeg har godt nok aldrig været i forhold med en der havde en depression, men jeg har selv haft en. 
Og tro mig, der kan gå lang tid før det går over. 

Man har brug for plads og behandling. Jeg havde selv en forholdsvis mild depression, og et år efter at have fået stillet diagnosen var jeg migselv igen. - Men det tog et helt år.

Du kan ikke gøre ret meget andet end at lade din kæreste vide at hvis han har brug for dig på nogen måde, så står du klar, og så ellers lytte efter hvad han har brug for. Hvis han har brug for ro, og for at I ikke har mere fysisk kontakt end et kram, så er det sådan du skal forholde dig. Det er skide svært, men det er det i den grad også for ham. Det nytter ikke noget at presse på. Hvis han er i behandling (om det er medicinsk eller ved hjælp af psykolog) så har han de bedste forudsætninger for at få det godt igen.

Held og lykke til jer begge to, det er aldrig nemt at leve med en depression, hverken som deprimeret, eller pårørende.

Anmeld

15. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

depression er meget individuel også alt efter hvorfor man får det...

Min kæreste havde depression i 4 år uden at få behandling da vores daværende læge ikke tog os alvorligt fordi han ikke peb over det...

Han har været igennem medicinen for det og det er ikke sjove bivirkninger der kan komme ud af det...

Han blev trappet ud af det netop fordi han havde flere bivirkninger fra det end hvad det hjalp ham...

Anmeld

15. marts 2014

sommig66

Godt at høre fra jer.. jeg har sagt og skrevet et personligt brev til ham hvor jeg skriver jeg altid står klar, med hjælp, og vil gi ham den ro og tid han har brug for.. har fremhævet hvor god og kærlig en mand har er .. han har ikke svaret på mit brev, det er os ok.. han er glad når vi ses, han lyser op med smil, og det er så dejligt..han beder aldrig om min hjælp mere desværre.. jeg har sagt jeg ikke kan opgive ham, der elsker jeg ham for højt..

Anmeld

15. marts 2014

sommig66

Er der nogen der har erfaringer med at stoppe med medicin ?

min kæreste stoppede med sin medicin, fra dag til dag.. kan det give nogen problemer her 2 mdr efter og hvad med en ny depression...

Anmeld

15. marts 2014

bøllen

sommig66 skriver:

Kan ikke give dig en masse gode råd , desværre . Men føler med dig, det er super hårdt. Har selv en mand med stress og hold k... Jeg syntes det trækker tænder ud . Her har det stået på siden start dec . Han kan ikke rumme mig , ungerne . Er afvisende mm. Så kæmpe Til dig

Anmeld

15. marts 2014

sommig66

ja det er så hårdt.. man kæmper og er så forstående men at bli afvist og ikke få noget igen er ik til at holde ud.. han snakker meget om alt muligt men ik om sine følelser, det er korte svar..

Anmeld

15. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
sommig66 skriver:

min kæreste stoppede med sin medicin, fra dag til dag.. kan det give nogen problemer her 2 mdr efter og hvad med en ny depression...

Jeg stoppede selv med min medicin fra den ene dag til den anden, fordi den ikke virkede for mig. (Hvis jeg tog den om mandagen kunne jeg ikke lave andet end at sove hele tirsdag)

Jeg fik så psykolog hjælp, hvilket virkede rigtig godt for mig. Men det at jeg stoppede med medicinen havde ingen bivirkninger for mig, da den alligevel ikke hjalp mig. - Fik det faktisk værre af at tage den.

Anmeld

15. marts 2014

MyLove E

sommig66 skriver:

Jeg har lige sendt dig en pb ang. Medicin :-D

Anmeld

15. marts 2014

helle85

sommig66 skriver:

hvis han stoppede med medicin for 2 mdr siden burde der ikke være nogen bivirkninger,

hvor længe tog han medicinen???

jeg har depression ikke så slemt mere som det har været

min første læge gav mig noget medicin som virkede i et par mdr men så skete der noget i mit liv som gjorde at dep kom igen så jeg havde det ligesom i starten så jeg valgte at stoppe med den, da jeg ikke ville tage noget der ikke virkede, jeg fik så en anden læge som gav mig noget medicin som virkede nogen lunde ind til jeg kunne komme til psykiater og hun har så fundet den rette kombination af medicin så det hjalp en del

men medicin kan ikke gøre det alene, det har hjulpet mig endnu mere at gå til psykolog og lære at håndtere de ting som gør at jeg bliver dep og stresset

men gå han til psykolog???

du er vel kommen til at skrive privat hvis det er

et til dig og håber i kommer igennem det, da det lyder til at jeres forhold er forholdsvis nyt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.